Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze komen ook wel eens naar binnen wat ik zelf erg vervelend vind, maar dat is gelukkig wel te hanteren.8nnemiek schreef:Katten zijn nu eenmaal geen dieren die je kan leren om thuis te blijven. En een buitenkat binnen houden is gewoon zielig.
Ik heb nooit begrepen dat er zo veel mensen problemen hebben met loslopende katten. Hier is het heel normaal. Overal waar ik tot nu toe heb gewoond, ook midden in de stad, liepen op elk blok tig katten rond, elk met hun eigen territorium, en nooit problemen gehad met buren, nooit gehoord dat er katten overlast bezorgden. En ook nu lopen onze katten los, en hebben al onze buren ook katten die ook los lopen. Er is er eentje die stiekem bij ons naar binnen komt, nou ja, liever niet maar ik kan dat de eigenaar of de kat toch niet kwalijk nemen?
Mensen kunnen wel samen leven met duiven en kraaien en egels en zwaluwen en eekhoorntjes in de tuin, die ook poepen en graven, maar een kat mag nog niet om het hoekje kijken

Eoweyn_x schreef:Ik zou overleggen met je buren TS, desnoods een keer die kat binnen vangen en naar het asiel brengen.
Citaat:Een buitenkat binnen houden hoeft niet zielig te zijn als je ze maar voldoende afwisseling en ruimte geeft.
Het zit vaak tussen de oren van kattenliefhebbers dat een kat nergens anders gelukkig is dan vrij buiten.
Dat is gewoon ouderwetse achterhaalde klets.
). [***] schreef:Nu is het bij ons zo dat de onze buren ook 7 katten hebben en er is er eentje die bij ons de brokjes heel erg lekker vindt en dus met regelmaat ('s nachts) via ons kattenluikje een hapje komt eten. Nu is dat nog niet eens het grootste probleem, maar hij plast ook tegen alles wat los en vast zit!!! Vind ik dus niet leuk. Maar wat nu? De buren vragen of ze hun kat binnenhouden terwijl mijne ook buiten lopen?
Ik moet er wel bij vertellen dat wij "buiten" wonen en de buren allemaal (3) op minimaal 50 mtr afstand zitten, dat wil overigens niet zeggen dat mijn katten niet bij hun in de tuin poepen. Ik zie mijn kat met regelmaat bij de buren in de tuin scharrelen.
Komt jouw eigen kat ook buiten?
Moska schreef:Je kunt in je borders ook een laag cacaodoppen strooien. Dit voelt vervelend aan de pootjes van de katten en als de doppen nat worden en weer opdrogen vormen ze ook nog een dichte laag zodat onkruid minder kans heeft. In mijn eigen tuin hielp het destijds goed tegen het schijtgedrag van mijn eigen katten (die, ondanks dat ze twee reuze bakken hadden, liever tussen de plantjes scheten).
Eigenaren moeten hun tuin afschermen.
Daar is de oplossing geweest bij buren langs te gaan om mee te betalen haar eigen tuin kat proef te maken. Dan is dus wil jij je eigen tuin kat proef maken, of wil jij dat de buren hun kat binnen houden?
)
slimmerik schreef:Moska schreef:Je kunt in je borders ook een laag cacaodoppen strooien. Dit voelt vervelend aan de pootjes van de katten en als de doppen nat worden en weer opdrogen vormen ze ook nog een dichte laag zodat onkruid minder kans heeft. In mijn eigen tuin hielp het destijds goed tegen het schijtgedrag van mijn eigen katten (die, ondanks dat ze twee reuze bakken hadden, liever tussen de plantjes scheten).
Lezen.... dat heeft ze gedaan. Helpt niet.
slimmerik schreef:[***] schreef:Nu is het bij ons zo dat de onze buren ook 7 katten hebben en er is er eentje die bij ons de brokjes heel erg lekker vindt en dus met regelmaat ('s nachts) via ons kattenluikje een hapje komt eten. Nu is dat nog niet eens het grootste probleem, maar hij plast ook tegen alles wat los en vast zit!!! Vind ik dus niet leuk. Maar wat nu? De buren vragen of ze hun kat binnenhouden terwijl mijne ook buiten lopen?
Ik moet er wel bij vertellen dat wij "buiten" wonen en de buren allemaal (3) op minimaal 50 mtr afstand zitten, dat wil overigens niet zeggen dat mijn katten niet bij hun in de tuin poepen. Ik zie mijn kat met regelmaat bij de buren in de tuin scharrelen.
Komt jouw eigen kat ook buiten?
Een kattenluik aanschaffen die alleen opengaat op de chip van jullie eigen katten....
eilleen333 schreef:Ik ben voor het heffen van een flinke kattenbelasting. voor de hond betaal je dat ook, en die poept niet in annermans tuin of in zandbakken en speeltuinen.
8nnemiek schreef:Katten zijn nu eenmaal geen dieren die je kan leren om thuis te blijven. En een buitenkat binnen houden is gewoon zielig.
Ik heb nooit begrepen dat er zo veel mensen problemen hebben met loslopende katten. Hier is het heel normaal. Overal waar ik tot nu toe heb gewoond, ook midden in de stad, liepen op elk blok tig katten rond, elk met hun eigen territorium, en nooit problemen gehad met buren, nooit gehoord dat er katten overlast bezorgden. En ook nu lopen onze katten los, en hebben al onze buren ook katten die ook los lopen. Er is er eentje die stiekem bij ons naar binnen komt, nou ja, liever niet maar ik kan dat de eigenaar of de kat toch niet kwalijk nemen?
Mensen kunnen wel samen leven met duiven en kraaien en egels en zwaluwen en eekhoorntjes in de tuin, die ook poepen en graven, maar een kat mag nog niet om het hoekje kijken