Bultje weghalen hond, schrik van de prijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Bultje weghalen hond, schrik van de prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:10

Als dat inclusief gebitsreiniging is, vind ik het een zeer nette prijs. En als jij tevreden bent over je DA dan betaal ik liever iets meer, dan dat ik naar een andere, vreemde DA ging, omdat het daar toevallig goedkoper is, of je moet al doorverwezen zijn.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:11

Woon je in de buurt van Duitse grens? Wellicht het overwegen waard om daar eens te informeren naar de kosten?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:19

Inclusief gebitsreiniging vind ik het nog best goedkoop. Je hondje gaat onder anesthesie, er zullen sowieso twee werknemers voor nodig zijn. Je hond maakt gebruik van een apparaat om het gebit te reinigen, vast ook van het gasanesthesie apparaat, andere spullen die benodigd zijn bij operatie (bijv hechtdraad, steriele handschoenen, steriele instrumenten etc etc) en krijgt erna nog wellicht wat pijn medicatie en goede nazorg.

Nette prijs hoor. :) Voor gebitsreiniging bij mijn hond was ik toen ook tussen de 150 en 200 euro kwijt dacht ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:29

geerke schreef:
Ik vind het helemaal geen nette prijs....ik heb dat ook betaald voor een vetbult naast de staart van een van mijn honden.Maar ja,wat moet je?

Mijn vriend heeft laatst ook een bultje weg laten halen bij de dermatoloog,6 hechtingen onderzoek bultje bij inbegrepen.Ik wacht nog steeds op iemand die mij dit kan uitleggen.(nee,heeft niets met verzekering te maken)

Zal vast ook niks te maken hebben met het verschil tussen mens en hond.... -O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:34

Geen rare prijs hoor.

Bedenk ook dat deze beide handelingen ook niet zo handig samen te voegen zijn. Of tegelijk uitvoerbaar. Tanden zijn niet bepaald hygiënisch. Dus zal de narcose ook langer duren enz. Kost nu eenmaal het nodige.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:35

Die dermatoloog krijgt makkelijk elke maand salaris gestort van het ziekenhuis. :+ Ja dan zou ik ook niet zo zuinig werken haha.

Een ander verschil is dat je vriend niet geheel onder narcose hoeft, geintubeerd te worden etc etc. Bij een mens kan je vaak onder lokale anesthesie veel doen (zoals een bultje verwijderen). Scheelt een klap geld. Patient hoeft niet opgenomen te worden en kan zo weer naar huis. En bij de tandarts blijf jij ook braaf liggen en gelukkig ook geen anesthesie nodig. :p

Daarnaast scheelt het ook nog iets in het BTW tarief. Die voor humane zorg laag is en voor dierenartsen gewoon 21%. Veel wordt ook gesubsidieerd. Ik denk dat het echt appels en peren vergelijken is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:51

Yipee schreef:
Die dermatoloog krijgt makkelijk elke maand salaris gestort van het ziekenhuis. :+ Ja dan zou ik ook niet zo zuinig werken haha.

Een ander verschil is dat je vriend niet geheel onder narcose hoeft, geintubeerd te worden etc etc. Bij een mens kan je vaak onder lokale anesthesie veel doen (zoals een bultje verwijderen). Scheelt een klap geld. Patient hoeft niet opgenomen te worden en kan zo weer naar huis. En bij de tandarts blijf jij ook braaf liggen en gelukkig ook geen anesthesie nodig. :p

Daarnaast scheelt het ook nog iets in het BTW tarief. Die voor humane zorg laag is en voor dierenartsen gewoon 21%. Veel wordt ook gesubsidieerd. Ik denk dat het echt appels en peren vergelijken is.

hoe kom je daar nu bij?Dat werkt hier effe anders in frankrijk.Die man is gewoon zelfstandig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:58

Ik zou gewoon verschillende praktijken de casus voorleggen met de vraag om een prijsopgave, ik vind het wel aardig wat geld. In onze regio zitten vijf da praktijken en alleen al het verschil in sterilisatie kosten is al 30 tot 40 euro dus rondshoppen is een kleine moeite en kan je veel geld besparen

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:16

Het is met gebitsreiniging erbij ik denk echt niet dat je ver onder deze prijs gaat komen.
Ik ben zelf assistente en je moet deze ingreep + leeftijd echt niet onderschatten en bultjes kunnen "wortels" hebben die moet je dus ook weg kunnen halen.

Daarbij is mensen heel anders dan dieren wat vaak voor mensen heel simpel lijkt werkt in de diergeneeskunde helemaal niet zo simpel maar dat blijft helaas lastig uitleggen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:37

Ik heb een aantal jaar geleden bij mij oude hond (15 jaar, 24 kg.) een gezwel op haar hak laten verwijderen (ze zat er steeds aan te vreten en stonk) Gezwel bleek veel groter dan eerst gedacht (ipv 4 cm 7.) operatie werd daardoor wat langer. Ik was nog geen € 200,- kwijt. Gebit reinigen doen ze hier standaard tijden de narcose. Was ik niet blij mee, mijn hond kon sinds dien geen droge brokken meer eten. ^)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:58

Ik zou altijd naar de factuur vragen. Ik kreeg ook een rekening van €144,60 voor het verwijderen van een tumor bij mijn rat. Op de factuur staat netjes wat de medicijnen en materialen hebben gekost (per hoeveelheid en hoeveel er gebruikt is). Ook de operatiekosten per minuut en narcosebewaking staan er op, al zie ik nu ik de factuur heb liggen dat ik de narcosebewaking en gas gratis heb gekregen (scheelt €15,-) Het zijn bedragen van maar 10-15 euro per dingetje, maar het telt zich toch bij elkaar op. Bij een hond zit je met dezelfde middelen, maar vergelijk eens een rat van 400 gram met een hond van ? kilo.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:29

Gisteren hebben we onze hond na 2 daagjes uit logeren opgehaald en nu zit er een korst op de bult. Dit houdt dus in dat het open is geweest. Ik denk zelf dat de bult dus iets heel anders is dan het vermoeden van een gezwel. Straks is ze voor niets onder narcose.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:32

Ook een gezwel kan kapot en open gaan. Wat is belangrijker? De prijs of de gezondheid? Want onder narcose moet ze toch voor de gebitssanering.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:34

Voor gebitsbehandeling moeten ze in principe ook onder narcose en kost vaak zo'n 80-100€ als er niets geks hoeft te gebeuren (anders ben je zo 150€ verder. Een vriendin was 130€ kwijt voor een chihuahua van 2kg en de narcose gaat op gewicht en de tanden heb je met de hoeveelheid tandoppervlakte te maken hoeveel werk het is).

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:43

Amandavd schreef:
Ook een gezwel kan kapot en open gaan. Wat is belangrijker? De prijs of de gezondheid? Want onder narcose moet ze toch voor de gebitssanering.

Ik denk ook dat narcose haar gezondheid niet goed doet, vandaar dat ik nu twijfel wat ik wil.
Als het om de gezondheid van mijn dieren gaat kijk ik niet snel naar de prijs. Maar een aantal jaren geleden heeft mijn paard 2 maanden bij een andere dierenarts gestaan, werd de eerste week 6x per dag gespoeld met infuus en kreeg de eerste maand 3x per dagen morfine. De uiteindelijke kosten van dat veel me mee van wat ik toen verwacht had. Ten opzichte van dit was dat een prijsje. Denk er nu toch goed over na om naar dezelfde dierenarts te gaan die ik ook voor mijn paard heb. Daar heb ik ook de volle vertrouwen in al is dat verder van huis.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:47

nobbygaard schreef:
Amandavd schreef:

Ik denk ook dat narcose haar gezondheid niet goed doet, vandaar dat ik nu twijfel wat ik wil.
Als het om de gezondheid van mijn dieren gaat kijk ik niet snel naar de prijs. Maar een aantal jaren geleden heeft mijn paard 2 maanden bij een andere dierenarts gestaan, werd de eerste week 6x per dag gespoeld met infuus en kreeg de eerste maand 3x per dagen morfine. De uiteindelijke kosten van dat veel me mee van wat ik toen verwacht had. Ten opzichte van dit was dat een prijsje. Denk er nu toch goed over na om naar dezelfde dierenarts te gaan die ik ook voor mijn paard heb. Daar heb ik ook de volle vertrouwen in al is dat verder van huis.

Dat die goedkoper is dat klopt wel, voor je paard heb je te maken met een veearts, die heeft een goedkoper tarief dan een dierenarts.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:48

nobbygaard schreef:
Amandavd schreef:

Ik heb het idee dat je excuus bovenop excuus gooit omdat je de prijs te duur vindt.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:55

Als mijn andere dierenarts goedkoper is, dan vind ik deze zeker te duur.
En een second opion aan hem vragen kan nooit geen kwaad bij mijn weten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:57

tengeltje11 schreef:
Is het een brave,rustige hond?

Want ik heb bv bij onze dog via plaatselijke verdoving een snel groeiende wrat laten weghalen,was zo'n 2 cm.
Maar ik weet dan ook dat onze hond zoiets toelaat,als ik erbij ben en geen gekke dingen gaat doen waardoor het onmogelijk werken is.

Ging erg vlot trouwens,wegsnijden,enkele draadjes erin en klaar.

Zo ben je wel een stuk goedkoper weg,al moet je hond het natuurlijk kunnen.

Indien volledige narcose is het gewoon een correcte prijs hoor,volledige narcose gaat de prijs altijd een heel stuk de lucht in duwen,want er zijn idd dan direct 2 personen aan het werk+ dier moet klaargemaakt worden vr narcose,vraagt ook wat meer werk,....

een goede dierenarts zal dat nooit doen..

wratten nog wel omdat die op de huid liggen, maar als een wrat op een vervelende plek zit (tussen de nagels, staartwortel, in de oren) dan beginnen ze er niet aan..

het is geen wrat maar zover ik zo lees en vetbult of wellicht een tumor.

ik heb er ook bij meerdere naar geinformeerd (mijn hond zit inmiddels vol bulten inclusief wratjes op vervelende plaatsen).. No way dat ze een hond onder een lichte roes of plaatselijke verdoving openen. Simpelweg vanwege het risico dat de hond gaat bewegen en je scalpel iets raakt wat het niet zou moeten raken.

mijn hond kan overigens niet meer onder narcose.. inmiddels is ze 13.. maar tijdens haar sterilisatie toen ze 4 was, en bij het verwijderen van een bultje in een tepel toen ze 8 was heeft ze beide malen een hartstilstand gekregen op de operatietafel.. Er is afgeraden om haar ooit nog onder narcose te brengen.. ik ben dus geheel afhankelijk van wat men wil doen onder plaatselijke verdoving. Zelfs met dat verhaal en haar super meegaande karakter (heb zelf een keer een akelig wraje uitgepeld omdat de DA weigerde het te doen onder plaatselijke verdoving.. met niet meer verdoving als een flink ijsklontje).

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 14:28

Ik kom net bij dezelfde dierenarts vandaan. Moest er toch zijn om een gescheurde nagel eraf te laten halen wat onszelf niet lukte. Ik had nu een andere dierenarts en heb haar ook nog even naar de bult laten kijken. Deze heeft een punctie gedaan en constateerde een ontsteking. Ik heb voor 2 weken antibiotica mee gekregen. Mocht na 2 weken de bult nog niet weg zijn dan kon ik hem altijd nog weg laten halen. Zelf denkt zij dat het met 2 weken weg zal zijn. Ik laat wel de afspraak bij de andere dierenarts staan, want ook als de bult weg is dan laat ik daar nog wel haar gebit doen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:57

Bultje is helemaal weg, dus weg halen is niet meer nodig. Moet dus toch gewoon een ontsteking ziin geweest. We zijn nog op vakantie maar heb al wel de da gebeld omdat door te geven. Afspraak voor gebitscontrole heb ik wel laten staan voor volgende week dinsdag.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:40

Ik heb een tijdje terug bij mijn beagle ook een bult van 3 cm weg laten halen.
Tijdens deze operatie is ook het gebit gereinigd en een nagel verwijderd.
Ik was 267 euro kwijt.