De boa was wat pittiger, die testten ze eerst op hoe hongerig hij was voordat we die mochten hanteren
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De boa was wat pittiger, die testten ze eerst op hoe hongerig hij was voordat we die mochten hanteren
love_western schreef:Tamara_089 schreef:Rattenslang is een kleine wurgslang. De python en de boa dat zijn de grotere wurgslangen.
Python regius is absoluut geen grote wurg slang

vanspeijk schreef:Smee__ schreef:Die wij op school hebben zijn zo lief met hanteren! M'n docent kon ze ook gewoon in de lucht gooien en weer vangen enzo en ze werden nog niet boos
En dat wordt normaal gevonden?

Tamara_089 schreef:Heel gaaf love_western. Dit is ook precies de rede dat ik maar een "klein" slangetje wil.
Sharon ook een mooi kleurtje. Beetje gelig.
Little_Gift schreef:Tamara_089 schreef:Heel gaaf love_western. Dit is ook precies de rede dat ik maar een "klein" slangetje wil.
Sharon ook een mooi kleurtje. Beetje gelig.
Ehhh Tamara... een rattenslang wordt uiteindelijk wel groter dan een koningspython hoor, eens ze volwassen zijn dus ik snap niet zo goed wat je te groot vindt aan de python (terwijl je deze heel graag wil) als de slang die je nu aanschaft, groter uitgroeit uiteindelijk??

maar die komt ook niet hier voor.
. Ik heb een enorme aantrekkingskracht op ze, zeiden de locals daar. Zal wel niet maar grappig is het wel: zij zagen in een goed jaar misschien 2 slangen.. Ik heb er 19 gezien in een half jaar. 
SharonIndezz schreef:De soorten die jy noemt zijn ontzettend giftig drawer haha. Vriend van mij houd deze slangen in zijn collectie, en is ook welleens perongeluk gebeten door zijn kingcobra.... Liep gelukkig met een sisser af, omdat je als je gifslangen hebt... Een heel protocol hebt met antigif en wat te doen in geval van een beet... Hij hanteerd grote gifslangen nooit alleen, is altijd hulp bij.
Cabelona schreef:Slangen vind ik ook erg gaaf, prachtige dieren.
Hoe doen jullie dat als jullie een weekend weg zijn of op vakantie? In mijn omgeving zijn de meeste mensen namelijk geen fan
drawerlover schreef:SharonIndezz schreef:De soorten die jy noemt zijn ontzettend giftig drawer haha. Vriend van mij houd deze slangen in zijn collectie, en is ook welleens perongeluk gebeten door zijn kingcobra.... Liep gelukkig met een sisser af, omdat je als je gifslangen hebt... Een heel protocol hebt met antigif en wat te doen in geval van een beet... Hij hanteerd grote gifslangen nooit alleen, is altijd hulp bij.
Haha ik weet dat die soorten die ik noemde giftig zijn. Maar die komen hier vrijwell niet voor. Of iemand moet ze. houden voor bijvoorbeeld onderzoek. Maar de slangen die de meesten echt als huisdier hebben zijn niet giftig en ook niet gevaarlijk zoals bijvoorbeeld de anaconda
Cabelona schreef:Slangen vind ik ook erg gaaf, prachtige dieren.
Hoe doen jullie dat als jullie een weekend weg zijn of op vakantie? In mijn omgeving zijn de meeste mensen namelijk geen fan
drawerlover schreef:O ja mensen die gifslangen als hobby houden zul je dan alsnog niet veel tegenkomen lijkt me
love_western schreef:drawerlover schreef:O ja mensen die gifslangen als hobby houden zul je dan alsnog niet veel tegenkomen lijkt me
Minder dan mensen die alleen wurgslangen houden. Meeste lopen er ook niet mee te koop. Ivm dat de buurt nog wel eens panisch wil reageren. En om andere mensen niet op ideeën te brengen.
Want bij het houden van gifslangen. Komt heel wat meer bij kijken dan bij wurgslangen.