Help! Hond krijgt deur open

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 08:00

tiwi1969 schreef:
Doe jij wel genoeg met jouw hond?

En dan niet alleen maar saai wandelen, maar iets wat jouw hond een mentale uitdaging biedt.
Ga een leuke cursus of workshop doen met je hond om ideeën op te doen.

Hersenwerk, speuren, hoopers.

Een hond die zich niet verveelt en voldoende uitdagingen krijgt zal niet zo snel wat slopen en kan prima in de bijkeuken zijn plaats hebben als hij alleen thuis is of jullie slapen.

Ik heb een tijdje wat hindernisjes opgezet in de tuin en samen met haar gesprongen, is alleen wel weer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan. Bedoel je zoiets? Of heb je nog andere voorbeelden?

tiwi1969

Re: Help! Hond krijgt deur open

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:15

Liever niet springen met je oudere hond, dat is vragen om problemen met de poten.

Hoopers is een soort behendigheid zonder sprongen en toch echt uitdagend voor de hond.
Via Google vind je wel filmpjes en foto's.

In mij topic ook [BB-ITP] De eerste verjaardag van Isis
De laatste twee foto's

Een workshop is echt aan te bevelen zodat je de juiste opbouw en aan wijzigen leert te geven.

Er is een Facebook pagina met workshops voor honden, daar zitten echt leuke dingen tussen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 08:17

tiwi1969 schreef:
Liever niet springen met je oudere hond, dat is vragen om problemen met de poten.

Hoopers is een soort behendigheid zonder sprongen en toch echt uitdagend voor de hond.
Via Google vind je wel filmpjes en foto's.

In mij topic ook [BB-ITP] De eerste verjaardag van Isis
De laatste twee foto's

Een workshop is echt aan te bevelen zodat je de juiste opbouw en aan wijzigen leert te geven.

Er is een Facebook pagina met workshops voor honden, daar zitten echt leuke dingen tussen.

Okee, dankjewel!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:43

NOOOIIIIITTTTTTTTT

een snuitje aan doen als er niemand bij de hond is. Sterker nog NOOIT een snuitje aan doen bij handelingen die langer dan 10 minuten duren of bij handelingen waar de hond enorme stress van krijgt. Waarom niet? Omdat ze hun bek niet open kunnen doen (kunnen ze dat wel dan heeft het hele snuitje geen zin want dan kunnen ze ook slopen). Niet kunnen openen van de bek betekend geen warmte kwijt kunnen d.m.v. hijgen en betekend als ze moeten overgeven dat ze stikken in eigen braaksel.

Snuitjes zijn goed voor een dierenarts of trimster die dat heel even nodig hebben om te maken dat een hond bij een bepaalde handeling niet bijt. Verder heb je muilkorven de hond kan alles behalve iets oppakken en knagen. De hond kan er zelfs mee drinken en heel belangrijk gewoon hijgen en overgeven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:46

Alleen wandelen is vaak niet voldoende.

Naast wandelen doe ik nog aan fietsen, speuren, appèl trainen en hersenwerk.

Maar zodra mijn lab een kussen ziet of bestek. Dan moet het alsnog kapot. Is gewoon een tic van hem.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:50

verder heb ik ook een oudere hond gehad die dit ging doen en wij hebben het op kunnen lossen door een bench (had nog nooit eerder een bench in huis gehad) voor hem te zetten zonder deurtje met een kleed er over. Hij had een eigen schuilplaats en voelde zich weer helemaal fijn *\o/*

Vergeet niet dat een oudere hond vaak ook wat mankementen gaat krijgen. Het gehoor gaat achteruit het zicht gaat achteruit ze worden strammer en stijver. Zeker wat onzekere honden kunnen hier door nog onzekerder worden. Sommigen uiten dat in het niet meer goed alleen kunnen zijn. Immers ze worden dan niet beschermd door andere mensen/honden en zelf voelen ze aan minder te kunnen. Misschien een optie om van iemand in de buurt een bench te lenen? Een stoffen bench zou helemaal ideaal zijn en anders een ijzeren bench en kleed er over heen. Deurtje zal niet nodig zijn. Wie weet helpt dit jullie hond al genoeg.

Mocht je hond nog heel actief zijn dan zou je idd kunnen proberen eens andere wandelingen te maken (loop de wandeling eens andersom of neem eens een straat om bijv.) of wat te spelen met haar. Sommige honden knappen daar al enorm van op. Elke dat hetzelfde doen is saai hoor ook voor een oudere hond. Mijn eigen boxer (9 jaar) vind het enorm saai rondom huis (en we zijn notabene 3 maanden geleden verhuisd naar een heel andere wijk). Hij vond het bij het vorige huis ook saai rondom. De standaard wandeling van 15 á 20 minuten sloft hij zomaar mee. Een echte oude sukkel zou je zo zeggen. Totdat we een heel ander pad in slaan dan loopt hij voorop en onderzoekt alles en heeft energie voor 10 :D
Ga ik hem nu uitlaten dan denk je als ik daar een half uur mee loop dan zakt hij zo in elkaar. Ga ik 2 uur het bos in dan loopt hij 2 uur mee te huppelen en springen :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:25

Ik deel de mening van dieren fan, snuitjes worden vaak als muilkorf verkocht maar zijn het niet, hond kan idd niet goed hijgen ermee en kan het erg benauwd krijgen. Niet doen dus. Ik vind dit wel een voorbeeld van dat je bij aanschaf ve dier er met het hele gezin achter moet staan want anders krijg je dus dit geneuzel.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:37

dierenfan schreef:
verder heb ik ook een oudere hond gehad die dit ging doen en wij hebben het op kunnen lossen door een bench (had nog nooit eerder een bench in huis gehad) voor hem te zetten zonder deurtje met een kleed er over. Hij had een eigen schuilplaats en voelde zich weer helemaal fijn *\o/*

Vergeet niet dat een oudere hond vaak ook wat mankementen gaat krijgen. Het gehoor gaat achteruit het zicht gaat achteruit ze worden strammer en stijver. Zeker wat onzekere honden kunnen hier door nog onzekerder worden. Sommigen uiten dat in het niet meer goed alleen kunnen zijn. Immers ze worden dan niet beschermd door andere mensen/honden en zelf voelen ze aan minder te kunnen. Misschien een optie om van iemand in de buurt een bench te lenen? Een stoffen bench zou helemaal ideaal zijn en anders een ijzeren bench en kleed er over heen. Deurtje zal niet nodig zijn. Wie weet helpt dit jullie hond al genoeg.

Mocht je hond nog heel actief zijn dan zou je idd kunnen proberen eens andere wandelingen te maken (loop de wandeling eens andersom of neem eens een straat om bijv.) of wat te spelen met haar. Sommige honden knappen daar al enorm van op. Elke dat hetzelfde doen is saai hoor ook voor een oudere hond. Mijn eigen boxer (9 jaar) vind het enorm saai rondom huis (en we zijn notabene 3 maanden geleden verhuisd naar een heel andere wijk). Hij vond het bij het vorige huis ook saai rondom. De standaard wandeling van 15 á 20 minuten sloft hij zomaar mee. Een echte oude sukkel zou je zo zeggen. Totdat we een heel ander pad in slaan dan loopt hij voorop en onderzoekt alles en heeft energie voor 10 :D
Ga ik hem nu uitlaten dan denk je als ik daar een half uur mee loop dan zakt hij zo in elkaar. Ga ik 2 uur het bos in dan loopt hij 2 uur mee te huppelen en springen :D

Ze heeft nog totaal geen gebreken van een oude hond, sommige mensen denken zelfs dat ze nog een jonkie is. :')
Ik en mama laten haar voor het grootste gedeelte uit, zal eens een nieuwe route gaan bedenken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:45

Oud t-shirt nachtje dragen en die bij haar in mand leggen. Dan heeft ze ook 's nachts lucht van haar roedel om zich heen. Wordt om die reden ook voor puppy's gebruikt. Daarnaast idd bezig houden overdag want als ze slaapt kan ze niet slopen.