Help, bij thuiskomst na vakantie ongewenste huisdieren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Help, bij thuiskomst na vakantie ongewenste huisdieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:32

Mijn beide honden worden maandelijks behandeld met een pipetje. Verder stofzuig ik ELKE dag het huis. Ook heb ik 2 skinny cavia's in huis. Hun hok wordt ook elk dag bijgehouden en 1 keer per week helemaal verschoond.
Regelmatig gebruik ik bij het afstoffen dettol.
Ik heb heb geen last van vliegen, vlooien etc. Zelfs spinnen zie ik nauwelijks in mijn huis :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:13

corine1981 schreef:
Cemlys schreef:
Alle dieren goed behandelen. Scalibor is toch alleen teken? Comfort is wel goed. Bus indoorx gaan sprayen. Ook in je stofzuigerzak. Meerdere keren per dag goed stofzuigen. Vloerkleden. Bank. Naden, ,kieren,... ga maar van een paar maand uit voor alles 100% weg is

Jup, scalibor is tegen teken en zandvliegjes. Maar mijn punt met die band is dus dat hij helemaal niet kind vriendelijk schijnt te zijn.
En ze een week de deur uit doen is niet echt een optie.

We hadden alles dus al preventief behandeld maar ze lopen gewoon over de ingespoten stukken heen lijkt wel

Afijn, we blijven doorgaan.

met de spray dood je de eitjes, larves en volwassen vlooien, maar de poppen komen gewoon uit omdat die erg moeilijk weg te krijgen zijn, dus wat je ziet zijn poppen die net uitgekomen zijn denk ik. dat van de scalibor valt wel een beetje mee, zolang de kinderen er niet teveel aanzitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:21

Ik heb tijdens een plaagje m'n kat behandeld met Advantage en Program (een soort prikpil voor de vlooien;maakt ze steriel), het huis met Bolfo spray en idd een stuk vlooienband in de stofzuiger.
Dit een paar keer herhalen, daarna jaarlijks iig Program en een pipet oid en je bent er vanaf.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:26

Cemlys schreef:
met de spray dood je de eitjes, larves en volwassen vlooien, maar de poppen komen gewoon uit omdat die erg moeilijk weg te krijgen zijn, dus wat je ziet zijn poppen die net uitgekomen zijn denk ik. dat van de scalibor valt wel een beetje mee, zolang de kinderen er niet teveel aanzitten.

De spray die ik boven ergens noemde is lang werkzaam en dood ook de eitjes (maar goed dan moet je natuurlijk niet iedere dag gaan dweilen en de spray dus wel de kans geven()

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:40

Indoorx had ik ook al genoemd en die werkt idd 6 weken, maar dan nog doodt het niet de poppen. dus vandaar dat er af en toe nog wel een vlo te zien is

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:52

Ik geef ook de ecostyle vlovrij omgevingsspray als tip! En scalibor banden werken inderdaad niet als vlooienband, al denken velen van wel. Vergeet vooral de kieren en plinten in de vloer niet. Vlooien gaan niet alleen in stof zitten. Alle kiertjes vinden ze heerlijk.

Daarbij zijn de 'baby vlooien' plakkerig, en die loop je heel gemakkelijk naar boven

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:30

Tip van mij, als hondentrimmer:

De vlooien die op de hond zitten zijn het topje van de ijsberg. Je moet de cyclus van de eitjes, poppen en larven doorbreken. Dat betekent gedurende een aantal maanden:
minimaal 1x per maand sprayen met een omgevingsspray (een goede, niet zo'n "natuurvriendelijke eco rommel") op de plaatsen in huis waar de hond geweest is. Vloerkleedjes verwijderen. Dagelijks stofzuigen en de zak legen in de kliko. Zelf spray ik de stofzuigerzak ook altijd in met de omgevingsspray. Gladde vloeren dagelijks dweilen en de dweil meteen in de kookwas doen.

De hond moet maandelijks een pipetje krijgen. Geef het pipetje niet als de hond net gewassen is (veel mensen doen dat omdat de hond dan lekker schoon is), want dan kun je het net zo goed niet doen. Die middelen hebben het huidvet nodig om werkzaam te kunnen zijn.

Was de hond 1x per week met een oplossing van dreft (de original, geen andere geur ofzo) in een verhouding van 1:10. 10 minuten laten weken in een overvloedig sop. Dreft breekt de oppervlakte spanning van het water waardoor de vlooien verdrinken. Dit is echt een ongelooflijk goed en beproefd middel. Dreft is veilig voor huid en haar en je kunt na de dreft nog een andere shampoo gebruiken die weer voeding aan de vacht geeft.

Je zult rekening moeten houden met een aantal maanden tot een half jaar voordat je helemaal van de plaag af bent. Maar als je dit consequent volhoudt (ook al zie je telkens weer vlooienpoepjes op je hond en denk je dat het niet werkt) dan kom je er vanaf. Je moet er echt even doorheen.

En voor wat betreft de ECO middeltjes: als je eenmaal een vlooienprobleem hebt en je wil er zo snel mogelijk vanaf dan gooi ik er liever wat gif tegenaan (is trouwens voor de hond veilig als je het op de juiste manier toepast).

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 17:05

Ik had het ook over veilig voor de kinderen.
We zijn nu ondergedoken bij mijn ouders maar zodra We binnen stappen thuis worden we besprongen, ondanks uitvoerig sprayen. Alles wat op de hond springt gaat trouwens keurig dood (thnx to de Comfortis) maar van de exil lijken ze zich niets aan te trekken :(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:58

Moet je dan niet een bedrijf inschakelen die het doen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:03

Mwagh, boven lijkt het rustig en we hebben nog meer dingen om te proberen, de vlooien lijken redelijk dronken, dus allicht dat het spul wel werkt en het weer nieuwe vlooien zijn ...
Het tapijt wordt morgen wel opgehaald en dan mijn man zijn schuur ontsmetten :(

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:12

Als je niet wilt dat je kids gif binnen krijgen, dan moet je iig geen stukken vlooienband in je stofzuiger doen. Want doe blaast het gif je hele huis door. Is een stuk schadelijker dan de gemiddelde spuitbus.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:15

corine1981 schreef:
Mwagh, boven lijkt het rustig en we hebben nog meer dingen om te proberen, de vlooien lijken redelijk dronken, dus allicht dat het spul wel werkt en het weer nieuwe vlooien zijn ...
Het tapijt wordt morgen wel opgehaald en dan mijn man zijn schuur ontsmetten :(

Ik zou toch nadenken over om een bedrijf in te schakelen. Die reinigen echt grondig.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar waar ik vroeger woonde en dan een paar huizen verderop hadden dat wel gedaan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:17

Cinnepin schreef:
Ik zou toch nadenken over om een bedrijf in te schakelen. Die reinigen echt grondig.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar waar ik vroeger woonde en dan een paar huizen verderop hadden dat wel gedaan.

Ik probeer het eerst maar even zelf, kost klauwen met geld zo'n oplossing...

Freggle_Edge schreef:
Als je niet wilt dat je kids gif binnen krijgen, dan moet je iig geen stukken vlooienband in je stofzuiger doen. Want doe blaast het gif je hele huis door. Is een stuk schadelijker dan de gemiddelde spuitbus.

Dat doe ik inderdaad al niet, heb tig zakken gekocht bij de Action en gooi ze ingepakt weg :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:25

Dat dagelijks stofzuigen als je eenmaal vlooien geconstateerd hebt, dat is nogal een project als je een behoorlijk groot huis hebt en dat elke dag van boven naar beneden met daarbij alle plinten en hoekjes (dus op je knieen met de stofzuigermond erlangs) moet doen!

Wanneer heb je een plaag eigenlijk? Als je dagelijks een stuk of 5 levende vlooien van je huisdier haalt of dan nog niet?

Zijn overigens niet alle vlooien direct dood na toediening van een pipet, of tref je daarna gewoon weer nieuwe vlooien aan die daarna vanuit de vloerbedekking op de kat zijn gesprongen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 05:38

Simodi we zijn er hier aardig doorheen heb ik het idee, alles wat op de hond zou springen gaat dood (maar die is steeds vrij van iets als ik controleer)
Heel af en toe vind ik nog een verdwaalde vlo beneden, boven nooit meer wat gevonden , dit weekend weer spuiten en hond behandelen.
Tapijt hebben we chemisch laten reinigen en leg ik over twee jaar pas weer terug :x

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:27

Scalibor vind ik persoonlijk geen fijne band.
Ben ook trimster en hoor ontzettend vaak dat honden er jeuk van krijgen.
Zou indd wat hierboven genoemd staan de hond elke maand behandelen met pipetjes.
Het probleem giftig voor kids ken ik wel,ik heb naakt honden dus druppels is geen optie.

Hoorde vd week over barnstenen....ben zelf vrij nuchter voor dat soort dingen maar ach baat het niet dan schaad het niet :+

Sterkte nog even met je plaag :o