Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Dribbel schreef:Dat katten luikje zou ideaal zijn maar ik woon in een huurhuis dus ik mag niet in deuren gaan zagen helaas.
Heb net de flamingo baby pooder gekocht! Ben heel benieuwd. 30 liter van 24 euro naar 12 euro dus helemaal blij! Hoop dat dit beter bevalt.

CrazyCat schreef:PeeWee kan ik echt aanraden!!! Is niet te vergelijken met gewone houtkorrels en je moet er ook echt alleen de peewee houtkorrels in gebruiken. Er werkt niets beter dan dat ik baal als een stekker dat we sinds we in Oostenrijk wonen geen peewee meer hebben het is te duur om te bestellen hier.
Als je klontkorrels gebruikt zorg dan dat er echt een heel dikke laag in zit (bijna een cm of 10) dat scheelt enorm en probeer verschillende uit. Duur is geen garantie op geen vieze luchtjes en persoonlijk vind ik die met toegevoegde luchtjes juist heel erg vies.
En per kat 1 kattenbak is eigenlijk sowieso wat wordt aangeraden. Je zult waarschijnlijk gaan merken dat er eentje gebruikt wordt om te plassen en een om te poepen.
Wij hebben 5 katten en 4 bakken gebruiken huismerk klontgrit van de supermarkt hier. Scheppen elke dag de klonten en poep eruit en eens per 2 a 3 weken gaan de bakken leeg en worden ze uitgesopt. Je ruikt hier geen stank alleen als ze besluiten wanneer jij bezig bent in die ruimte te gaan kakken. (en dat is schijnbaar heel egzellig ofzo want dat doen ze dus standaard...grrrr)
Mijn kat gaat er uitgebreid voor zitten als ik sta af te wassen. Bijzonder knusjes in mijn keukentje van 1,5 bij 1,5 meter. Babbelientje schreef:Heb al verschillende klontvormende gritten uitgeprobeerd, maar het gekke is dat de urine alsnog naar de bodem zakt en nauwelijks klontjes vormt. Het gaat gewoon in van die plakken op de bodem zitten, net als bij niet-klontvormend grit. Wat doe ik verkeerd??
Babbelientje schreef:CrazyCat schreef:PeeWee kan ik echt aanraden!!! Is niet te vergelijken met gewone houtkorrels en je moet er ook echt alleen de peewee houtkorrels in gebruiken. Er werkt niets beter dan dat ik baal als een stekker dat we sinds we in Oostenrijk wonen geen peewee meer hebben het is te duur om te bestellen hier.
Als je klontkorrels gebruikt zorg dan dat er echt een heel dikke laag in zit (bijna een cm of 10) dat scheelt enorm en probeer verschillende uit. Duur is geen garantie op geen vieze luchtjes en persoonlijk vind ik die met toegevoegde luchtjes juist heel erg vies.
En per kat 1 kattenbak is eigenlijk sowieso wat wordt aangeraden. Je zult waarschijnlijk gaan merken dat er eentje gebruikt wordt om te plassen en een om te poepen.
Wij hebben 5 katten en 4 bakken gebruiken huismerk klontgrit van de supermarkt hier. Scheppen elke dag de klonten en poep eruit en eens per 2 a 3 weken gaan de bakken leeg en worden ze uitgesopt. Je ruikt hier geen stank alleen als ze besluiten wanneer jij bezig bent in die ruimte te gaan kakken. (en dat is schijnbaar heel egzellig ofzo want dat doen ze dus standaard...grrrr)
Hahaha ja herkenbaar!!Mijn kat gaat er uitgebreid voor zitten als ik sta af te wassen. Bijzonder knusjes in mijn keukentje van 1,5 bij 1,5 meter.
Ik hou ook niet van het grit met toegevoegde geurtjes. Alleen nog maar viezer. Heb al verschillende klontvormende gritten uitgeprobeerd, maar het gekke is dat de urine alsnog naar de bodem zakt en nauwelijks klontjes vormt. Het gaat gewoon in van die plakken op de bodem zitten, net als bij niet-klontvormend grit. Wat doe ik verkeerd??
_Dribbel schreef:Ja heb wel een lucht verfrissen en ventilatie ! Heb nu ook textiel reinigen gekocht en op het textiel in hun kamer gespoten. Ruikt voor nu weer lekker hihi. Hopelijk blijft dat zo! Bij de diervoeder zaak raadde ze ook aan om van die doorzichtige korrels te gebruiken. Als alternatief als dit niet beviel. Ben even de naam kwijt. Wellicht een tip voor sommige hier. 30 liter voor 10 euro geloof ik dus niet duur!
gaia schreef:Splash_ schreef:Extreme classic had ook extreme veel uitloop vind ik.
Hij heeft inderdaad vrij veel uitloop, is dat bij de tigerino minder?
Dan ga ik die zeker ook eens proberen!