Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Xyris schreef:Ik gebruik kattengrit dat een beetje wit doorzichtig is (als kristal) met blauwe kristallen erin. Er zijn heel veel merken. Het stoft niet en het stinkt niet, je doet er langer mee dan met gewone grit, drollen drogen in no-time uit en plasjes zijn niet te vinden. Het klont dus niet. Het neemt vocht op, chemische deeltjes worden vastgehouden door de korrel en overige vocht (water) verdampt. Dus van de plasjes heb je geen last.
Ik heb 1 kat die regelmatig buiten komt maar toch meerdere keren per week op de bak gaat. Met 1 zak doe ik zo'n 3 kattenbakken, dit is genoeg voor 4 a 5 maanden in de zomer, 2 a 3 in de winter, ideaal spul.
Gulpje schreef:hier dezelfde ervaring want een gore troep is datXyris schreef:Ik gebruik kattengrit dat een beetje wit doorzichtig is (als kristal) met blauwe kristallen erin. Er zijn heel veel merken. Het stoft niet en het stinkt niet, je doet er langer mee dan met gewone grit, drollen drogen in no-time uit en plasjes zijn niet te vinden. Het klont dus niet. Het neemt vocht op, chemische deeltjes worden vastgehouden door de korrel en overige vocht (water) verdampt. Dus van de plasjes heb je geen last.
Ik heb 1 kat die regelmatig buiten komt maar toch meerdere keren per week op de bak gaat. Met 1 zak doe ik zo'n 3 kattenbakken, dit is genoeg voor 4 a 5 maanden in de zomer, 2 a 3 in de winter, ideaal spul.
1x gebruikt, nooooooit meer. De urine was naar beneden gezakt (??) en het was net een stinkend geel meer onder de korrels. Brrr!
Ik gebruik ook de Biokat Fresh het liefst

Tuhan schreef:Ik wil nooit meer anders dan de Tigerino Canada kattenbakvulling.
Heb 2 katten en het klontert echt fantastisch, ruikt niet en je doet lang met een zak.
jorretje schreef:Wij hebben 2 katten en 2 bakken met verschillende vulling.
Een open PeeWee met houtkorrels (daar plassen ze op), bij het PeeWee systeem heeft 2 bakken in elkaar, de bovenste heeft gaatjes, waardoor de uit elkaar gevallen nat geworden korrels naar beneden vallen, naar de bak eronder.
Als je bij houtkorrels wil blijven, dan ik deze echt aanraden, omdat je dus onderste bak dus makkelijk kunt legen en zo de plasjes er wél uit kan schappen.
Verder hebben we een 'normale' dichte bak met catsan, voor de grote boodschap. (Hebben ook verscheidene andere merken gehad, maar deze vinden ze t fijnst en ze krijgen er geen rode pootjes van).
Ik verschoon de bakken 1x per week. Bij de PeeWee is dat alleen de onderste bak leeg gooien (ontzettend zuinig in gebruik dus), bij de nadere bak gewoon omkeren in een vuilniszak. Heb ook wel een poos regelmatig geschept, maar dit bevalt beter.