Verder: ruimte, een schuilplek, hygiene, onbeperkt water en voldoende gezond voedsel zijn zeer belangrijk. Een looprad en ander speelgoed zijn van minder belang.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabini schreef:Een hamster wordt niet graag geaaid en/of vastgehouden. Optie 1 dus![]()
Verder: ruimte, een schuilplek, hygiene, onbeperkt water en voldoende gezond voedsel zijn zeer belangrijk. Een looprad en ander speelgoed zijn van minder belang.
Najoveh schreef:Ik heb werkelijk nog geen enkele hamster gehad die niet in zijn rad liep hoor... En ik heb er al véél gehad, en ze hebben grote kooien (lees 100x40, ook dwergen..). Wat wel is is dat de standaard radjes die te koop zijn veel te klein zijn voor syrische hamsters, die radjes zijn namelijk maar 15cm groot en syren hebben een rad van ongeveer 30cm nodig. In een te klein rad zullen veel niet lopen, maar dat betekend niet dat ze het niet nodig hebben.
Ik vind een rad wel echt een heel belangrijke basisbehoefte. Natuurlijk is hygiëne ook belangrijk, maar dat lijkt me nogal logisch, dat is voor alles zo...