Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

zonde dat sommige mensen die gebruiken. Wij knippen wilgentakken voor in de kooi. Om de zoveel tijd nieuwe, want ze knagen daar lekker aan

Batlow schreef:Wij geloof ik enkele weken. Alleen was onze vorige parkiet, die helaas al overleden is, véél te tam geweest... Hij was ronduit asociaal. Was vaak de hele dag uit de kooi maar kon heel vervelend zijn. Als we aan tafel gingen eten liep hij op tafel langs al het eten om te kijken wat hij kon eten. We waren hem een keer kwijt, zat hij in de broodzak in de keuken brood te vreten.... Op je gezicht (lees ogen) staan omdat hij dat wat je in je mond stopt ook wilt hebben (chips, appel maakt allemaal niet uit). Maar ik mis het wel, hij was altijd heel aanwezig en echt een heerlijk dier. Was nergens bang voor. Expres de hond pesten en laag overvliegen. En wanneer de hond in de gang moest omdat hij los was expres langs de glazen deur vliegen zodat de hond dat zag.......

hij kon je goed terroriseren.
?MD_Triumph schreef:haha ja zo lief dat kriebelen bij elkaar!
@ xBerber maar als ik daar vanuit ga is toch juist Kiwi een mannetje? die heeft nu echt een paarse neusdop..
nouja maakt me niet uit wat het zijn, ze gaan in ieder geval goed samen dat vind ik het belangrijkste
hoelang doen de meeste parkietjes er gemiddeld over om tam te worden? Ik ben nu vanaf vrijdag bezig met meerdere malen per dag wat vanuit mijn hand te voeren en dat gaat opzich goed, vooral Pip vind het allemaal wel prima. Kiwi daarentegen vliegt nog regelmatig weg als ik er met mijn hand aan kom. Maar die blijft dan na 1 keer wegfladderen ook gewoon zitten.
als het mannetje en vrouwtje zijn dan heb je in ieder geval een koppeltje voor het leven zo te zien.