Kat op het balkon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:34

xNathaliee schreef:
Qua voer zal ik ook wel hetzelfde gebruiken alleen qua grint denk ik dat ik iets anders neem maar inderdaad welke?! :+
Ik zat er aan te denken om de kattenbak in de gang te zetten daar staat hij bij mijn moeder ook.

Ik gebruik zelf grit dat van die klonten maakt van de plasjes. Makkelijk schoonmaken. Haal zo'n zak niet bij de supermarkt (stikduur) maar bij n boerenbond oid.

Ik heb 2 bakken en maak elke week 1 bak met water schoon en de week erop de andere

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:41

Ik haal 2x per dag de kattenbak leeg, en verder wanneer nodig :) (sowieso als ik op sta, en zorg dat hij schoon is voordat ik ga slapen).
Grondig doe ik het 1x per week, maar soms is hij niet vies en ververs ik alleen het grind en doe ik hem een week later in een sopje!

Veel plezier met de kat! :D

Edit: ik heb trouwens 2 katten, dus dan is de kattenbak wel sneller vies/"vol" :)

Bjarni

Re: Kat op het balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:13

Qua kattenbak en grit zou ik beginnen met hetzelfde te gebruiken als je moeder. Later kun je dan altijd gaan kijken wat je zelf eventueel prettiger spul in gebruik vindt.

Wij hebben sinds kort het balkon afgezet met een net, ik vind het absoluut niet storend als ik zelf buiten ben en ben blij dat ik me niet elke keer druk hoef te maken of de katten op het balkon zitten (4 hoog) kan gewoon de deur open zetten. Katten vinden het heerlijk, helemaal omdat we het balkon samen met de buurman hebben afgezet en ze nu dus ook regelmatig bij hem gaan buurten :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 08:46

Ja ik maak de grint wel eerst op die me moeder gebruikt maar volgensmij klontert die van haar niet en had wel al in een ander topic gelezen over grint die klontert van de ah en die is een paar euro per zak. Dus wellicht neem ik die als deze grint op is. :j Zal de kat dat ook merken eigenlijk? Ze komt vanavond kan echt niet wachten haha. Wil trouwens een soort matje halen voor onder de kattenbak voor als ze eruit gaat. Kan ik denk ik wel bij de action vinden denk ik?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:02

De ene kat is heel makkelijk wat overstappen betreft, de ander niet. Moet je toch afwachten. Daarom is een 2e bak altijd handiger, al leen je er maar even eentje. Die matjes heb ik bij de Action nog nooit gezien, maar het assortiment wisselt vaak.
Zelf bestel ik bijna al mijn spullen, voer, grit etc. online en in grote hoeveelheden. Dan kun je ook vaak de betere merken voor hetzelfde geld kopen als het supermarktspul.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:17

Wij hebben ook een balkon waar ze opmogen als we thuis zijn, het voordeel is dat het bij jouw ook van glas is dan hebben ze minder snel te neiging om erop te klimmen omdat ze er doorheen kunnen kijken! (bij ons is de reling vrij hoog!) maar zou het voor de zekerheid afzetten met gaas ofzo en natuurlijk eerst kijken hoe ze reageert op het balkon...zal wel ff duren want alles is nieuw en heeeel eng hi hi het kost ff tijd voordat ze gewend is! en een maatje uit het alsiel erbij??? :o

Wij hebben de Pee Wee kattenbak is stofvrij geen uitloop of de paar korrels kun je er weer in doen, je doet echt een eeuw met een zak en geen stank sowieso :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:20

Laat haar pas naar buiten op het balkon als ze goed gewend is bij je binnen en jou kent. Dan kun je dr pakken als het fout dreigt te gaan en zal ze minder snel in paniek raken als je dr pakt.
Kattengrit voorlopig zelfde nemen wat ze gewend is of een tweede bak met het andere grit neerzetten. De mijne vertikken bijvoorbeeld op houtkorrels te gaan, als je dan geen uitwijk hebt dan gaan ze naast de bak.
Bij 'ongelukjes' NOOIT je kat met dr neus door de plas halen, heeft geen enkele zin want ze leren er niks van. Gewoon zorgen voor schone bak en juiste grit. Dat laatste is kwestie van uitproberen.

Veel plezier met poes!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:42

Ik laat mijn katten op het balkon zonder net oid. Het is niet super hoog dus ze zouden het makkelijk overleven, maar mocht ik merken dat ze interesse hebben in wat zich onder afspeelt zou er meteen een net komen. Mijn katten hebben een tafeltje waarop ze kunnen zitten waardoor ze alles kunnen zien en dus niet op de rand hoeven te zitten/lopen. Dat werkt heel goed! Als ik thuis ben staat het balkon altijd open en zitten ze vaak met z'n tweeën samen op het tafeltje. Als ze alleen zijn kunnen ze niet op het balkon. Zou gewoon even kijken hoe je kat reageert :j

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:53

Lijkt me op 7 hoog niet echt verantwoord.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 10:11

Poes gaan we vandaag ophalen. Zou eigenlijk gister al komen maar had gisteravond onverwachts visite. Dus ik dacht dan neem ik haar liever een dag later mee dan is het rustiger dan met visite erbij. Voorlopig gaat de kat alleen op het balkon als de ramen boven dicht zijn. Maar dan kan ze iig wel naar buiten kijken aangezien de onderkant ook van glas is.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:25

Ze is er! In de reistas onderweg een beetje geplast. Verder het huis aan het verkennen en ook meteen het balkon op (ramen boven dicht) en ze vindt het heerlijk daar :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 19:35

Afbeelding

Kleine update :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:44

Wat leuk. Ziet er ontspannen uit.