Wanneer is een hamster gelukkig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:03

Een hamster wordt niet graag geaaid en/of vastgehouden. Optie 1 dus :j

Verder: ruimte, een schuilplek, hygiene, onbeperkt water en voldoende gezond voedsel zijn zeer belangrijk. Een looprad en ander speelgoed zijn van minder belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:05

Sabini schreef:
Een hamster wordt niet graag geaaid en/of vastgehouden. Optie 1 dus :j

Verder: ruimte, een schuilplek, hygiene, onbeperkt water en voldoende gezond voedsel zijn zeer belangrijk. Een looprad en ander speelgoed zijn van minder belang.

Een looprad is imo ook erg belangrijk. Een hamster is gewend om kilometers af te leggen s'nachts, en dat gaat vrij lastig in een kooi. Uiteraard kunnen ze rondlopen maar écht rennen....Dat gaat echt niet zonder radje.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:10

Ik benoemde meer de eerste levensbehoeften (die direct van invloed zijn op het welzijn). Een looprad in een hamsterhok vind ik minder belangrijk dan bijvoorbeeld een schoon hok. Bovendien doen lang niet alle hamsters iets met het looprad (helaas..).

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:35

Ik heb werkelijk nog geen enkele hamster gehad die niet in zijn rad liep hoor... En ik heb er al véél gehad, en ze hebben grote kooien (lees 100x40, ook dwergen..). Wat wel is is dat de standaard radjes die te koop zijn veel te klein zijn voor syrische hamsters, die radjes zijn namelijk maar 15cm groot en syren hebben een rad van ongeveer 30cm nodig. In een te klein rad zullen veel niet lopen, maar dat betekend niet dat ze het niet nodig hebben.
Ik vind een rad wel echt een heel belangrijke basisbehoefte. Natuurlijk is hygiëne ook belangrijk, maar dat lijkt me nogal logisch, dat is voor alles zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:49

Najoveh schreef:
Ik heb werkelijk nog geen enkele hamster gehad die niet in zijn rad liep hoor... En ik heb er al véél gehad, en ze hebben grote kooien (lees 100x40, ook dwergen..). Wat wel is is dat de standaard radjes die te koop zijn veel te klein zijn voor syrische hamsters, die radjes zijn namelijk maar 15cm groot en syren hebben een rad van ongeveer 30cm nodig. In een te klein rad zullen veel niet lopen, maar dat betekend niet dat ze het niet nodig hebben.
Ik vind een rad wel echt een heel belangrijke basisbehoefte. Natuurlijk is hygiëne ook belangrijk, maar dat lijkt me nogal logisch, dat is voor alles zo...

Klopt ja. Ik heb zo'n groot (houten) radje voor mijn syr maar die krijgt ze niet aan het draaien... Dus heeft ze een plastic kleintje (wat dus de grootste maat is inderdaad)....

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:07

Wat vreemd. Is er niets mis met het radje? want hier krijgen zelfs mijn kleine dwergen houten radjes van 30cm diameter aan de praat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:19

Najoveh schreef:
Wat vreemd. Is er niets mis met het radje? want hier krijgen zelfs mijn kleine dwergen houten radjes van 30cm diameter aan de praat :P

Nope! Het is gewoon een luilak :))