Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:33

Judass schreef:
'T zou eens fijn zijn als mensen ZELF het initiatief nemen om te zorgen dat HUN dieren geen overlast veroorzaken bij anderen. En al helemaal in je eigen achtertuin :\ .
Helaas ben ik bang dat dat nog steeds niet gaat gebeuren voor een groot deel van de mensen.

Wel zijn er heel veel (discussie)topics op bokt over dit onderwerp. Daar staan vast wel wat waardevolle tips in.

Kijk! Dat is fijn om te lezen, ik ga op speurtocht! :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:33

Kennissen hebben 3 katten en hun tuin hebben ze zo afgezet dat de katten niet over de omheining kunnen komen om bij de buren hun behoefte te gaan doen.
Ze hebben zelf hun verantwoordelijkheid genomen over het feit dat de katten geen overlast kunnen geven aan de buren.

Ze hebben gewoon rondom schutting geplaatst met aan de bovenzijde ( schuin naar binnen) een stroomdraadje.

Zo kunnen wel nog andere dieren bovenop de schutting zitten maar hun eigen katten geraken er niet op of over.
Zo kunnen ze wel naar buiten maar brengen dus geen overlast voor de buurt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je peper tussen je planten moet strooien, dit vinden ze ook niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:34

maralyn schreef:
Cayenne schreef:
Spuitkikker dan? Een spuitapparaatje dat water in het rond spuit zodra iets bewegends voet zet in de tuin (gaat niet af bij vogeltjes trouwens).

Dat is ook een leuke!!

Even ter info.
De kat is te zwak om te klimmen, dus komt niet over de schutting. Maar gaat er tussen door bij de opening.

De opening zouden we eventueel ook af kunnen zetten.

De baasjes zijn zeer zeker aanwezig hoor!! En vinden het ook voor ons erg vervelend.

Daarnaast heb ik geen last van slakken in mijn tuin, of vogels die in mijn tomaten zitten.
Enkel wordt de grond verwoelt, door maar 1 dader, die ik persoonlijk betrapt heb.

Kijk, in plaats van dus de kat op te tillen en naar het asiel te brengen zou je dus ook kunnen vragen of de buren in plaats van de tomatenperken te vergoeden, kunnen vragen of ze kunnen helpen met het fixen van de opening zodat ie er niet meer doorheen kan. Jij blij want kat kan niet meer je tomatenperkje omwoelen, kat blij omdat ie gewoon nog naar buiten kan. Een buitenkat binnen houden moet je niet willen en wat ik al zei;wees blij dat ie z'n behoefte er niet doet. Katten zijn soms net varkentjes hoor; die rollen gewoon graag in de modder ;)

Edit:
Wij hebben ons balkon én de tuin bij m'n schoonouders overigens ook "hufterproof" gemaakt; nu heb ik onze kat sowieso in een vreemde omgeving aan z'n tuigje, maar de schutting zit hier ook potdicht zodat er geen kat tussendoor kan. het is duidelijk dus niet zo dat de buren niet meedenkend zijn; maar net als dat jij van mening bent dat de kat uit je tuin moet blijven (wat ik heus wel snap, zo'n hork ben ik ook weer niet) ben ik ook van mening is het misschien toch echt een beter idee om je schutting ingang-vrij voor hufter katten te maken. Houd er overigens rekening mee dat niet iedere kat onder de indruk is van een bak water, die van mij blijft gerust staan met een kop van 'oh lekker, mag ik nog meer?' :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:36

Citaat:
Hoe verwacht je dat iemand z'n kat kan trainen om niet op je schutting te klimmen? :')

De eerste de beste die overigens mijn kat zou vangen en bij het asiel zou afgeven zou ik niet heel vriendelijk toespreken denk ik. Net als dat jij van mening bent dat die kat uit jouw tuin hoort te blijven (tja.. wie zegt dat 't dier uberhaupt een eigenaar heeft) ben ik van mening dat je met je fikken van andermans dier afblijft.

Er kunnen ook vogeltjes aan je tomatenplantjes eten, er kunnen slakken komen, wil je die ook wegsturen en terug gooien naar hun eigenaar? :')

Leven en laten leven zeg je immers zelf in je onderschrift; ik denk dat je er wijs aan doet om dat zelf dus ook te doen. Wees blij dat ie niet je hele tuin onderschijt.

Hier valt mijn bek serieus van open. Dit is toch de wereld op zijn kop? TS kiest niet voor een kat maar zit wel met de voor haar vervelende gevolgen. En dan moet ze blij zijn dat de kat niet de hele tuin onder schijt maar alleen het tomatenperkje waar ze smakelijke tomaatjes uit wil eten??? Vind dat echt te absurd voor woorden.

Als dieren eigenaar heb je de plicht goed voor je dier te zorgen en te zorgen dat je medemens geen overlast van jouw dier heeft. Dat kan je doen door je eigen tuin goed af te schermen en zo te zorgen dat je kat alleen in je eigen tuin blijft. Of door deze alleen aan een tuigje buiten te laten. Of gewoon geen kat te nemen als je deze voorzorgsmaatregelen niet wil nemen.

Ik heb zelf een kat, deze komt alleen in de tuin. Niemand heeft daar last van. Mocht ik wel last hebben van andermans katten en de eigenaren weigeren voorzorgsmaatregelen te nemen dan zou ik zo'n optie als naar het asiel brengen toch echt overwegen. En dan durf ik die discussie met de eigenaar ook wel aan. Kom nou zeg!
Laatst bijgewerkt door Lestria op 22-07-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:36

joey2010 schreef:
Kennissen hebben 3 katten en hun tuin hebben ze zo afgezet dat de katten niet over de omheining kunnen komen om bij de buren hun behoefte te gaan doen.
Ze hebben zelf hun verantwoordelijkheid genomen over het feit dat de katten geen overlast kunnen geven aan de buren.

Ze hebben gewoon rondom schutting geplaatst met aan de bovenzijde ( schuin naar binnen) een stroomdraadje.

Zo kunnen wel nog andere dieren bovenop de schutting zitten maar hun eigen katten geraken er niet op of over.
Zo kunnen ze wel naar buiten maar brengen dus geen overlast voor de buurt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je peper tussen je planten moet strooien, dit vinden ze ook niet fijn.

Dat is ook nog een poging waard!

Ik sta voor alles open hoor mensen....
Maar ik ga niet mijn hele schutting omheinen voor een aantal honderd euros, omdat andersmans katten in mijn tuin komen.

De bewegingsensor heeft zeker een plum! Ook de waterkikker!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:37

maralyn schreef:
Cayenne schreef:
Spuitkikker dan? Een spuitapparaatje dat water in het rond spuit zodra iets bewegends voet zet in de tuin (gaat niet af bij vogeltjes trouwens).

Dat is ook een leuke!!

Even ter info.
De kat is te zwak om te klimmen, dus komt niet over de schutting. Maar gaat er tussen door bij de opening.

De baasjes zijn zeer zeker aanwezig hoor!! En vinden het ook voor ons erg vervelend.

Daarnaast heb ik geen last van slakken in mijn tuin, of vogels die in mijn tomaten zitten.
Enkel wordt de grond verwoelt, door maar 1 dader, die ik persoonlijk betrapt heb.

Rachelle, ik kom voor hulp, niet voor nare berichten waar ik niet zo veel aan heb.

Maar, Dit is toch het eerste wat je doet als je weet waar de kat doorheen klimt? :? dat gat dicht maken met iets en het probleem is (waarschijnlijk) opgelost..

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:37

Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, schade van je tomaten vergoeden? Plantjes van 0,90ct per stuk? Sjees waar gaaaat dit over schaam je je niet, dat je zo inhet leven staat :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:39

farahdiba46 schreef:
Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, schade van je tomaten vergoeden? Plantjes van 0,90ct per stuk? Sjees waar gaaaat dit over schaam je je niet, dat je zo inhet leven staat :')

Euuuhhm omdat zij dat zelf aanboden??

Daarnaast.... Hoef ik geen andermans dieren in mijn tuin.
Vogels kun je niet zo veel aan doen, die zijn van de natuur.
Katten horen een baas te hebben, en katten die ik niet ken, breng ik rustig naar het asiel, als dit nodig moet zijn...!!
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:40

farahdiba46 schreef:

Wat een domme reactie. Al lag er plastic van 10 cent van de aldi, het gaat zich om het principe.

Palmera

farahdiba46 schreef:

Nee. TS hoeft zich niet te schamen. Ts heeft zo te lezen een tuin die ze onderhoud. En die hoeft ze niet te laten volschijten door de kat van een ander.

Lestria

Citaat:

Dit is een grapje hoop ik?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:41

Bij ons heeft een stroomdraadje goed geholpen.
Gewoon 2 meter kippengaas op alle oppervlakken waar ze in of uit de tuin komen. Vervolgens stroom erop en klaar was het gezeur.

Buren hebben 2 keer geklaagd maar toen uitgelegd dat ik zo kat als zwerfkat kan aanbieden bij een asiel en dat ze het dat toch echt kwijt zijn. Daarna wisten ze niet hoe snel ze hun eigen tuin moesten verbeteren om de katten erin te houden.

Daarna de boel weggehaald en klaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:41

Opening dicht maken waar de kat doorheen komt, dan ben je van al het gezeur af :-)

Dat is de makkelijkste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:42

Ladybird schreef:
maralyn schreef:

Dat is ook een leuke!!

Even ter info.

Rachelle, ik kom voor hulp, niet voor nare berichten waar ik niet zo veel aan heb.

Maar, Dit is toch het eerste wat je doet als je weet waar de kat doorheen klimt? :? dat gat dicht maken met iets en het probleem is (waarschijnlijk) opgelost..

Dat lijkt mij dus ook. Is ook nog eens een fijnere en langdurige oplossing dan iedere keer de tomaten verogeden. Of inderdaad iets van een bewegingssensor o.i.d.

Niemand heeft het over een gigantisch net met stroom,schrik en prikdraad over je tuin spannen. Je weet waar ie dus doorheen kan, je weet dus ook dat ie niet óver de schutting heen komt dus dan is dat toch een kleine moeite om dát juist gezamelijk aan te pakken?

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:42

Wow, ik ben ineens heel erg blij dat ik naast iets verdraagzamere mensen woon...

Anderzijds, veel sterkte met het verlies van je hond, maar weet dat die kat allicht evenveel betekent voor zijn/haar baasje als jouw hond voor jou gedaan heeft. Een kat houd je niet zomaar binnen van de ene op de andere dag, daarmee maak je het beestje alleen maar ongelukkig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:44

Dat gezamenlijk, komt wel goed.
Zo ook een bewegingssensor.... En het (zo ver mogelijk) dichtmaken van de opening.

Singa, daar ben ik het niet mee eens, dat een kat ongelukkig wordt, als die in zijn eigen tuin wordt gehouden.
Maar goed, meningen verschillen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:44

Citaat:
Anderzijds, veel sterkte met het verlies van je hond, maar weet dat die kat allicht evenveel betekent voor zijn/haar baasje als jouw hond voor jou gedaan heeft. Een kat houd je niet zomaar binnen van de ene op de andere dag, daarmee maak je het beestje alleen maar ongelukkig.

Daar heeft dit toch helemaal niets mee te maken? Tuurlijk houd een baasje van zijn kat. Dat lijkt mij evident. Maar dat zegt toch niet dat ie maar in andermans tuin moet schijten? Dat verband zie ik even niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:45

TS heeft het niet over een kat he mensen, er komen er meer en die hebben vast niet allemaal een slechte rug waardoor ze niet over de schutting komen. Dus gat dicht maken tegen een kat prima, die andere 18 klimmen over de schutting...

Verdraagzaam zijn is prima, maar er zijn grenzen, en die vergeten mensen nog wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:46

Amandavd schreef:
TS heeft het niet over een kat he mensen, er komen er meer en die hebben vast niet allemaal een slechte rug waardoor ze niet over de schutting komen. Dus gat dicht maken tegen een kat prima, die andere 18 klimmen over de schutting...

Verdraagzaam zijn is prima, maar er zijn grenzen, en die vergeten mensen nog wel eens.

TS heeft het in d'r OP over 1 kat die door d'r tomatenperken woelen en daar lijkt het grootste issue te zitten.

Citaat:
Er is maar 1 kat, die het lef heeft, om waar wij bij zijn, gewoon langs de opening van de schutting deur te gaan, en gewoon achter ons huis, op ons woonplateau te gaan liggen.
Hij doet verder niets, tenminste, daar niet. Hij gaat wel heerlijk zitten in mijn tomatenperk dus daar ben ik ook niet zo blij mee.

Amandavd

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:47

Oke ik snap je punt, lost het probleem met de voortuin nog niet op.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:47

Lestria schreef:
Citaat:

Daar heeft dit toch helemaal niets mee te maken? Tuurlijk houd een baasje van zijn kat. Dat lijkt mij evident. Maar dat zegt toch niet dat ie maar in andermans tuin moet schijten? Dat verband zie ik even niet.

Sterker nog, als het baasje echt van de kat houd zorgt hij ervoor dat de kat geen overlast veroorzaakt. Er zijn tenslotte mensen die minder coulant omgaan met een overlast veroorzakende kat dan TS nu doet. ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:49

Amandavd schreef:

Zo is dat!

Ik ben erg blij met onze tuin... En dat wil ik ook zo blijven.
Dat mijn ene buren zo makkelijk zijn, is voor mij een zegen! Hoop dat ze nooit verhuizen.
Ik vind het ook niet erg dat mijn buren katten hebben, maar nogsteeds, niet in mijn tuin!!

Maar dat neemt niet weg, dat de rest niet zo makkelijk is.
Hun gedachtegang is het zelfde als de botte reacties die hier worden geplaatst.
"Omdat katten dat horen te doen."
"Katten zijn vrije dieren."

Nu ga ik heel grof zijn! En nu mag iedereen heel boos op mij worden.
Maar alle dieren die niet achter een hek zitten, die niet in de vrije natuur horen, mogen ze van mij oppakken en het asiel in droppen.

Ik ben gek op dieren!! Echt waar!! In eigen tuin!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:51

farahdiba46 schreef:

nee dit help voor hulp.
Ik geef ts groot gelijk.
Die mensen willen katten, ts niet.

En ts, ik zou ook de eerste beste kat oppakken en oplaten halen door dierenambulance.
Als die mensen dan de kat op gaan halen in het asiel moeten ze er voor betalen.
Doen ze denk ik maar 1 keer en dan kunnen ze ze wel vasthouden.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 22-07-15 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:52

vrouwke schreef:
farahdiba46 schreef:

nee dit help voor hulp.
Ik geef ts groot gelijk.
Die mensen willen katten, ts niet.

:D Ik wil best katten in de toekomst....
Maar.... Zoals ik al aangaf in de vorige posts. In mijn eigen tuin!
Mijn kat, mijn verantwoording.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:52

Wow, wat zijn sommigen onverdraagzaam. Een kat is niet hetzelfde als een hond of een konijn. Die kan je niet zomaar binnenhouden of zeggen waar hij wel of niet mag lopen.
Is dit een ding hier in Nederland? Want hier is het in ieder geval normaal dat de meeste katten (behalve de dure raskatten) mogen gaan en staan waar ze willen. En wij hebben nooit last van hen.

Wat zou je anders doen met straatkatten of katten die enkel buiten eten krijgen van mensen en voor de rest wild zijn? Wie is er daar dan verantwoordelijk voor?
En sorry, maar als je zegt dat je die het liefst naar het dierenasiel zou brengen (als je ze al ooit zou kunnen pakken) vind ik niet echt dat je een dierenliefhebster bent :n