Perfect kattengrit of toch houtkorrels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Perfect kattengrit of toch houtkorrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:30

Wij gebruiken altijd de biokat fresh. Hoewel classic ook prima beviel, maar fresh nog wat fijner.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:30

Tillie is me telkens voor, ik vind die siliconen ook echt het allerfijnst in gebruik. Vorige kat ook en huidige dus gelukkig ook, want dat is voor mij echt de enige reden om over te stappen naar wat anders...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:35

Laura ,ik vond de geur van de biokat niet lekker en de klonten niet zo stevig als die van de flamingo.Ik heb al veel merken en soorten geprobeerd en kom telkens terug op de flamingo. Ik heb 5 bakken voor 6 katten,grote bakken ook en doe met 1 zak 2 bakken en als ik dan keurig schep kom ik een maand toe,dan is hij ook wel echt aan vervanging toe.
De tigerino kristal korrels heb ik ook gehad,maar het nadeel vond ik persoonlijk dat je geen urine scheppen kan,dus die heb ik ook afgekeurd.
Ik heb zelfs strokorrels van de paarden geprobeerd,was wel goedkoop maar het hele huis rook naar stal :-)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:57

Heel simpel: Catsan.

Heb duurder grit gehad maar dit gaf zoveel zooi en bleef ook in de vacht plakken.

Catsan zijn grotere korrels. Wel uitloop maar ruim je zo op. Blijft niet plakken. Ik schep elke dag poep eruit en een keer in de week verschoon ik de hele bak.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:02

Wij gebruiken Biokat fresh. De kattenbak staat boven en wordt 1 a 2x per dag gezeefd. Al 25 jaar katten en bezoek zegt dat ze geen kat ruiken.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:10

Hier ook biokat fresh , meestal goed in een aanbieding van 3 zakken te kopen dan zijn ze €7,50 per stuk.
En ik wil niets anders meer

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:16

Ik zweer bij hootkorrels (mijn katten vinden die juist fijner, geurt inderdaad weinig én het mag in de groenbak).

Maar alles voor de poezen natuurlijk; als zij liever grit hebben zou ik daarvoor gaan. Catsan is inderdaad erg goed, maar wel prijzig helaas.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:56

Maar 2x per week met het zeefje erdoor is toch ook hartstikke weinig? Ik heb ook van dat klonterspul, is geurloos, het heet Canadian Fine, bij de plaatselijke dierenwinkel gekocht. Ik schep de bak 's ochtends en 's avonds even schoon.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:07

Wij hebben 2 katten en 2 bakken met verschillende vulling.
Een open PeeWee met houtkorrels (daar plassen ze op), bij het PeeWee systeem heeft 2 bakken in elkaar, de bovenste heeft gaatjes, waardoor de uit elkaar gevallen nat geworden korrels naar beneden vallen, naar de bak eronder.
Als je bij houtkorrels wil blijven, dan ik deze echt aanraden, omdat je dus onderste bak dus makkelijk kunt legen en zo de plasjes er wél uit kan schappen.

Verder hebben we een 'normale' dichte bak met catsan, voor de grote boodschap. (Hebben ook verscheidene andere merken gehad, maar deze vinden ze t fijnst en ze krijgen er geen rode pootjes van).

Ik verschoon de bakken 1x per week. Bij de PeeWee is dat alleen de onderste bak leeg gooien (ontzettend zuinig in gebruik dus), bij de nadere bak gewoon omkeren in een vuilniszak. Heb ook wel een poos regelmatig geschept, maar dit bevalt beter.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:24

Xyris schreef:
Ik gebruik kattengrit dat een beetje wit doorzichtig is (als kristal) met blauwe kristallen erin. Er zijn heel veel merken. Het stoft niet en het stinkt niet, je doet er langer mee dan met gewone grit, drollen drogen in no-time uit en plasjes zijn niet te vinden. Het klont dus niet. Het neemt vocht op, chemische deeltjes worden vastgehouden door de korrel en overige vocht (water) verdampt. Dus van de plasjes heb je geen last.
Ik heb 1 kat die regelmatig buiten komt maar toch meerdere keren per week op de bak gaat. Met 1 zak doe ik zo'n 3 kattenbakken, dit is genoeg voor 4 a 5 maanden in de zomer, 2 a 3 in de winter, ideaal spul.

1x gebruikt, nooooooit meer. De urine was naar beneden gezakt (??) en het was net een stinkend geel meer onder de korrels. Brrr!

Ik gebruik ook de Biokat Fresh het liefst

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:29

Ik wil nooit meer anders dan de Tigerino Canada kattenbakvulling.

Heb 2 katten en het klontert echt fantastisch, ruikt niet en je doet lang met een zak.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:39

http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/kat ... 23257.aspx

Wij gebruiken dit soort kristallen. Deze nemen alle urine en geurtjes op, de drolletjes drogen erg snel uit en zijn er makkelijk uit te scheppen zonder dat er kristallen aan blijven plakken. Je doet er ontzettend lang mee, een maand per keer dat je de bak vult (binnenpoes) en dan ruik je echt helemaal niets in huis. Drolletjes halen we er wel dagelijks uit dan. De vulling mag gewoon in de groenbak, dat is ook wel ideaal :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:44

Gulpje schreef:
Xyris schreef:
Ik gebruik kattengrit dat een beetje wit doorzichtig is (als kristal) met blauwe kristallen erin. Er zijn heel veel merken. Het stoft niet en het stinkt niet, je doet er langer mee dan met gewone grit, drollen drogen in no-time uit en plasjes zijn niet te vinden. Het klont dus niet. Het neemt vocht op, chemische deeltjes worden vastgehouden door de korrel en overige vocht (water) verdampt. Dus van de plasjes heb je geen last.
Ik heb 1 kat die regelmatig buiten komt maar toch meerdere keren per week op de bak gaat. Met 1 zak doe ik zo'n 3 kattenbakken, dit is genoeg voor 4 a 5 maanden in de zomer, 2 a 3 in de winter, ideaal spul.

1x gebruikt, nooooooit meer. De urine was naar beneden gezakt (??) en het was net een stinkend geel meer onder de korrels. Brrr!

Ik gebruik ook de Biokat Fresh het liefst
hier dezelfde ervaring want een gore troep is dat :x

ik gebruik houtkorrels en biokat

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:46

Dan heb je het niet goed genoeg omgeschept en de bodem dus niet meegenomen. Hier gebeurd dat soms wel eens als ik de bak helemaal schoonmaak, dan zie ik gewoon dat ik het niet genoeg heb omgeschept.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:53

dus dan moet je het een paar keer per dag om gaan lopen scheppen? nee dank je :')
daarnaast rook ik het spul wel degelijk, een vieze chemische geur

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:06

Nee hoor, ik maak de kattenbak 1x per dag of 1x per 2 dagen schoon en wat jij beschrijft komt maar heel soms voor als ik de kattenbak helemaal schoonmaak. De geur vind ik overigens wel lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk en merk afhankelijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:46

Ik heb 9 katten en gebruik al jaren Biokat (fresh of classic) maar sinds een paar mnd heb ik biokat duo active ontdekt, dat is grit met plantvezels waardoor het zeer licht is (minder sjouwen !) en dit is voor mij het perfecte spul ! iets duurder maar gaat vele malen langer mee in gebruik en stinkt absoluut niet.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:49

Hier ook de Biokat, en dan sinds kort de Micro (Fresh).

Nog veel beter spul als de normale Biokat, de plasjes vallen hier nooit uit elkaar meer.
Plus een fris geurtje, en doordat je het zo goed uit kan scheppen en je geen vieze korrels hebt die erdoor heen zitten doe ik er, zoals op de zak staat, ook echt 60 dagen of meer mee.
Superspul!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:17

Mag Biokat in de groenbak?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:20

Tuhan schreef:
Ik wil nooit meer anders dan de Tigerino Canada kattenbakvulling.

Heb 2 katten en het klontert echt fantastisch, ruikt niet en je doet lang met een zak.

Deze heb ik ook. Fantastisch! De katten worden er bijna wild van als ik er weer een nieuw laagje op doe. Ik verspil echt niks omdat het super klontert en je ruikt ook niks.

Die Crystals heb ik ook gehad maar wat een ellende. Krengen deden zeer aan de pootjes waardoor ze er amper op durfde en een vreselijke urine lucht. Nooit meer!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:45

jorretje schreef:
Wij hebben 2 katten en 2 bakken met verschillende vulling.
Een open PeeWee met houtkorrels (daar plassen ze op), bij het PeeWee systeem heeft 2 bakken in elkaar, de bovenste heeft gaatjes, waardoor de uit elkaar gevallen nat geworden korrels naar beneden vallen, naar de bak eronder.
Als je bij houtkorrels wil blijven, dan ik deze echt aanraden, omdat je dus onderste bak dus makkelijk kunt legen en zo de plasjes er wél uit kan schappen.

Verder hebben we een 'normale' dichte bak met catsan, voor de grote boodschap. (Hebben ook verscheidene andere merken gehad, maar deze vinden ze t fijnst en ze krijgen er geen rode pootjes van).

Ik verschoon de bakken 1x per week. Bij de PeeWee is dat alleen de onderste bak leeg gooien (ontzettend zuinig in gebruik dus), bij de nadere bak gewoon omkeren in een vuilniszak. Heb ook wel een poos regelmatig geschept, maar dit bevalt beter.

Ik heb gegoogled op peewee en het lijkt mij een mooi systeem!
Moet je perse hun eigen houtkorrels gebruiken of gebruik je een andere soort?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:51

Junia schreef:
Mag Biokat in de groenbak?

Moet je even bekijken op de website van je gemeent over het afval. Elke gemeente heeft weer een eigen beleid :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:57

Ik heb van de albertheijn extra hygiënisch. Ruikt ook niet, wel veel kleine korreltjes. Maar met een matje ervoor valt het reuze mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:41

Zijn die silica bolletjes niet giftig voor katten? meen dat eens op een kattensite te hebben gelezen.
Ik heb Sanicat Ultra die roze zakken (voorheen Kittyfriend Ultra) gebruik het al jaren en naar volle tevredenheid, prijs is ook leuk omdat ik het bij de Sligro haal voor iets van 5,50 per zak van 15 liter. Is klontvormend en ruikt zelf nergens naar.
Alle andere gritsoorten en dan vooral houtkorrels werden hier compleet afgekeurd door de katten.

Ik haal dan altijd 10 zakken tegelijk want met drie katten komt dat wel op. Is wel zuinig in gebruik

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:46

hier kattengrit van cranenbroek met babypoedergeur :D
Afbeelding