__Elizabeth schreef:Wat gebeurd er als je het hele schema aanpast? Dus niet meer 2 keer een 'kort' rondje en 1 keer een lange maar bijvoorbeel 2 langere of 4 kortere. Dus dat er geen verschil meer is. Een hond heeft geen gevoel van tijd maar er gebeurt iets anders in dat lange rondje waardoor ze wel plast. Wat als alle rondjes het zelfde zijn?
Ja zit iets in. Dat zouden dan 2 lange rondes moeten worden, want ik vind dat ze minimaal eens per dag los moet kunnen uitrazen. Echter is het probleem dat dit praktisch gezien niet alle dagen mogelijk is.
Toevallig zal ze komende maandag een rondje met mijn buurvrouw meegaan. Kan ik inderdaad eens kijken wat er daarna gebeurt.
Kaus; dank je. Ik geloof niet dat ik anders reageer. Ik verwacht namelijk nog steeds dat ze gewoon alles buiten doet (de verbazing en irritatie komen daarna pas eigenlijk), dus ik laat ze uit, loop lekker een stukje en speel met haar. Niks aan de hand tijdens de wandeling wat dat betreft.
.
) en anders gaat ze medicatie krijgen.
. Nu denkt ze dus dat ze alleen bij huis buiten mag plassen. Binnen zal ze nooit een plas doen, maar ergens anders dan hier bij huis ook niet. Als we dan eens weg gaan, bijvoorbeeld een dagje naar mijn schoonmoeder, houdt ze het rustig de hele dag op. Ze plast dan pas weer als we thuis komen. Misschien heeft jouw hond net zoiets?