Het slangentopic...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Het slangentopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:51

Die wij op school hebben zijn zo lief met hanteren! M'n docent kon ze ook gewoon in de lucht gooien en weer vangen enzo en ze werden nog niet boos :)) De boa was wat pittiger, die testten ze eerst op hoe hongerig hij was voordat we die mochten hanteren }:)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 15:53

love_western schreef:
Tamara_089 schreef:
Rattenslang is een kleine wurgslang. De python en de boa dat zijn de grotere wurgslangen.

Python regius is absoluut geen grote wurg slang :n

Nja ik bedoelde meer in verhouding ook qua dikte. Die collega heeft verschillende python zitten en die vind ik een stuk groter/dikker dan de rattenslang. De boa is inderdaad een stuk groter en dikker :wow:

Verder heb ik er, anders dan wat mijn ogen mijn vertellen toen ik ze zag, weinig verstand van. Ben nog lerende. :o

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:58

Smee__ schreef:
Die wij op school hebben zijn zo lief met hanteren! M'n docent kon ze ook gewoon in de lucht gooien en weer vangen enzo en ze werden nog niet boos

En dat wordt normaal gevonden? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:01

Haakneus, rosyboa, zandboa, kousebandjes. Zijn allemaal klein blijvende slangen.

Nog wel een aantal soorten. Maar deze kan ik zo uit mijn hoofd opnoemen.

Elk soort heeft weer zo'n zijn eigen ondersoorten. Deze kunnen flink verschillen van lengte en karakter. En natuurlijk de kleur etc.

De Morelia viridis vind ik ook een erg gave slang om te zien <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:44

vanspeijk schreef:
Smee__ schreef:
Die wij op school hebben zijn zo lief met hanteren! M'n docent kon ze ook gewoon in de lucht gooien en weer vangen enzo en ze werden nog niet boos

En dat wordt normaal gevonden? -O-

Ik vind het absoluut niet normaal nee, werd ons ook niet als normaal geleerd. Maar mijn docent doet dit om te testen hoever hij kan gaan voordat een dier boos wordt. Voornamelijk omdat er daar dagelijks tientallen studenten rondlopen en hij niet altijd toezicht erop heeft als een dier gehanteerd wordt. Daarom mag de boa er ook niet zonder toezicht uit, omdat ze weten dat die er nogal snel genoeg van heeft.

Maargoed dit is niet het topic om erover te discussiëren :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:42

Mensen snappen vaak nog steeds niet dat slangen niet tam worden.. Ze raken misschien gewent aan het oppakken.. Maar dit levert altijd stress op.... Mijn slangen werden alleen verplaatst als ze een schone curver kregen, en eens in de maand om te controleren op vanalles..

Wat die docent betreft, zo eentje zou ik nou graag in de lucht gooien.. Wat een maf zeg

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:46

Dit waren trouwens mijn lievelingetjes

0.1 hypo hog boa ci.

Afbeelding

0.1 pastel boa ci

Afbeelding

1.0 poss super salmon boa ci

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:01

Die van mij werd alleen opgepakt met voeren en met terrarium schoon maken. Nouja op het laatst moest mijn vader hem eruit halen :')

Dus toen maar besloten om een andere eigenaar te zoeken. Want ik durfde het raampje niet eens meer te openen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:15

Tamara_089 schreef:
Heel gaaf love_western. Dit is ook precies de rede dat ik maar een "klein" slangetje wil.

Sharon ook een mooi kleurtje. Beetje gelig.

Ehhh Tamara... een rattenslang wordt uiteindelijk wel groter dan een koningspython hoor, eens ze volwassen zijn dus ik snap niet zo goed wat je te groot vindt aan de python (terwijl je deze heel graag wil) als de slang die je nu aanschaft, groter uitgroeit uiteindelijk??

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 00:19

Little_Gift schreef:
Tamara_089 schreef:
Heel gaaf love_western. Dit is ook precies de rede dat ik maar een "klein" slangetje wil.

Sharon ook een mooi kleurtje. Beetje gelig.

Ehhh Tamara... een rattenslang wordt uiteindelijk wel groter dan een koningspython hoor, eens ze volwassen zijn dus ik snap niet zo goed wat je te groot vindt aan de python (terwijl je deze heel graag wil) als de slang die je nu aanschaft, groter uitgroeit uiteindelijk??

Ja die wordt langer dat weet ik maar niet dikker.. ik heb beide gezien volwassen (hier ga ik dan uit op wat mij verteld werd) en de rattenslang blijft wat dunner, ze zijn wel langer maar niet zo "grof"

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:24

Oh wat tof <3
Ik hoop in de toekomst een eigen melkslang te bezitten, ik vind ze zo leuk <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:39

Wat leuk dat ik dit topic tegenkom *\%/* *\%/*
Als Freek vonk hier maar niet komt want dan gaat hij los :')
Maar dankzij hem heb ik mijn liefde voor slangen leren kennen. Ik heb er een paar keer eentje om mijn nek gehad. Echt geweldige ervaring :)
Maar zolang ik thuis woon zal er geen slang binnen komen want mam vindt ze niet leuk. Ik ken al best wat slangen maar nog lang niet allemaal. Maar mijn favoriet is de koningscobra. Die vind ik ontzettend mooi. En ook zijn neefjes zoals bijvoorbeeld de spugende cobra vind ik ook heel mooi. Vooral omdat hij tot 3 meter kan spugen gewoon recht in je ogen. En voor Iris die vroeg of deze slangen giftig zijn. Ik verwacht van niet want gifslangen kun je lastig houden. Dit zijn allemaal wurgslangen en die zijn denk ik allemaal te klein om ons te kunnen wurgen. Maar de anaconda niet :P maar die komt ook niet hier voor.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:06

De soorten die jy noemt zijn ontzettend giftig drawer haha. Vriend van mij houd deze slangen in zijn collectie, en is ook welleens perongeluk gebeten door zijn kingcobra.... Liep gelukkig met een sisser af, omdat je als je gifslangen hebt... Een heel protocol hebt met antigif en wat te doen in geval van een beet... Hij hanteerd grote gifslangen nooit alleen, is altijd hulp bij.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:36

Ah, slangen zijn zo gaaf. In Afrika heb ik er zoveel gezien dat ik ze vanaf toen echt gaaf ben gaan vinden, terwijl ik zo hard hoopte om er geen tegen te komen :'). Ik heb een enorme aantrekkingskracht op ze, zeiden de locals daar. Zal wel niet maar grappig is het wel: zij zagen in een goed jaar misschien 2 slangen.. Ik heb er 19 gezien in een half jaar. :+

Ben ook bijna op een Black mamba gaan staan en had een Egyptian/Snouted cobra in m'n keuken. Was zo gaaf om ze zo dichtbij te zien, in het wild.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:57

SharonIndezz schreef:
De soorten die jy noemt zijn ontzettend giftig drawer haha. Vriend van mij houd deze slangen in zijn collectie, en is ook welleens perongeluk gebeten door zijn kingcobra.... Liep gelukkig met een sisser af, omdat je als je gifslangen hebt... Een heel protocol hebt met antigif en wat te doen in geval van een beet... Hij hanteerd grote gifslangen nooit alleen, is altijd hulp bij.

Haha ik weet dat die soorten die ik noemde giftig zijn. Maar die komen hier vrijwell niet voor. Of iemand moet ze. houden voor bijvoorbeeld onderzoek. Maar de slangen die de meesten echt als huisdier hebben zijn niet giftig en ook niet gevaarlijk zoals bijvoorbeeld de anaconda

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:24

Slangen vind ik ook erg gaaf, prachtige dieren.

Hoe doen jullie dat als jullie een weekend weg zijn of op vakantie? In mijn omgeving zijn de meeste mensen namelijk geen fan :+

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:30

Cabelona schreef:

Hoe doen jullie dat als jullie een weekend weg zijn of op vakantie? In mijn omgeving zijn de meeste mensen namelijk geen fan :+

Als ik al ga, ga ik toch niet langer dan een week, en aangezien ik ze zo om de week of om de twee weken voer is dat geen issue. Maargoed hier thuis zijn ze wel bereid om het water te verversen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:09

drawerlover schreef:
SharonIndezz schreef:

Haha ik weet dat die soorten die ik noemde giftig zijn. Maar die komen hier vrijwell niet voor. Of iemand moet ze. houden voor bijvoorbeeld onderzoek. Maar de slangen die de meesten echt als huisdier hebben zijn niet giftig en ook niet gevaarlijk zoals bijvoorbeeld de anaconda

Haha daar kun je je nog wel eens in vergissen. Ken meerdere liefhebbers die giftige slangen houden in hun collectie.

Puur als hobby, niks niet voor onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:12

Cabelona schreef:

Mijn vader ververste dan elke dag het water. En voeren deed hij ook wel. Kwestie van rat ontdooien. Slang pakken en in curver doen en de rat geven.

Ik wil binnenkort toch eens proberen om over mijn angst heen te komen. Begint nu weer erg te kriebelen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:39

O ja mensen die gifslangen als hobby houden zul je dan alsnog niet veel tegenkomen lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:43

drawerlover schreef:
O ja mensen die gifslangen als hobby houden zul je dan alsnog niet veel tegenkomen lijkt me

Minder dan mensen die alleen wurgslangen houden. Meeste lopen er ook niet mee te koop. Ivm dat de buurt nog wel eens panisch wil reageren. En om andere mensen niet op ideeën te brengen.

Want bij het houden van gifslangen. Komt heel wat meer bij kijken dan bij wurgslangen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

love_western schreef:
drawerlover schreef:

Minder dan mensen die alleen wurgslangen houden. Meeste lopen er ook niet mee te koop. Ivm dat de buurt nog wel eens panisch wil reageren. En om andere mensen niet op ideeën te brengen.

Want bij het houden van gifslangen. Komt heel wat meer bij kijken dan bij wurgslangen.

Ja Dat kan ik geloven. En daarbij loop je ook nog meer gevaar

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:44

Even een vraagje ik heb op internet het een en ander gelezen dat je moet zorgen voor een verdeling van temperaturen in de bak

Mijn bak (bodem) is 50x70
Ik heb hem nu al 1,5 week draaiend omdat ik wou kijken hoe of wat voor de slang er in komt

Ik heb links een uv lamp en dat is ook gelijk de enige lamp. Zoveel links als rechts gemeten bij de bodem is het nu rond de 26 graden. Ik krijg er geen verschil in. Rechts heb ik 2 waterbakken staan en links heb ik er een staan. De temperatuur is gemeten links achter en rechts voor (boven de waterbak). Iemand tips?? Heb in het midden boven ook een thermometer hangen incl vochtmeter. Deze geeft 28 graden aan en een LV van 70%

Rechts
Afbeelding
Links
Afbeelding
Midden
Afbeelding

Edit: zijn er mensen met boeken over rattenslang of slang in het algemeen die ze kwijt wil. Stuur me even een pb misschien komen we er uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:50

Uv lamp is niet noodzakelijk he.

Bij kleinere bakken is het moeilijker om temperatuur verschil te krijgen. Onder de hotspot moet het zo'n 30 a 32 graden zijn. Warme kant 28 en koude kant rond de 24 a 25.

1 waterbak is meer als voldoende. En deze ook altijd aan de koude kant zetten. Ivm bacteriën. Luchtvochtigheid mag wel stuk omlaag. Rond de 35 a 40 % en als de slang gaat vervellen mag het rond de 50 zitten.

Wat voor bodembedekking gebruik je?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:55

Ik heb er nu van die blokken in die je vooraf in water moet leggen om het uit te laten zetten.

Omdat de bak kleiner is hadden ze aangeraden om er dan toch een uv lamp in te hangen ipv een gewone lamp. Andere zeggen gewoon bij de big bazaar / action een lamp halen die geeft meer dan genoeg warmte af.

Op een lijst in de dierenwinkel stond een LV van 50% - 70%. Ik probeer het nu al een week omlaag te krijgen en dat lukt redelijk begon na het in doen van de bodem op 90%.

Is het verstandig dan de kleinste waterbak aan te houden? Staat voor t paard of toch de middelste (oranje). De andere laat ik er wel in staan maar dan wel leeg.