Wondje bij hond gaat niet dicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Wondje bij hond gaat niet dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 12:38

Ik ga eerst een paar dagen de veterycin proberen, mocht het dan nog niet over zijn neem ik je aanbod graag aan!

Is er ook een oorzaak dat dit gebeurt? Door stress bijvoorbeeld? Of is het gewoon pech...?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:44

Eventueel, maar misschien eerst even bij jezelf testen als je het op je huid doet, heb ik een idee.
Onze hond hebben we geleerd niet te knagen aan deurposten met sambal. Hij vond het heel intressant, tot hij het geproefd had en naar zijn waterbak rende. Daarna nooit meer gedaan.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit getest hoe sambal voelt als je het op je huid legt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 12:46

Ik denk dat het weinig doet op een dichte huid, maar op een wondje lijkt met me wat betreft de bacteriën niet gezond...
Daarbij heb ik liever dat het over gaat doordat hij er niet meer aan likt omdat hij er geen last van heeft dan omdat het een verschrikkelijk gevoel geeft op zijn tong als hij er aan likt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:48

niet te dik smeren he ;) je bent zelf ook niet meteen ziek van een hapje sambal. Lekker is anders ja, maar dat is met cribbox of iets anders ook.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:51

Je kan de Veterycin ook gebruiken en daarna met tape even afplakken/verbinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:36

Ik deed er een pleister om, 2 eigenlijk. Eentje recht erop en eentje aan de achterkant van de poot zodat er rondom een pleister zat (als je snapt wat ik bedoel)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 16:41

Pleister zal niet blijven plakken. Hij heeft op zijn poten heel dun maar heel lang haar.
Ik heb de veterycin meegenomen, zal het er vanavond even op doen en dan een lekker bot geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:46

Kaus schreef:
Pleister zal niet blijven plakken. Hij heeft op zijn poten heel dun maar heel lang haar.
Ik heb de veterycin meegenomen, zal het er vanavond even op doen en dan een lekker bot geven.

Nee de pleister blijft ook niet plakken maar doordat je er nog eentje aan de andere kant omheen doet, plakt ie op zichzelf en dus blijft het zitten.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:46

Hoe gaat het nu?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:54

Kaus schreef:
Ik denk dat het weinig doet op een dichte huid, maar op een wondje lijkt met me wat betreft de bacteriën niet gezond...
Daarbij heb ik liever dat het over gaat doordat hij er niet meer aan likt omdat hij er geen last van heeft dan omdat het een verschrikkelijk gevoel geeft op zijn tong als hij er aan likt.

Hij likt omdat hij last heeft idd, maar omdat hij likt blijft hij last houden. Je moet door die cirkel oorzaak en gevolg heen breken, anders stopt het nooit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 17:10

Het plekje is ondertussen dicht en er komt alweer haar op. Het spul erop sprayen had wel even wat voet in aarde elke keer aangezien meneer elke keer helemaal panisch werd.

Ik moet er nu alleen steeds op letten dat hij niet op andere plekken obsessief gaat likken...