Net terug van de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:59

Mjetterd schreef:
Solleke_Noah schreef:
Pffffft wat een rotnieuws :(:)

Onze koningspoedel heeft een vergelijkbare diagnose gehad, uitgezaaide kanker in zijn lever. We hebben meteen een afspraak voor inslapen gemaakt en hij is de dag voor de afspraak uit zichzelf al in zijn mandje overleden ;( het kan ineens zo snel gaan bij kanker.

Veel sterkte, het is een prachtige hond.

Pfff, heftig hoor ;(. Het kan inderdaad heel erg snel gaan, ze is nog zo levendig en vrolijk. Dat maakt de beslissing ook nog veel moeilijker.

Een hond blijft altijd vrolijk, dat is een van de leukste eigenschappen van honden, maar tegelijk ook een van de lastigste wanneer je voor zo'n beslissing staat... Ik probeer even nuchter ernaar te kijken, maar ik weet dat het veel moeilijker is als je zelf de beslissing moet nemen. Ik zou persoonlijk niet meer voor een operatie gaan, dat is alleen maar voor jezelf eigenlijk. De hond heeft er vooral stress van, en als ze de operatie al overleeft zal haar kwaliteit van leven er waarschijnlijk niet op vooruit gaan.
Hoe gedraagt je hond zich nu in huis? Met wandelen voelde ze zich duidelijk niet goed, maar als ze zich nu nog redelijk normaal gedraagt in huis kan je jezelf misschien nog wat dagen gunnen om afscheid te nemen. Ik wens je heel veel sterkte TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:00

Pff wat heftig... :(:)
Wat je ook beslist, héél veel sterkte gewenst!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:01

Heel veel sterkte met de beslissing!
Beslissingen doen zeer zeker om het dier waar je zoveel van houd.... ;(

Ik krijg zo uitslag van de DA wat onze lieve kater heeft...
(Heeft een knobbel van 5x5cm in/om zijn darmen en een afwijking bij zijn nier.)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:03

Heftig is dat he, met kanker. Ineens word je dier ziek en ben je eigenlijk al te laat. Mijn Mastino had het ook, die heeft wel medicijnen gehad (was nog niet heel groot en hij was ook niet zo ziek als jij jouw hond aangeeft), maar die had ook ineens uit het niks een dag dat hij helemaal niet meer zichzelf was en toen hebben we hem die dag nog laten inslapen.

Heel veel sterkte met je beslissing, dat is ook niet de manier waarop je wilt thuis komen na je vakantie.... :* Hoe oud is je hond, ivm eventuele kijkoperatie. Ik zou de hond in ieder geval pijnstillers geven de dagen dat je er over aan het nadenken bent wat je wilt doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:03

Jeetje wat vreselijk, moeilijke beslissing ook. Echt een prachtige hond heb je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:06

Mjetterd schreef:
Solleke_Noah schreef:
Pffffft wat een rotnieuws :(:)

Onze koningspoedel heeft een vergelijkbare diagnose gehad, uitgezaaide kanker in zijn lever. We hebben meteen een afspraak voor inslapen gemaakt en hij is de dag voor de afspraak uit zichzelf al in zijn mandje overleden ;( het kan ineens zo snel gaan bij kanker.

Veel sterkte, het is een prachtige hond.

Pfff, heftig hoor ;(. Het kan inderdaad heel erg snel gaan, ze is nog zo levendig en vrolijk. Dat maakt de beslissing ook nog veel moeilijker.

ik zou wachten tot ze minder word en dat kun jij goed zien...vermoed ook dat ze het zelf wel aangeeft.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:08

StableDoor schreef:
Een hond blijft altijd vrolijk, dat is een van de leukste eigenschappen van honden, maar tegelijk ook een van de lastigste wanneer je voor zo'n beslissing staat... Ik probeer even nuchter ernaar te kijken, maar ik weet dat het veel moeilijker is als je zelf de beslissing moet nemen. Ik zou persoonlijk niet meer voor een operatie gaan, dat is alleen maar voor jezelf eigenlijk. De hond heeft er vooral stress van, en als ze de operatie al overleeft zal haar kwaliteit van leven er waarschijnlijk niet op vooruit gaan.
Hoe gedraagt je hond zich nu in huis? Met wandelen voelde ze zich duidelijk niet goed, maar als ze zich nu nog redelijk normaal gedraagt in huis kan je jezelf misschien nog wat dagen gunnen om afscheid te nemen. Ik wens je heel veel sterkte TS!

Bedankt voor je nuchtere kijk, dat is heel waardevol. Op dit moment wil ze in huis echt niets van mij weten en plakt ze aan mijn vriend vast. We hebben een hele nare en stressvolle dag achter de rug met onderzoeken en misschien dat ze mij er nog mee associeert ofzo? Maar verder is ze rustig hier in huis, ze eet alleen nog niet en ligt al de hele tijd op dezelfde plek.

tjady schreef:
Vreselijk wat een afschuwelijk nieuws. Ik kan je niet adviseren alleen laten weten dat ik mee leef. Als je niet wilt rekken met pijnstillers, kan je misschien de dagen dat je na moet denken over inslapen of kijkoperatie wel pijnmedicatie geven.
Heel veel sterkte en knuffel haar maar heel veel nu.

Ik ga vanavond nog even overleggen met haar fokkers en de DA belt mij morgenochtend om te horen wat we hebben besloten. Ze heeft net bij de DA pijnstillers gehad.

Siggislief schreef:
Heel veel sterkte met de beslissing!
Beslissingen doen zeer zeker om het dier waar je zoveel van houd.... ;(

Ik krijg zo uitslag van de DA wat onze lieve kater heeft...
(Heeft een knobbel van 5x5cm in/om zijn darmen en een afwijking bij zijn nier.)

Ik had je topic gelezen, heel veel succes met wachten en jij ook sterkte Y;(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:09

Joscaa schreef:
Heel veel sterkte met je beslissing, dat is ook niet de manier waarop je wilt thuis komen na je vakantie.... :* Hoe oud is je hond, ivm eventuele kijkoperatie. Ik zou de hond in ieder geval pijnstillers geven de dagen dat je er over aan het nadenken bent wat je wilt doen.

Dankjewel, ze is nog maar 7

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:10

Wat verdrietig. ...
Heel, heel veel sterkte Y;(
Met de keuze, maar ook komende periode

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:14

Dat is nog eens een K thuiskomst.. Jeetje wat rot allemaal zeg. Ik zou haar in laten slapen. Als je verteld dat ze al hijgt als het warmer is en na een stukje wandelen al gaat zitten is het voor mij wel duidelijk dat ze ondanks haar enthousiasme wel enorm last heeft van haar aandoening. Moeilijk hoor. Sterkte met je beslissing en doe vooral waar jij je goed bij voelt. Maar denk aan je hond, hoe zou jij het willen?? Vaak als je opereert (al dan niet om te kijken) is het aansnijden van kwaadaardig weefsel een soort seintje om zich juist nog harder te vermenigvuldigen.. tenminste zo zie ik het :o

Thesserd

Re: Net terug van de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:17

Klote situatie. Nuchtere kijk heb je inderdaad wel nodig in zo'n situatie als dit want als je van de één op andere dag hoort dat je vrolijke energieke hond doodziek is, is een juiste beslissing maken echt moeilijker dan je denkt.

Ik ken Mirash al vanaf haar geboorte (Mjetterd overigens ook) en hoewel ze al 2 jaar lang bij Mjetterd thuis woont vind ik het ook echt heel erg moeilijk ;(

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:17

Jeetje, wat een naar nieuws.. ;(
Ik wil je heel veel sterkte wensen met de moeilijke beslissing en de komende tijd

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:21

He Mjet, wat een k*tnieuws! Heel veel sterkte met het maken van een beslissing, en vooral een hele dikke knuffel :*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:24

Pfff wat heftig. Prachtig dier. Wat een moeilijke beslissing moeten jullie gaan maken. Als ik erover denk wat ik zou doen...ik denk dat als de hond de leeftijd heeft om een narcose aan te kunnen en verder naast deze aandoening gezond is toch voor de operatie zou gaan. Misschien is er nog wel wat aan te doen. Maar dat is mijn keuze hoor, heb absoluut begrip dat er voor gekozen word om dit niet te doen. Heb twee van m'n husky,s moeten laten gaan vanwege een geknapte milt tumor, dat was niet meer operabel. Wat had ik toen gewild dat er nog iets mogelijk was, vandaar dat ik er denk ik zo tegen aan kijk. Verder wil ik je enorm veel sterkte wensen .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:35

Vreselijk..... :(:)

Is het geen optie om de kijkoperatie over b.v twee dagen te plannen. Twee dagen genieten van elkaar, de hond verwennen en mooie foto's maken. Desnoods met pijnstiller.

Dan die kijkoperatie. Als ze daar niet uitkomt heb je iig afscheid kunnen nemen. Mocht ze er wel (hopelijk!) uitkomen dan was het afscheid voor niets.
Ik wens je heel veel sterkte, verschrikkelijk om je lieve vriend zo te zien. :(:)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:40

Tjee wat een verschrikkelijk nieuws zeg :( . Heb geen advies voor je, ik zou ook niet weten wat te doen als het onze Hond betrof. Wil je iniedergeval heel veel sterkte wensen welke beslissing je ook gaat nemen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:44

Bah wat een naar nieuws. Ben je gelijk je vakantie vergeten.
Ik zou de hond in laten slapen denk ik ook omdat er al uitzaaiingen zijn, dan is de kans gewoon heel erg klein dat het weer goed komt.
Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:45

Jeetje, wat verschrikkelijk :\
Ik denk dat ik voor de kijkoperatie zou gaan (mits dat op zeer korte termijn kan om de hond zo min mogelijk te laten lijden). Mocht daar uit blijken dat de kanker te erg is, kun je ervoor kiezen haar niet meer wakker te laten worden.
Heel veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:48

ik denk dat ik gezien haar leeftijd...ook voor een kijkoperatie zou gaan.Als het financieel haalbaar is.Zoniet op medicatie(prednison remt tumor groei bijvoorbeeld)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:53

geerke schreef:
ik denk dat ik gezien haar leeftijd...ook voor een kijkoperatie zou gaan.Als het financieel haalbaar is.Zoniet op medicatie(prednison remt tumor groei bijvoorbeeld)

Hmm zou dat genoeg remmen? De ene tumor tussen haar benen is in ongeveer een maand van niks of vrijwel niks naar de grootte van een tennisbal uitgegroeid ;(

Volgens mij is de kans op herstel heel klein als ik de dierenarts goed begreep. Zij zei dat de kans groot was dat ze na er na de kijkoperatie voor zouden moeten kiezen om haar niet meer wakker te laten worden.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 04-08-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:55

Thesserd schreef:
geerke schreef:

Hmm zou dat genoeg remmen? De ene tumor tussen haar benen is in ongeveer een maand van niks of vrijwel niks naar de grootte van een tennisbal uitgegroeid ;(

altijd te proberen...je weet nooit of zo een tumor doorgroeit of niet,het kan ook stoppen met groeien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:56

Groei zegt niet altijd iets over kwaadaardig zijn. Wij hebben een kat gehad met een tumor die binnen een paar dagen gigantisch was gegroeid, maar bleek toch goedaardig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:58

Oh ik had mijn post nog even ge-edit, wat toegevoegd :)

De kans is er natuurlijk altijd. Het is gewoon een moeilijke beslissing, ik weet verder niet hoe veel zo'n kijkoperatie kost, maar mocht dat geen probleem zijn dan nog vraag ik me af of het wel de moeite waard is, gezien de kijk van de dierenarts er op.

Overigens baseerde zij haar oordeel vooral op de vorm van de tumor in haar buik, niet die tussen haar benen. Die in haar buik was heel onregelmatig en bobbelig etc wat volgens haar vaak uitwijst op een kwaadaardige tumor. Daarbij is de locatie van die tumor ook heel ongelukkig zei ze.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 04-08-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:58

Ik zou dan toch opteren voor de kijkoperatie... wat is er anders met laten inslapen?
Ik bedoel maar, voor de kijkoperatie gaat ze in slaap, wat ze voor euthanasie ook gaat... als de kijkoperatie slecht is blijft ze slapen, wat met euthanasie ook zo is... is de kijkoperatie wel een meevaller, dan wordt ze terug wakker (gemaakt)... wat met euthanasie niet kan... dus... ik denk niet dat ze van de kijkoperatie zal afzien, het is de laatste kans en indien het niet goed is, dan krijgt ze er ook niets meer van mee, want dan laten ze haar slapen...

STERKTE !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:00

het is ook vaak niet vanwege de tumor dat ze dood gaan, maar omdat de tumor wel tegen de organen gaat drukken

Is het een teefje?Is ze gesterilisseerd?