Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voor gebitsreiniging bij mijn hond was ik toen ook tussen de 150 en 200 euro kwijt dacht ik. geerke schreef:Ik vind het helemaal geen nette prijs....ik heb dat ook betaald voor een vetbult naast de staart van een van mijn honden.Maar ja,wat moet je?
Mijn vriend heeft laatst ook een bultje weg laten halen bij de dermatoloog,6 hechtingen onderzoek bultje bij inbegrepen.Ik wacht nog steeds op iemand die mij dit kan uitleggen.(nee,heeft niets met verzekering te maken)
Ja dan zou ik ook niet zo zuinig werken haha.Yipee schreef:Die dermatoloog krijgt makkelijk elke maand salaris gestort van het ziekenhuis.Ja dan zou ik ook niet zo zuinig werken haha.
Een ander verschil is dat je vriend niet geheel onder narcose hoeft, geintubeerd te worden etc etc. Bij een mens kan je vaak onder lokale anesthesie veel doen (zoals een bultje verwijderen). Scheelt een klap geld. Patient hoeft niet opgenomen te worden en kan zo weer naar huis. En bij de tandarts blijf jij ook braaf liggen en gelukkig ook geen anesthesie nodig. :p
Daarnaast scheelt het ook nog iets in het BTW tarief. Die voor humane zorg laag is en voor dierenartsen gewoon 21%. Veel wordt ook gesubsidieerd. Ik denk dat het echt appels en peren vergelijken is.

Amandavd schreef:Ook een gezwel kan kapot en open gaan. Wat is belangrijker? De prijs of de gezondheid? Want onder narcose moet ze toch voor de gebitssanering.
nobbygaard schreef:Amandavd schreef:Ook een gezwel kan kapot en open gaan. Wat is belangrijker? De prijs of de gezondheid? Want onder narcose moet ze toch voor de gebitssanering.
Ik denk ook dat narcose haar gezondheid niet goed doet, vandaar dat ik nu twijfel wat ik wil.
Als het om de gezondheid van mijn dieren gaat kijk ik niet snel naar de prijs. Maar een aantal jaren geleden heeft mijn paard 2 maanden bij een andere dierenarts gestaan, werd de eerste week 6x per dag gespoeld met infuus en kreeg de eerste maand 3x per dagen morfine. De uiteindelijke kosten van dat veel me mee van wat ik toen verwacht had. Ten opzichte van dit was dat een prijsje. Denk er nu toch goed over na om naar dezelfde dierenarts te gaan die ik ook voor mijn paard heb. Daar heb ik ook de volle vertrouwen in al is dat verder van huis.
nobbygaard schreef:Amandavd schreef:Ook een gezwel kan kapot en open gaan. Wat is belangrijker? De prijs of de gezondheid? Want onder narcose moet ze toch voor de gebitssanering.
Ik denk ook dat narcose haar gezondheid niet goed doet, vandaar dat ik nu twijfel wat ik wil.
Als het om de gezondheid van mijn dieren gaat kijk ik niet snel naar de prijs. Maar een aantal jaren geleden heeft mijn paard 2 maanden bij een andere dierenarts gestaan, werd de eerste week 6x per dag gespoeld met infuus en kreeg de eerste maand 3x per dagen morfine. De uiteindelijke kosten van dat veel me mee van wat ik toen verwacht had. Ten opzichte van dit was dat een prijsje. Denk er nu toch goed over na om naar dezelfde dierenarts te gaan die ik ook voor mijn paard heb. Daar heb ik ook de volle vertrouwen in al is dat verder van huis.
tengeltje11 schreef:Is het een brave,rustige hond?
Want ik heb bv bij onze dog via plaatselijke verdoving een snel groeiende wrat laten weghalen,was zo'n 2 cm.
Maar ik weet dan ook dat onze hond zoiets toelaat,als ik erbij ben en geen gekke dingen gaat doen waardoor het onmogelijk werken is.
Ging erg vlot trouwens,wegsnijden,enkele draadjes erin en klaar.
Zo ben je wel een stuk goedkoper weg,al moet je hond het natuurlijk kunnen.
Indien volledige narcose is het gewoon een correcte prijs hoor,volledige narcose gaat de prijs altijd een heel stuk de lucht in duwen,want er zijn idd dan direct 2 personen aan het werk+ dier moet klaargemaakt worden vr narcose,vraagt ook wat meer werk,....