Ongewenste kat in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:58

Bedankt voor de goede tips, ik ga van de week naar de eigenaar van de kat om te bespreken hoe hij mij financieel tegemoet kan komen zodat ik zijn vieze kat niet meer in huis heb.

Hij had zelfs een keer tegen de tvkast gesproeid, gelukkig was er ik op tijd bij met schoonmaken.

Iris, als ie alleen in m'n tuin ligt heb ik er geen probleem mee. Het was laatst zelfs zo dat mijn buurvrouw langs mijn huis liep en dacht "dat is niet Poekie toch?".

Zat ie gewoon zichzelf uitgebreid te wassen in mijn vensterbank. :+

Chimello, hij is op de hoogte. De buurvrouw kwam er per toeval achter dat het zijn kat was en heeft het hem ook verteld. Hij maakte zich er niet zo druk om zei dat hij de kat bewust buiten huis sluit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:59

Eoweyn_x schreef:
Is ook niet goed voor andere dieren.. Zou ik dus niet doen

Welke andere dieren? Deze heeft standen, en in de kattenstand hebben andere dieren daar geen last van. Daarbij gaat ie alleen een paar seconden aan bij beweging (sensor). Als dit ding bij mij achter in de tuin stond, hoorden mijn katten binnen er niks van. Alleen in het bereik hoor je er iets van.

Vogels horen het niet. Honden horen het niet (tenzij je het op stand 'hond' zet). En baby's horen het niet (jawel, nagevraagd bij de buren)

Ik snap die horrorverhalen hierover nooit zo goed. Het werkt gewoon perfect.

Courses

Re: Ongewenste kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:24

Lastig, dieren zijn best wel lastig dan ook uit huis te krijgen inderdaad als ze echt niet willen. Blijven ze terug keren .... Zou zelf inderdaad ook bij je buren langs gaan, wellicht dat dat alsnog iets helpt? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:41

Amaris schreef:
Eoweyn_x schreef:
Is ook niet goed voor andere dieren.. Zou ik dus niet doen

Welke andere dieren? Deze heeft standen, en in de kattenstand hebben andere dieren daar geen last van. Daarbij gaat ie alleen een paar seconden aan bij beweging (sensor). Als dit ding bij mij achter in de tuin stond, hoorden mijn katten binnen er niks van. Alleen in het bereik hoor je er iets van.

Vogels horen het niet. Honden horen het niet (tenzij je het op stand 'hond' zet). En baby's horen het niet (jawel, nagevraagd bij de buren)

Ik snap die horrorverhalen hierover nooit zo goed. Het werkt gewoon perfect.

Oa konijnen, dus fijn als er andere mensen konijnen houden en dat die beesten dan flippen :) Bovendien hoor ik die dingen zelf ook altijd. Ik zou niet blij zijn als mijn buren zo'n apparaat hebben staan hoor.

http://konijnenbelangen.nl/nieuws.php?m ... ws&nid=214

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:29

De buurvrouw 2 huizen verder heeft konijntjes, zouden die er last van hebben?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:50

Dat denk ik wel ja

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:12

Gelukkig dat jij dat niet erg vindt. Ik vind het wel vervelend in mijn geval omdat mijn kat ook recht heeft om buiten te komen in mijn eigen tuin.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:20

Nee dus want voor konijnen moet je naar de konijnenstand, hele andere frequentie is dat.

Verder hoor je de piep niet. Ik hoor als ik hem neerzet dat ie aanslaat, loop ik daarna weg en ben ik een paar meter verder (uit het bereik) dan hoor je niets meer. Zelfs mijn katten binnen horen niets, dus het zou me verbazen als een mens er wel last van zou hebben. Soort supermens zou dat dan moeten zijn, een catwoman wellicht? :')

De enige stand die je als mens goed hoort en die vervelend is, is de hoogste stand, de reiger stand.

Ze werken per diersoort op een andere frequentie, en het werkt perfect. Geen vervelende kater meer in mijn tuin!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:44

Amaris schreef:
Nee dus want voor konijnen moet je naar de konijnenstand, hele andere frequentie is dat.

Verder hoor je de piep niet. Ik hoor als ik hem neerzet dat ie aanslaat, loop ik daarna weg en ben ik een paar meter verder (uit het bereik) dan hoor je niets meer. Zelfs mijn katten binnen horen niets, dus het zou me verbazen als een mens er wel last van zou hebben. Soort supermens zou dat dan moeten zijn, een catwoman wellicht? :')

De enige stand die je als mens goed hoort en die vervelend is, is de hoogste stand, de reiger stand.

Ze werken per diersoort op een andere frequentie, en het werkt perfect. Geen vervelende kater meer in mijn tuin!

Heb je het artikel gelezen? Onze buurman had 'm ook op kattenstand en dat hoorden de konijnen wel zeker. Ikzelf hoor ze ook altijd. En nee ik ben geen catwoman en mijn konijnen zijn echt konijnen en geen katten.