Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zou de brief ook korter maken.
Ayasha schreef:Eerlijk gezegd heb ik ook halverwege af gehaakt.Ik zou de brief ook korter maken.
![]()
Verder val je in het eerste deel erg veel in herhaling wat ik dan weer irritant vind lezen. (vaak "wezentjes" en "acht weken lang..")
Vind het idé van een brief mooi maar dan wel beknopter.
Dus exit de emotionele zinnen en woordkeuzes, maar gewoon droog en praktische info waar je als nieuwe eigenaar echt iets mee kan. 
piezze schreef:Lief dat je zo begaan bent. Aan de andere kant denk ik als het echt je kinderen zijn of het zo voelt dan hield je ze allemaal zelf want wat je ook doet. Je weet dat een percentage van de hondjes slecht zal terechtkomen. Meestal steekt er toch een winstoogmerk achter en in dat geval wens ik als koper niet lastig gevallen te worden door bemoeienis can de fokker. De fokker van onze pup bleef me ook steeds benaderen voor foto's etc. Bloedirritant, hadden ze de pup zelf moeten houden denk ik dan. Als we vrienden zijn dan hadden ze hem ook tegen kostprijs mogen geven.
Veel te zoetsappig, ik ben hier te nuchter voor.
Amandavd schreef:Littera, ik heb twee posts boven jouw nog een keer uitgelegd waar de brief eigenlijk voor was. Ik zal op mijn grammaticale en spelling foutjes letten!
Jammer dat mensen de brief zo anders interpreteren als ik bedoeld had. Ik vis niet naar complimenten, dat kan ook niet want jullie kennen ons op de brief na verder niet. Hij was echt puur bedoeld om mensen een inzicht te geven in het gevoel en de tijd en zorg die in een nest gaat zitten.
Dat is mijn mening. Ik vind het heel leuk dat je een brief schrijft, maar als neutrale lezer zie ik wat verbeterpuntjes. Misschien denken de nieuwe eigenaren van je pups daar wel anders over en vinden ze het prachtig! Littera schreef:Amandavd schreef:Littera, ik heb twee posts boven jouw nog een keer uitgelegd waar de brief eigenlijk voor was. Ik zal op mijn grammaticale en spelling foutjes letten!
Jammer dat mensen de brief zo anders interpreteren als ik bedoeld had. Ik vis niet naar complimenten, dat kan ook niet want jullie kennen ons op de brief na verder niet. Hij was echt puur bedoeld om mensen een inzicht te geven in het gevoel en de tijd en zorg die in een nest gaat zitten.
Dat klopt, dat heb ik ook gezien. Maar ik weet niet of dat de juiste insteek is voor mensen die een pup komen ophalen.Dat is mijn mening. Ik vind het heel leuk dat je een brief schrijft, maar als neutrale lezer zie ik wat verbeterpuntjes. Misschien denken de nieuwe eigenaren van je pups daar wel anders over en vinden ze het prachtig!
Sonja89 schreef:Sowieso stoor ik me aan fokkers die denken dat ze goed bezig zijn. Als alle fokkers nou eens wat minder goed zouden willen doen voor de wereld, zouden er al een stuk minder honden zonder baas bestaan. Laat ze eerst het overschot allemaal maar plaatsen.
De brief straalt vooral uit dat jullie een goed gevoel overhouden aan fokken en dat is an sich een egoïstisch doel.
Sonja89 schreef:Love_western de gemiddelde rashond mankeert ook steeds meer. Serieus bezig, allicht, maar ook zeker commercieel en uiterlijk speelt steeds vaker een te grote rol. Om maar even een voorbeeld te noemen: onze pup met stamboom van 1500 euro heeft meerdere operaties achter de rug en alle nestgenootjes zijn vroegtijdig overleden. Dus dat papier, weg ermee! Stelt niets voor bij steeds meer rassen.
TS, ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar fokken komt niet voort uit het beste voor hebben met de individuele hond. Daar zitten altijd andere beweegredenen achter (rasvermeerdering of verbetering, als hobby, uit commercieel belang enz.).
Sonja89 schreef:Onder de kruisingen komen raskwalen in ieder geval niet voor. Ook binnen de stambomen wordt steeds minder gefokt op gezondheid en karakter, helaas. Herders in
kikkerhouding bijvoorbeeld.
Fokken met of zonder stamboom (achter beide kan winstbejag zitten) leidt op dit moment tot overschot. Maar daar willen fokkers niks van weten. De brief laat zien dat fokkers zoals TS ervan overtuigd zijn dat ze iets goeds bijdragen.