Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nammie schreef:Onze kruising boxer heeft dezelfde problemen. Ze is inmiddels ook 15,5 jaar oud.
Maar met Creon capsules hebben we de epi onder controle , en met trovet mobility de artrose.
Verder geven we haar vers vlees , licht vlees ivm de lever , en alleen kippenbotten ivm de nieren [fosfor]
Ze heeft af en toe nog wel eens dat de kussens nat zijn , vooral als wij hebben uitgeslapen.
De epi is met de creon zo goed onder controle dat ze inmiddels ook weer vetter vlees verdraagt.
Ze leeft op die manier al 2 jaar , haar gekke kwartiertje zijn 5 minuten geworden. Ze doet het prima zo
bigone schreef:Ik ben een voorstander van niet alles in leven houden om in leven te blijven. Klinkt hard maar als deze hond nu nog drie fijne maanden heeft zonder elke keer te braken en bijwerkingen dan kun je beter voor de kwaliteit dan de kwantiteit gaan.
jesito schreef:Onze oude jack russel van 15,5 jaar krijgt nu steeds meer problemen en wil effe kijken of iemand misschien nog wat tips heeft.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de koek langzaam op is, iets wat ik bij deze hond veel eerder had verwacht, maar het is echt een taaie.
Er zijn zoveel problemen zoals: artrose in de heupen en poten (ernstig), alvleesklierontsteking, allergieen (die zijn redelijk onder controle) en nu sinds vorige week lever en nierproblemen.
Ik kan niet zeggen dat het een heel levendige hond is, hij is echt oud en op.
.
Ik ben er echt de hele dag mee bezig van soms snachts op staan, tot het water in etappes aanbieden, kots en plas ruimen, dekens en kussens wassen, enz.
Ik doe het graag voor hem maar word er wel behoorlijk moedeloos van en zeker omdat ik weet dat hij zich ook niet echt altijd lekker voelt, maar ik weet niet in wat voor mate.
Misschien hier iemand met tips??

jesito schreef:Nammie schreef:Onze kruising boxer heeft dezelfde problemen. Ze is inmiddels ook 15,5 jaar oud.
Maar met Creon capsules hebben we de epi onder controle , en met trovet mobility de artrose.
Verder geven we haar vers vlees , licht vlees ivm de lever , en alleen kippenbotten ivm de nieren [fosfor]
Ze heeft af en toe nog wel eens dat de kussens nat zijn , vooral als wij hebben uitgeslapen.
De epi is met de creon zo goed onder controle dat ze inmiddels ook weer vetter vlees verdraagt.
Ze leeft op die manier al 2 jaar , haar gekke kwartiertje zijn 5 minuten geworden. Ze doet het prima zo
Wat een leeftijd zeg voor een boxer.
Maar wat is creon??
jesito schreef:Dus ik moet volgens jullie een hond die er op dit moment weer vrolijk bij loopt maar in laten slapen omdat hij dadelijk toch meer pijn gaat krijgen.
Als hij zo als afgelopen week was gebleven zeg ik ja, maar niet nu hij weer normaal is en tja op wat ouderdom na red hij zich hiermee goed.
De slijtage en alle andere falen blijven en het zal geen jaar meer duren (helaas)
Maar op dit moment zie ik geen reden tot inslapen.
Als hij was blijven braken en zich zo afschuwelijk was blijven voelen, had er voor morgen een beslissing gemaakt.
En geloof me als de tijd daar is ben ik diegene die ook snachts gaat voor de prik en is ie binnen een kwarties verlost van zijn ellende.
Als je een dier pijn en ellende wil voorkomen, mogen ze niet meer leven. Heb alweer spijt van dit toppic en ik denk dat sommige wel anders piepen als het hun eigen dier is.
slimmerik schreef:TS vindt het verantwoord om zo door te gaan. Wij kennen de hond en situatie niet voldoende om te oordelen. Dus handelt de TS oké !
Een hond gaat bijna altijd door tot het bittere eind. Zijn "Will too Please" is enorm groot namelijk.
Zo pas geleden nog meegemaakt bij goede kennis. Die hebben aan hun Yorkshire de laatste 3 jaar werkelijk voor ruim € 3000,- verspijkerd bij DA. Als ik op bezoek kwam sprongen me werkelijk de tranen in de ogen. Hondje werd 2 uur per dag op schoot gevoerd ( net zolang het aantal gram binnen bleven) beestje was zo krom als een hoepel....slikte ladingen tabletten, kreeg 2 spuitjes per dag toegediend en liep op 3 poten. Maar vrolijk ......aan het eind kon het beestje alleen nog tijgeren.....bleef vrolijk. Toen heb ik ze toch duidelijk gemaakt hoe een buitenstaander er tegenaan keek. 's avonds telefoontje gekregen dat beestje heerlijk in zijn slaap overleden was. Zo kon het toch ook kreeg ik te horen..... Tja....