oude hond die niet meer dikker wil worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:30

_Nelleke_ schreef:
Zijn er wel dingetjes die je hond mega lekker vind? Hart of kippenhartjes uit de supermarkt bijvoorbeeld?

Wat hij megalekker vind is al dat hondensnoep van purina, baggingstrips enz, maarja dat is imo ook niet zo best.

tiwi1969

Re: oude hond die niet meer dikker wil worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:36

Ik zou het echt niet in snoep zoeken, en al helemaal niet van die fabrieks-troep waarvan je niet weet wat erin zit.
Als je iets te snoepen wilt geven, geef dan gedroogd vlees of vis. Dan weet je wat je hond eet.

Ik ben nog geen hond tegen gekomen die niet van vers vlees houdt, gewoon goede versvleesvoeding geven en zoveel als hij wil eten.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:39

De DA assistente raade mij ook puppievoer aan, dus dat krijgt hij door zijn gewone brok.
Hij krijgt bonzo senior, ik weet dat dat niet het meest beste voer is maar dit is het enige wat hij aardig eet, al die duurdere merken moet hij niet, af en toe zeggen wij wel eens tegen elkaar "als er maar purina op staat" :Y) ^)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:42

tiwi1969 schreef:
Ik zou het echt niet in snoep zoeken, en al helemaal niet van die fabrieks-troep waarvan je niet weet wat erin zit.
Als je iets te snoepen wilt geven, geef dan gedroogd vlees of vis. Dan weet je wat je hond eet.

Ik ben nog geen hond tegen gekomen die niet van vers vlees houdt, gewoon goede versvleesvoeding geven en zoveel als hij wil eten.

Doen we ook zeker niet, al krijgt hij tegenwoordig wel wat meer, vlees vind hij ook wel lekker maar hij zou er geen moord voor doen, ja ik weet het hij is een beetje raar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:37

Ik zou dan eens cavom proberen, wordt vaak ook goed gegeten. of renske erbij. Want de kwaliteit die je voert is beroerd, dat is voor oudere dieren vaak niet geschikt, dat krijgen ze slecht verteerd dus poepen ze dan alleen maar (nog) meer.

Of een goed voer met wat slobbersaus erover (staat in de supermarkt bij het dierenvoer).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:38

Oudere honden kunnen ook Cushing ontwikkelen, dan kan je nog zoveel voer erin stoppen maar dikker worden ze dan niet.

Ik zou eerst bij de DA op Cushing laten testen en dan gericht gaan voeren.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:24

Hij is pas mager geworden na die hersenbloeding, daarvoor was het wel een slanke hond maar niet mager, ik weet dat de kwaliteit niet best is maar je moet toch wat, en hij is er ondertussen 14,5 mee geworden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 06:33

Ik ga met een aantal mee lekker op kvv zetten.