Help! Kattenbak lucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 09:19

Dat katten luikje zou ideaal zijn maar ik woon in een huurhuis dus ik mag niet in deuren gaan zagen helaas.

Heb net de flamingo baby pooder gekocht! Ben heel benieuwd. 30 liter van 24 euro naar 12 euro dus helemaal blij! Hoop dat dit beter bevalt.

Amandavd

Re: Help! Kattenbak lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:30

Hier staat de deur naar de kattenkamer (boven) gewoon standaard open, maar goed, dat is wel boven.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:15

_Dribbel schreef:
Dat katten luikje zou ideaal zijn maar ik woon in een huurhuis dus ik mag niet in deuren gaan zagen helaas.

Heb net de flamingo baby pooder gekocht! Ben heel benieuwd. 30 liter van 24 euro naar 12 euro dus helemaal blij! Hoop dat dit beter bevalt.

Dat kun je even navragen bij de stichting ( of woon je particulier? ) ik woon ook in een huurhujs en mocht wel een kattenluik installeren.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:22

Hier ook een Pee Wee gebruiker, heb heel veel soorten kattenkorrels geprobeerd en bij toeval kwam ik op pee wee en wil absoluut niets anders meer en in gebruik heel goedkoop, geen korrel verspilling en je hoeft bijna niet bij te vullen :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:29

Hier ook Tigerino Canada met babypoeder geur. Ik zweer erbij. Ruik de kattenbak nooit.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:33

Hmm ik zit nu ook met mijn handen in 't haar welke vulling ik moet gaan nemen..
Ik had altijd Flamingo Baby Powder kattenbakvulling maar daar is moeilijk aan te komen..

Welke adviseren jullie?

Cat's Best Eco Plus? of Extrema Classic met Babypoeder geur? Tigerino Canada?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:39

Extreme classic had ook extreme veel uitloop vind ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:52

Tigerino Canada. Hier nooit meer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:04

Ik zweer het ook bij de peewee bak (ik heb met de kap er overheen) + vulling.. Gebruik het sinds ik katten heb, nu ook 2 en ik ben véél goedkoper uit (doe heeeeel lang met de korrels en vul ook alleen bij indien nodig), amper uitloop en geen nare geurtjes. Alleen als ze net vers gepoept hebben, maar dat is een kwestie van ff drollen scheppen door de wc spoelen en klaar.

Het zaagsel wat onderin opgevangen wordt mag ook nog eens in de groenbak dus ook geen extra kosten qua afval en nog milieu vriendelijk ook. :D
In de aanschaf wat duurder, maar in gebruik veel goedkoper. Heb altijd de grote zakken en doe met 1 zo'n zak zeker een half jaar.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:07

Ik zweer bij Cat's Best Eco Plus. Bestel via bitiba.nl of zoofast.nl. Nooit last van nare geurtjes.
Met spul om eroverheen te spuiten maskeer je alleen maar de geur, katten ruiken dat. Die hebben een veel betere neus dan wij.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:14

PeeWee kan ik echt aanraden!!! Is niet te vergelijken met gewone houtkorrels en je moet er ook echt alleen de peewee houtkorrels in gebruiken. Er werkt niets beter dan dat ik baal als een stekker dat we sinds we in Oostenrijk wonen geen peewee meer hebben het is te duur om te bestellen hier.

Als je klontkorrels gebruikt zorg dan dat er echt een heel dikke laag in zit (bijna een cm of 10) dat scheelt enorm en probeer verschillende uit. Duur is geen garantie op geen vieze luchtjes en persoonlijk vind ik die met toegevoegde luchtjes juist heel erg vies.

En per kat 1 kattenbak is eigenlijk sowieso wat wordt aangeraden. Je zult waarschijnlijk gaan merken dat er eentje gebruikt wordt om te plassen en een om te poepen.
Wij hebben 5 katten en 4 bakken gebruiken huismerk klontgrit van de supermarkt hier. Scheppen elke dag de klonten en poep eruit en eens per 2 a 3 weken gaan de bakken leeg en worden ze uitgesopt. Je ruikt hier geen stank alleen als ze besluiten wanneer jij bezig bent in die ruimte te gaan kakken. (en dat is schijnbaar heel egzellig ofzo want dat doen ze dus standaard...grrrr)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:28

CrazyCat schreef:
PeeWee kan ik echt aanraden!!! Is niet te vergelijken met gewone houtkorrels en je moet er ook echt alleen de peewee houtkorrels in gebruiken. Er werkt niets beter dan dat ik baal als een stekker dat we sinds we in Oostenrijk wonen geen peewee meer hebben het is te duur om te bestellen hier.

Als je klontkorrels gebruikt zorg dan dat er echt een heel dikke laag in zit (bijna een cm of 10) dat scheelt enorm en probeer verschillende uit. Duur is geen garantie op geen vieze luchtjes en persoonlijk vind ik die met toegevoegde luchtjes juist heel erg vies.

En per kat 1 kattenbak is eigenlijk sowieso wat wordt aangeraden. Je zult waarschijnlijk gaan merken dat er eentje gebruikt wordt om te plassen en een om te poepen.
Wij hebben 5 katten en 4 bakken gebruiken huismerk klontgrit van de supermarkt hier. Scheppen elke dag de klonten en poep eruit en eens per 2 a 3 weken gaan de bakken leeg en worden ze uitgesopt. Je ruikt hier geen stank alleen als ze besluiten wanneer jij bezig bent in die ruimte te gaan kakken. (en dat is schijnbaar heel egzellig ofzo want dat doen ze dus standaard...grrrr)

Hahaha ja herkenbaar!! :') Mijn kat gaat er uitgebreid voor zitten als ik sta af te wassen. Bijzonder knusjes in mijn keukentje van 1,5 bij 1,5 meter.

Ik hou ook niet van het grit met toegevoegde geurtjes. Alleen nog maar viezer. Heb al verschillende klontvormende gritten uitgeprobeerd, maar het gekke is dat de urine alsnog naar de bodem zakt en nauwelijks klontjes vormt. Het gaat gewoon in van die plakken op de bodem zitten, net als bij niet-klontvormend grit. Wat doe ik verkeerd??

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:30

Wij hebben 3 katten en 2 kattenbakken, gewoon simpele bakken met zo'n kap bovenop.
We hebben gewoon kattenbakvulling die klont vormend is.
Scheppen 1 a 2 keer per dag de plas en poep er uit en vullen hem af en toe bij.
In de zoveel tijd als ze beginnen te ruiken was ik de bakken een keer met afwasmiddel af, grit gaat er weer terug in.
Verder luchtverfrisser neer zetten, dan hou je het best fris ruikend op de kamer.
Heb je geen ventilatie rooster wat je een beetje open kan laten staan?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 13:38

Ja heb wel een lucht verfrissen en ventilatie ! Heb nu ook textiel reinigen gekocht en op het textiel in hun kamer gespoten. Ruikt voor nu weer lekker hihi. Hopelijk blijft dat zo! Bij de diervoeder zaak raadde ze ook aan om van die doorzichtige korrels te gebruiken. Als alternatief als dit niet beviel. Ben even de naam kwijt. Wellicht een tip voor sommige hier. 30 liter voor 10 euro geloof ik dus niet duur!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:53

Splash_ schreef:

Hij heeft inderdaad vrij veel uitloop, is dat bij de tigerino minder?
Dan ga ik die zeker ook eens proberen!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:16

Babbelientje schreef:
Heb al verschillende klontvormende gritten uitgeprobeerd, maar het gekke is dat de urine alsnog naar de bodem zakt en nauwelijks klontjes vormt. Het gaat gewoon in van die plakken op de bodem zitten, net als bij niet-klontvormend grit. Wat doe ik verkeerd??

Dan heb je te weinig grit in je bak denk ik. Een flinke laag, dan wordt de urine meer in de laag opgenomen dan dat het op de bodem komt. Wat ik voorheen deed maar nooit meer doe is een krant onderin. In mijn idee gaat dat enkel maar stinken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:06

Babbelientje schreef:
CrazyCat schreef:

Hahaha ja herkenbaar!! :') Mijn kat gaat er uitgebreid voor zitten als ik sta af te wassen. Bijzonder knusjes in mijn keukentje van 1,5 bij 1,5 meter.

Ik hou ook niet van het grit met toegevoegde geurtjes. Alleen nog maar viezer. Heb al verschillende klontvormende gritten uitgeprobeerd, maar het gekke is dat de urine alsnog naar de bodem zakt en nauwelijks klontjes vormt. Het gaat gewoon in van die plakken op de bodem zitten, net als bij niet-klontvormend grit. Wat doe ik verkeerd??

Ik heb Tigerino canada zonder geurtje. Laag van 20cm erin. Het begint direct met klonteren. Sinds dit grit plakt er niets vast.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:08

_Dribbel schreef:
Ja heb wel een lucht verfrissen en ventilatie ! Heb nu ook textiel reinigen gekocht en op het textiel in hun kamer gespoten. Ruikt voor nu weer lekker hihi. Hopelijk blijft dat zo! Bij de diervoeder zaak raadde ze ook aan om van die doorzichtige korrels te gebruiken. Als alternatief als dit niet beviel. Ben even de naam kwijt. Wellicht een tip voor sommige hier. 30 liter voor 10 euro geloof ik dus niet duur!

Ik denk crystals? Wat een vreselijke dingen waren dat. Deed zeer aan de pootjes, stonk en het is ook nog eens giftig.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:10

gaia schreef:
Splash_ schreef:

Hij heeft inderdaad vrij veel uitloop, is dat bij de tigerino minder?
Dan ga ik die zeker ook eens proberen!

Ja een heel stuk minder, die extreme classic lag echt door mijn hele huis.

En TS, die silicone dingen die je dierenzaak je aanraad is écht niks hoor. Kijk eens op zooplus ben je ook een stuk voordeliger uit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:13

Ik doe altijd zo'n poeder dat naar rozen ruikt als ik het grind vervang erbij en heb een bak met filter. Hier ruik je er niets van!