Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Utixo schreef:piezze schreef:Ik begrijp dat dit in bepaalde situaties een uitkomst kan zijn maar ik zmoal het zelf nooit en nooit kopen. Een walgelijk idee dat een dier iets draagt wat stroom kan geven. Stel dat het eens storingen krijgt. Ik krijg tranen in mijn ogen van het bovenstaande verhaal van het hondje dat zo bang is om van het terrein afgedragen te worden. Te triest dat de mensheid dit normaal vindt.
Ts kun je niet een wat kleiner stuk goed afzetten en de hond alleen loslaten als je er bij bent?
Ik begrijp dat je je aangevallen voelt door mijn post? Niet nodig hoor maar mijn ding is het niet die stroomspullen.
Waar heb jij je paard achter staan dan? Als er storing ontstaat is het enige wat er kan gebeuren dat de stroom eraf valt. Stroom heeft naar een beperkt bereik, zodra de hond niet in de buurt is, is er niets aan de hand, zelfs in het hoogst onwaarschijnlijke geval als er continue stroom op zou staan.
1 van mijn honden draagt zelfs een teletac. Op stal vind ze het nogal leuk om naar de paarden te happen. Wel als ik niet in bereik ben. Oren staan dan op slot. Nu heb ik gewoon de afstandsbediening bij me, ze heeft 2 keer een flinke tik gehad en nu laat ze het wel. Maar als de band af is doet ze het vrolijk opnieuw.
-Namiro- schreef:Dank voor je duidelijke uitleg Elena!
Hij is zeker superslim Jennyj01, maar hij heeft ook een enorm jachtinstinct. Waarschijnlijk is het wild wat hier langs het terrein loopt de aanleiding voor hem om te gaan. Het kan zo 5 dagen goed gaan en de 6de dag is ie weg.
Hij is ook nog nooit ontsnapt als wij erbij zijn of in ieder geval buiten bezig zijn.
Fijn om date horen Diablo. Stroom is dan toch blijkbaar een ander soort pikkel..
Ik heb hier ook een Cane Corso mix rondlopen. Mevrouw ontsnapt nooit uit zichzelf. Liep hier los toen er nog geen hek stond, maar loopt nu vrolijk achter haar vriend aan.. Muts.
Poëzie, ik ben ook geen voorstander van stroom.. Maar we wonen hier in het buitengebied. Zonder Straatverlichting. Ik ben gek op mijn honden, maar ze zijn wel bedoeld om te waken. En om dat adequaat te kunnen dien, moet hij toch echt los lopen.
Ze hebben de beschikking over een stuk van de schuur met daaraan gekoppeld een buitenkennel van ongeveer 8 bij 4,5 meter, maar als ze daarin zitten zijn ze niet heel effectief als waakhond..
Interessant filmpje Tillie, maar hoe moet ik zoiets toepassen als er al een hek staat?
-Namiro- schreef:Dank voor je duidelijke uitleg Elena!
Hij is zeker superslim Jennyj01, maar hij heeft ook een enorm jachtinstinct. Waarschijnlijk is het wild wat hier langs het terrein loopt de aanleiding voor hem om te gaan. Het kan zo 5 dagen goed gaan en de 6de dag is ie weg.
Hij is ook nog nooit ontsnapt als wij erbij zijn of in ieder geval buiten bezig zijn.
Fijn om date horen Diablo. Stroom is dan toch blijkbaar een ander soort pikkel..
Ik heb hier ook een Cane Corso mix rondlopen. Mevrouw ontsnapt nooit uit zichzelf. Liep hier los toen er nog geen hek stond, maar loopt nu vrolijk achter haar vriend aan.. Muts.
Poëzie, ik ben ook geen voorstander van stroom.. Maar we wonen hier in het buitengebied. Zonder Straatverlichting. Ik ben gek op mijn honden, maar ze zijn wel bedoeld om te waken. En om dat adequaat te kunnen dien, moet hij toch echt los lopen.
Ze hebben de beschikking over een stuk van de schuur met daaraan gekoppeld een buitenkennel van ongeveer 8 bij 4,5 meter, maar als ze daarin zitten zijn ze niet heel effectief als waakhond..
Interessant filmpje Tillie, maar hoe moet ik zoiets toepassen als er al een hek staat?
piezze schreef:Ik begrijp dat dit in bepaalde situaties een uitkomst kan zijn maar ik zal het zelf nooit en nooit kopen. Een walgelijk idee dat een dier iets draagt wat stroom kan geven. Stel dat het eens storingen krijgt. Ik krijg tranen in mijn ogen van het bovenstaande verhaal van het hondje dat zo bang is om van het terrein afgedragen te worden. Te triest dat de mensheid dit normaal vindt.
Ts kun je niet een wat kleiner stuk goed afzetten en de hond alleen loslaten als je er bij bent?
... mijn hond vind het heerlijk om aan mijn voeten te liggen, maar ik werkte aan de keukentafel.. op het moment dat ze zich uitstrekte en haar hoofd onder de bank kwam die tegen de muur stond ging haar band piepen
.. dat vond ik eigenlijk het meest zielige van de hele omheining, maar het was niet anders helaas.. wij konden hem niet anders leggen. 
..