maralyn schreef:Redpassion. Ik bedoelde dat helemaal niet zo, dat er absoluut geen dieren uit het buitenland mogen komen.
Maar dat eerst de honden in NL uit asielen gehaald moeten worden.
De honden die lastig tot niet herplaatsbaar zijn, om welke reden dan ook. Ja, krijg straks bokt over me heen, maar die mogen van mij gaan hemelen.
Een leven in het asiel is niets, dan maar uit hun leiden verlossen.
zijn we ook van het grote probleem af.
Tuurlijk zijn die hondjes in het buitenland heel erg zielig! Ik bedoel dat echt niet kwaad hoor!
Ja... Dat er een overschot is aan katten, is zo vreemd ook nog niet. Dat iedereen hun ongesteriliseerde poes maar buiten laat, aan de pil, pil wordt vergeten en BAM zwanger.
'Ja ik laat m niet steriliseren hoor! Want als ze wordt aangereden ben ik 100 euro kwijt en geen kat meer.'
Die heb ik echt in de praktijk gehoord, en niet maar 1 keer.
En als ik kijk naar hoeveel volwassen honden op marktplaats staan, word ik daar ook een beetje priegel van...
Ja, maar dat zijn dus verschillende dingen.
Het eindresultaat is echter hetzelfde: Dieren zijn de dupe van stomme keuzes van mensen. Ook die niet-plaatsbare honden in NL asielen. Die andere honden (makkelijke honden) worden dus al wel uit de asielen gehaald over het algemeen, dat was wat ik bedoelde.
Het is dan niet zo gek toch dat mensen die een makkelijk hondje willen niet voor die moeilijke Stafford gaan maar voor een buitenlandertje? Liever dat dan speciaal gefokte hondjes, zeker als ze uit de broodfok komen.
Dani schreef:RedPassion schreef:Dan nog maar een tip voor als je dit wilt gaan doen. Bereid je toch maar voor op die stroom kritiek.
Er gaat bijna geen wandeling voorbij of iemand heeft commentaar op 'die buitenlandse honden'. Als ik geen zin heb in de discussie en mensen naar de afkomst van mijn honden vragen zeg ik enkel dat ze uit een asiel komen. Als ik er wel zin in heb leg ik uit wat ik hier boven ook geschreven heb. Wat ik er mee wil zeggen, reken er maar op dat je die discussie vaak in het echt kunt gaan voeren als je buitenlandse honden neemt.
Dat is mijn ervaring totaal niet hoor. Het komt bijna nooit ter sprake want ik vind 't niet belangrijk om te melden, en als ik het vertel zijn de reacties eigenlijk altijd positief.

TS: onze hond komt van Sphoek en ik vond dat een fijne stichting. Zij werken ook met opvanggezinnen in Nederland, dus je zou eens contact met ze kunnen opnemen.
Dan zal ik wel in een verkeerd gebied met allemaal nieuwsgierige mensen wonen.
Ik meld het ook nergens, maar er wordt hier echt heel vaak gevraagd wat voor honden ik heb en waar ze dan toch vandaan komen. En ik krijg ook leuke reacties hoor, maar toch ook zeker heel vaak dat commentaar.