duitse herder teefje 1 jaar opgevangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

Re: duitse herder teefje 1 jaar opgevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:36

Ze is al wel 1 dus de hele vroege periode heb ik niets kunnen doen helaas.. :(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:37

rosja1 schreef:
Verder is ze erg lief ook voor de kindjes en onze chiuahua en toch houd ik een angstgevoel..stel dat ze uitvalt tegen de kindjes.. ik twijfel heel erg wat ik moet doen. Ze loopt op straat netjes naast me luistert uitstekend maar blaft wel tegen voorbijgangers...en honden..

Als je de twijfel en angstgevoel houdt, dan zou ik het zeker niet doorzetten. Vooral als er kinderen bij betrokken zijn. Zet je wel door, dan zou ik hondentraining aanraden. Op die manier leer je elkaar beter kennen en kan de (ervaren) trainer tips geven. Verder moet je heel consequent zijn en met hele gezin op 1 lijn staan. Laat de hond nooit alleen met kinderen. Verder zou ik me geen zorgen maken over wat de omgeving eventueel zou kunnen denken als je die op straat passeert.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:38

Zolang jij duidelijke regels stelt naar zowel de hond als jouw kinderen is het helemaal geen probleem. Voor een Duitse herder is consequent zijn heel belangrijk maar dat is voor iedere hond het zelfde.

Regels die ik hanteer zijn;
Hond heeft een eigen plaats
Kinderen komen daar niet
Kinderen spelen niet alleen met de hond. Nooit!
Wanneer kinderen op de grond spelen blijft hond op zijn plaats.
Kruipende kids ziet een hond als een onderdeel van zijn roedel dat lager in rang staat. De kans dat de hond het kind corrigeert door een snauw te geven is dan ook aanwezig. Vandaar mijn regel kids op de grond, hond in de mand.

Waaks gedrag buiten niet tolereren. Zorg dat de aandacht van de hond ten alle tijden bij jou is dan hoef je ook niet te corrigeren. Wat hondensnoepjes in je zak of hand houden is vaak al voldoende. Wanneer de hond dan met zijn aandacht bij jou blijft ipv uit te vallen naar een andere hond of voorbijganger kun je hem gelijk belonen.

Ga zeker op cursus bij een goede hondenschool maar vooral; stel je zelfverzekerd op naar de hond. wanneer de hond niet voldoende leiding krijgt gaat hij zelf de leiding nemen. Want iemand moet het toch doen!
Wanneer je dit allemaal voor elkaar krijgt heb je een maatje voor het leven. Geen hond zo trouw aan zijn baas als een herder!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:39

Hou er ook rekening mee dat de eerste weken/ maanden een hond die herplaatst is nog niet zichzelf helemaal is. Geef haar ook de rust en regelmaat.
Niet alleen laten met de kinderen en weet niet of ze kids gewend is, dan ook de ruimte en rust om ervan weg te kunnen.
Jij bent daarnaast de leider, als je aangeeft het niet goed te vertrouwen, dan kom je misschien ook niet altijd zeker ook voor de hond.
Vertrouw je het echt niet, dan zou ik een gedragstherapeut eens mee laten kijken, ook naar signalen van stress ten tijde van het dagelijks leven van bij je wonen in bijzijn van de chi en de kids.
oa gapen is een stress signaal, terwijl veel mensen denken dat ze dan moe zijn bijv!
Het blaffen naar mensen kan ook onzekerheid zijn.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:04

Ze is kinderen gewend ja dat wel. Verder heel lief beest heel trouw ook. Ik heb haar net uitgelaten met snoepjes. Ze reageert meteen als ik zeg: kijk snoepje! En dan reageert ze niet meer op de omgeving. Bedankt voor alle goede tips en adviezen ga er zeker wat mee doen. Gapen doet ze trouwens bijna nooit en ze luistert verder echt heel goed! Alleen als ze heeel enthousiast is s ochtends als ik beneden komt hapt ze zachtjes.. ook dat ben ik aan t afleren ookal is het misschien lief bedoeld..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:10

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:13

Ooo,het ziet er zeker een dotje uit.Zou ik ook voor vallen hoor.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:15

Mooie hond, geen tips maar hopelijk heel veel plezier met haar en succes met de training...

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:25

Heb ook een duitse herder overgenomen. Hij was erg bang maar dat is nu helemaal weg. Heb hem een paar keer meegenomen naar de markt. Daar zijn zoveel mensen dan kunnen ze niet meer blaffen. Ook laten zitten en dan koekje geven. Hij doet het nu heel goed. Heb een kleinzoon van bijna 2 en hij is daar super lief voor. Heb inmiddels ook een mechelse herder pup en ook daar ga ik regelmatig naar de markt en volg ik een cursus. Daar gelden strakke regels voor, niet springen tegen mijn kleinkind geen koekjes uit de hand eten en niet gevoerd worden door kleinzoon dat doe ik anders zien ze het verschil niet meer en vreten ze het uit zijn hand. Gat uitstekend zo en kleinzoon leert ook zo om met honden om te gaan.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:35

Bedankt voor alle tips! We willen binnenkort ook naar de bossen gaan met haar. Aan de lijn houden is dan verstandiger denk ik ? De vorige eigenaar zei dat ze heel erg kan snauwen omdat ze de kids wil beschermen(als die erbij lopen)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:36

Afbeelding

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:53

Ons huis staat te koop . We gaan naar een woonboerderijtje dus ik denk ook dat ze daar heel goed tot haar recht zal komen. Ik ben in ieder geval positief! Ze is ontzettend lief. Sterker nog, heb nog nooit zo n aanhankelijke hond gehad..ze volgt me overal heen en wil het ok echt goed doen!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:45

Ze is prachtig!
Inderdaad dan heeft ze ook lekker de ruimte :)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:44

Dankjewel!!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 11:14

Die tip van een koekje buiten als er mensen voorbij komen echt super ! Ze is dan op mij gericht en net buiten kwamen er mensen aan en ze blafte niet eens meer (zonder koekje!!) Trots op mn grote meid ;) !

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:46

Goed om te horen rosja1 ! Het is een slim beest en ze wil vast niets liever dan goed doen voor haar baas.
Zolang jij duidelijk en consequent leiderschap geeft dan heb je er vast een wereldbeest aan.
Ik ben zelf geboren met twee duitse herders onder het bed (echt waar) en zij zijn 14 jaar mijn beste maatjes geweest.

Wat betreft het loslopen in het bos zou ik pas doen als je kunt zorgen dat ze dan ook op jou gericht blijft en komt wanneer je haar roept ook als er andere honden zijn.
Oefen dit met een uittrekriem. Voor laten komen, zitten en direct belonen. Dat belonen (met een voertje) altijd doen ook al heeft het 10 minuten geduurd voor ze kwam. Jij moet zorgen dat je leuker/belangrijker bent voor haar dan de omgeving.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 18:43

Ben bij de dierenarts geweest ze is naast dat ze nog steeds te dun is gewoon gezond en een hele lieve hond, totaal geen agressie zei de dierenarts. Ben blij ! Ze gedroeg zich keurig. Ze is al flink aangekomen maar we hebben nog wat kilo s te gaan !

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:02

Fijn dat het zo lekker gaat rosja,voor jou en de hond !

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:11

Dankje!! Ben er heel blij mee !! Wat een leuke slimme honden !!