Kattenbrokken zonder (dierlijke) eiwitten! (allergie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Re: Kattenbrokken zonder (dierlijke) eiwitten! (allergie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 07:24

Wat is. KVV?

En hij heeft geen poliepen in zijn oren, dat dacht we eerst, omdat hij ook cronische niesziekte heeft en dat blijkbaar met elkaar in verbinding staat. (hij niest alleen met stress, verder geen last van)

Daarom gaan we voor de zekerheid ook even goed in de oren kijken als hij onder zijl is. (dieper zeg maar)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:29

kvv is compleet vers vlees. Dat is rauw vlees in een worst of bakje (uit de diepvries) waar je niks meer aan toe hoeft te voegen. Je hoeft alleen de juiste hoeveelheid uit de verpakking te nemen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:26

KVV is niet altijd compleet. Dat het hangt af van het soort. Veel informatie vind je ook op www.voerwijzer.com.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:34

Emma_s_girl schreef:
KVV is niet altijd compleet. Dat het hangt af van het soort. Veel informatie vind je ook op http://www.voerwijzer.com.

Idd hart bij voeren ivm met een tekort wat anders zou kunnen ontstaan.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 16:17

Vandaag kwam de zak orijnen binnen, en mijn kater vind het heerlijk!!

Ook onze ragdoll, welke soms nog weleens kieskeurig haar neus op wilt halen, zat lekker te smikkelen!

Word vervolgd :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:20

Hopelijk gaat hij het op de brokjes beter doen. Houdt er rekening mee dat verbetering soms best 6 a 8 weken op zich kan laten wachten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:26

Wij hebben ook een kat met constant jeuk. Vorig jaar heeft ze een half jaar wonden op haar kop gehad, ze heeft het heel goed gedaan op hypoallergene voeding van royal canin, maar mevrouw hoefde het niet meer na 1 zak. Wonden waren bijna weg. Daarna wel 6 andere soorten hypoallergeen voer geprobeerd..Ook zelf voer gaan koken, maar hoefde ze het allemaal niet of ze at er te weinig van. Ze viel zo af dat we uit wanhoop maar weer op de gewone supermarktbrokken over zijn gegaan. En ja hoor dat eet ze. Nu heeft ze bijna constant een kap om en daar redt ze zich prima mee. Als we zelf thuis zijn doen we hem af. Het ziet er zielig uit, maar een kat die van ellende niet meer uit een krabpaal komt door wonden en nauwelijks eet is nog erger.
Dus als je er niet uit komt is dat een optie.. en anders misschien zelf vis koken met rijst? Deden mijn ouders ook vroeger voor de katten en vroren het dan in porties in.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 16:36

Hij heeft alleen jeuk in zijn oren ;)

En de allergeen brokken van royal canin hielpen niet echt.. Wel een beetje, vandaar dat we nu dit proberen, ben benieuwd over 2 maanden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:50

Ja die van ons dus aan de zijkanten van zijn bek en voor zijn oren. Ik hoop voor je dat het beter gaat straks. Wij hebben dus nog geen echt goede oplossing gevonden.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 17:03

Supervixen schreef:
Ja die van ons dus aan de zijkanten van zijn bek en voor zijn oren. Ik hoop voor je dat het beter gaat straks. Wij hebben dus nog geen echt goede oplossing gevonden.

Mijn kater heeft ook jeukende korsten gehad op zijn kin, onverklaarbaar.. Ik ben toen gaan Google en kwam. Uit op contact allergie.. Veel katten zijn blijkbaar allergisch voor plastic en rvs, waar dus bijna alle voerbakken van gemaakt zijn.. Ik heb toen alles vervangen voor steen en toen was het over..

(ja, mijn kater is een zorge kindje, hij komt uit het asiel en heeft ook nog staar aan 1 oog en is een vechtersbaas, dus vaak krabben op. Zijn snoet.. Maar hij is alle zorgen en kosten waard!)

Ik hoop dat deze brokken aan staan en de operatie volgende week goed gaat, dan hebben we na 3 jaar zoeken eindelijk alles onder controle, zou fijn voor hem zijn!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:10

Bij mijn kat komt het puur doordat hij constant verhaart. Daar heeft hij jeuk van. Met royal canin stopte het verharen na ongeveer drie weken.
Wij geven de brokjes op een bord, omdat ze dat makkelijker eet met kap om.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:30

Hier ook iemand die inmiddels een proefverpakking heeft van Orijen Fish..!
Mijn kat is erg kieskeurig en trok naar neus er voor op, maar toen ik 2 brokjes in haar bekkie had gestopt viel ze erop aan.. :+

Dus ik ga volgende week een grotere zak bestellen om te kijken wat voor effect het op haar jeuk en gekrabbel heeft.

De RC Hypoallergeen doet wel wat aan haar gekrabbel, maar niet genoeg.. en bovendien is ze daarvan nu aan de dunne..

Dus ook hier even afwachten wat de Orijen Fish gaat doen.. :o

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 13:19

Ohh ik ben ook heel benieuwd hoe jou kat erop reageert dan!

Mijn kater zit er nu vanaf zaterdag op, vind het errrg lekker en heeft ook goede ontlasting, dus word vervolgd!

Overigens is hij gisteren geopereerd, en zijn oren waren brand schoon! 1 oor (de minder jeukende) had wel wat oorsmeer, dus die is helemaal uitgespoten en schoongemaakt.
Maar het erg jeukende oor was super schoon en verder ook niet rood of geïrriteerd, dus ik ben heeeeell benieuwd!

Dierenarts kende het voer zelf niet, maar toen ik hem. Liet lezen wat er in zat was hij super positief en heel benieuwd naar het effect, en hij zei "als je goed voer voor je kat moet hebben, zit je nu iedergeval goed!" :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:50

ik ben ook benieuwd :)

ik heb vorig jaar meerder DA's afgelopen omdat mijn hond continu jeuk had, rode huid, massa's haarverlies, geirriteerde oren, die hij tot bloedens toe begon stuk te slaan (schudden en flaporen gaan dus niet goed samen) plus weinig eetlust en wisselende stoelgang.
Ik heb hem ook op orijen gehad, dit bracht verbetering, maar niet volledig.
Uiteindelijk op Dermatosis van Eukanuba gezet (via de DA) aangevuld met polakvis (want hond was gewend kvv te krijgen) en oren laten reinigen onder narcose (geen gisten, mijten etc gevonden). En sindsdien geen ooronstekingen meer, terug normale vacht, geen rood geîrriteerde lippen etc en een goede eetlust.
na 8weken terug andere diersoorten gaan introduceren. is een dik half jaar goed gegaan. Tot ik er advantix op gedaan heb, nu ziet hij er weer niet uit en het feit dat hij een kippenpoot van een andere hond gepikt heeft helpt niet :(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:21

Inmiddels zijn we een maand verder en ik weet natuurlijk niet hoe het met de kat van de TS gaat, maar de Orijen brokjes maakte geen verschil voor mijn kat..

Heb nu net Trovet RRD brokjes binnen gehad.. eens kijken wat dat doet.
Ze vind ze in ieder geval erg lekker ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:05

casarrel, weet ja waarvan je kat gaat krabben?
Orijen zit namekijk tamelijk hoog in eiwit, wat bij veel dieren platte stoelgang geeft en in sommige gevallen bultjes en jeuk...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:37

Helaas.. dat weten we niet..
Van de Orijen kreeg ze juist 'mooie' keutels, waar ze van de RC hypoallergenic juist wel diarree kreeg.
Maar waar ze voordat we met de Orijen begonnen bijna geen korsten en ontstekingen had, kwam dat met de Orijen juist weer opzetten.
Resultaat nu is een hele kapotte kin en bovenlip.. maar wel geen diarree.

Net heeft ze haar eerste portie van Trovet RRD gehad.. met alleen konijn en rijst.
We wachten het weer af.. :o

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:42

Met onze kater lijkt het goed te gaan, zijn jeuk word een stuk minder :) wel nog een viezig oor, maar dit worr nu gedruppeld om het te reinigen en de jeuk lijkt zo goed als verleden tijd en de irritatie en roodheid is ook weg!

Nog niet te hard juichen natuurlijk..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:06

als het voedingsgerelateerd is zou je na een 6-tal weken toch duidelijk verbetering moeten zien, dus hopelijk zit het in stijgende lijn TS

@casarrel: rijst is een vd dingen die ik naast tarwe en kip als eerst zou vermijden...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:11

Dat is inderdaad de volgende stap, mocht het nodig zijn..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:39

TS, zijn de irritaties nu volledig verleden tijd?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:09

Het gaat echt geweldig!!

Beide katten zitten onwijs goed in hun vacht, ze glimmen en verliezen minder haar! Ook hebben ze minder openstaande vacht! Zowel de ragdoll als de Europese korthaar!
Super fijn ook , de ontlasting is mindet en stinkt niet meer!

En dan de allergie, blizzard gaat top! Hij heeft zich nog nooit zo fijn gevoeld, zijn oortjes staan rechtop zijn hoofd en hangen niet meer scheef, hij schud en krabt er niet meer aan en er zit geen viezigheid meer in een echte verademing voor hem dus, en hij vind de brokjea heerlijk!

Laatst heeft hij een pak melk open gemaakt en half opgedronken en wr hadden gelijk weer feest, hij had erge jeuk en vieze oren.. Nu 2 weken later begint het weer weg te zakken!

Ja wij zijn hier echt mee geholpen, top voer!! *\o/*