Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
k_m schreef:Blijft internet en het kwam nogal verwijtend over, maar ik snap het nu! Het lijkt me inderdaad ook gewoon fijner dat het beestje samen met soortgenootjes kan opgroeien. De overbuur is ook jager + de katten hier dan nog, hij zal daar beter af zijn!
ik was ook bang dat je zelf vanalles zou gaan proberen. Ik vrijwillig bij een opvang en daar kregen we er laatst twee binnen.. Mensen hadden ze koemelk gegeven en wilden ze eigenlijk wel in een kooitje houden maar deden dat toch maar niet. Konijnen en hazen hebben een lactose intolerantie, ze hebben het dan ook niet overleefd. Als konijnenliefhebber doet me dat dan echt pijn.
vorig jaar 4 katjes van 2 dagen oud met de papfles grootgebracht en die hebben het allemaal overleefd. Moest het een tam nijntje zijn zo ik hem nog wel willen bijhouden, maar een wilde die wordt toch ook niet tam dus. octavodia schreef:Ik zie al dat je het konijntje ergens anders gaat onder brengen. Een konijntje met deze kleur hoeft geen wild konijn te zijn hoor. het kan ook goed een kruising zijn..in ieder geval heeft de kat het ergens gevonden...Wilde konijnen kun je gerust groot brengen en houden, maar dan wel op een konijnvriendelijke manier, met soortgenoten, en niet in een hokje, maar een fijn groot konijnvriendelijk verblijf. Heb er genoeg gehad, die te tam werden en niet meer vrij gelaten konden worden. Eten en drinken was gewoon hooi of vers geplukt gras en disteltjes en weegbree, later langzaam brokjes erbij gaan geven. Als kokijnenmelk gaven we vaak kittenmelkpoeder. Maar voor dit konijn is het niet nodig is al groot genoeg.
)
Ik hoop wel dat de kat niet met nog meer konijnen thuis komt natuurlijk.