Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Tja, hier ook een reu en 2 teven. Ik laat geen honden castreren tenzij medisch noodzakelijk. Oudste teef is nu wel gecastreerd, maar dat had ik liever niet gedaan.
Kwestie van scheiden. Mijn reu ging dus overal mee naartoe, in huis hadden we een sluizen systeem, dus zelfs als er 1 zou ontsnappen, dan kon die niet bij de ander. Maar dat is maar een paar dagen als de teef dekrijp is. Daarvoor en daarna kunnen ze gewoon nog samen, hoewel ze nooit zonder toezicht zijn, dus mijn reu ging mee naar de wc, als ik ging douchen of ik zette er 1 in de kennel. En reu opvoeden dat joelen en piepen geen optie is.
bigone schreef:Je bind de kat wel op het spek, er mag niet gecastreerd worden en je bent wel van plan een gevestigd roedel, want dat is het als je twee honden hebt, twee keer per jaar uit elkaar te trekken. En ook dat kan heel verkeerd uitpakken. Je kunt het ook gewoon bij één hond houden.
amy_leftover schreef:Ik zou de reu persoonlijk uit logeren sturen als die mogelijkheid er toch is. Scheelt een hoop stress voor jezelf en de honden.![]()
En anders inderdaad goed gescheiden houden, maar dat moet dan wel mogelijk zijn in je woonsituatie. Het zal niet de eerste hond zijn die een deur weet te openen of er toch snel tussendoor glipt!
love_western schreef:amy_leftover schreef:Ik zou de reu persoonlijk uit logeren sturen als die mogelijkheid er toch is. Scheelt een hoop stress voor jezelf en de honden.![]()
En anders inderdaad goed gescheiden houden, maar dat moet dan wel mogelijk zijn in je woonsituatie. Het zal niet de eerste hond zijn die een deur weet te openen of er toch snel tussendoor glipt!
Labrador is te klein om deur te openenis een klein uitgevallen ding. Ondanks dat zijn ouders wel normale hoogte hebben.
Mams woont 150 m verderop. Labje gaat nu ook al vaak mee naar mams toe. Slaapt er al regelmatig. Weet niet beter als dat zijn 2de huis is.
dierenfan schreef:Mijn DA heeft maar 2 soorten spuiten voor chemische castratie. 1 werkt 6 maanden en kost totaal €75,00 en de andere werkt 12 maanden €120,00. Castratie kost €85,00 dus tja dan is de keuze vlot gemaakt.
ingeb0rg schreef:Ik denk dat uit logeren sturen wel kan, maar die geur van loopse teef ben je echt niet zomaar kwijt, die van mij heeft zeker nog 2 maanden super lekker geroken, dat ik regelmatig nog een reu voor de portiekdeur hier had zitten.