Kitten houd niks binnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:40

jiperdepip schreef:
Ik zou ook stoppen met die kittenmelk die je nu geeft ( als je dat wil geven haal het bij de DA), je kunt de brokjes proberen te weken en dan lauw aan te bieden . ik zou niet te veel veranderen van voer dit maagje is nog zo zwak ............

Ik had vanacht idd brokjes geweekt in water staan. Weet niet of ze daar ook echt van gegeten had. Ze heeft vandaag enkel gedronken, ze heeft totaal geen eetlust. Geen brokjes of natvvoer aangeraakt.

Mijn poes zou giardia vrij moeten zijn, test (uitgebreide en dure!) was negatief. Ze heeft wel last nog van diaree maar ik zorg er voor dat zij niet de bak van de kitten gebruikt en dat de kitten niet in de buurt van haar bak komt. Ben de hele tijd thuis geweest :)

Ze is in mijn ogen veel te sloom. Gisterenavond bij aankomst was ze wel redelijk actief en vrolijk, alleen Ginger vond het te leuk allemaal en was nogal lomp de hele tijd. Ze is zo nu en dan wel wakker en loopt dan wat rond, misschien een slokje water, maar thats it. Niet zoals een kitten zich zou moeten gedragen. Ze zou hier blijven tot ze op een mooi gezond gewicht zou zitten, rond een week of 9. Dan zou ze naar een kennis gaan die een dorp verder woont. Die komt morgen in elk geval kijken en houd ik ook op de hoogte van de situatie.

Rennie89

Re: Kitten houd niks binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:44

Om 21:30 kan ik bij de dierenarts terecht. Duurt wel erg lang maarja, dierenarts komt uit Bodegraven.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:46

Maar giardia is toch ontzettend besmettelijk? Ga maar na, poes gaat naar de kattenbak, waar ze lekker ingraaft, dan zit het al aan de pootjes. Vervolgens loopt ze door het huis, gaat ze zichzelf wassen, dus dan komt het ook in de rest van de vacht. Juist door dit soort verspreiding is het lastig te behandelen.

Ik zou persoonlijk dat bezoek afzeggen en daar echt even een paar weken mee wachten en kitten op z'n vroegst met 12 weken laten verhuizen. Dan heeft ie zelfs al in z'n eerste 12 weken 3 verhuizingen meegemaakt, heftig hoor!

Dat slome klinkt ook echt niet goed... Hopelijk komt ze er bovenop!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:51

madelief88 schreef:
Maar giardia is toch ontzettend besmettelijk? Ga maar na, poes gaat naar de kattenbak, waar ze lekker ingraaft, dan zit het al aan de pootjes. Vervolgens loopt ze door het huis, gaat ze zichzelf wassen, dus dan komt het ook in de rest van de vacht. Juist door dit soort verspreiding is het lastig te behandelen.

Ik zou persoonlijk dat bezoek afzeggen en daar echt even een paar weken mee wachten en kitten op z'n vroegst met 12 weken laten verhuizen. Dan heeft ie zelfs al in z'n eerste 12 weken 3 verhuizingen meegemaakt, heftig hoor!

Dat slome klinkt ook echt niet goed... Hopelijk komt ze er bovenop!

Ze heeft een nieuwe en andere kattenbak die aan de andere kant van de kamer staat :) ze is niet in dat gedeelte nog geweest. Ik check mijn kat ook elke keer als ze uit de bak komt. Als het ook maar een beetje vies is word ze gewassen.

Daarbij heeft de kitten een panacur kür gekregen en zal ze die ook weer over enkele dagen krijgen voor de zekerheid :)

Kitten blijft tot ze gezond is en op gewicht, gewoon wanneer het verantwoordelijk is. Vanaf 9 weken iig.
Bezoek komt morgen sowieso, gewoon om te kijken. Ze weten ook dat als het minder gaat ze niet lang kunnen blijven en handen goed wassen. Dus dat moet wel loslopen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:56

Nouja niet ophalen had betekend dat ik er eentje bewust dood had laten gaan. Schoonzus komt ze om de dag voeren maar heb haar al 2 dagen niet voorbij zien komen. Dus al hadden ze er langer gezeten die schoonzus komt alleen als het haar uitkomt. Ze gooit 6 bakken met water neer en 6 bakken voer en komt weer wanneer ze zin heeft.

Hoe ik dit weet? Het zijn mijn achterburen en om het verhaal compleet te maken heeft ze elk jaar zoveel nesten als dat de poezen krols geweest zijn...

edit: Overigens was ze niet van plan met kittens te zitten terwijl ze op vakantie waren, ze zei gewoon dat ze ze dan wel in een vuilniszak zou stoppen met een steen erin.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:59

Giardia zit door het hele huis niet alleen op de kattenbak, ik begrijp dat de poes het inmiddels niet meer heeft maar is gewoon echt een groot onnodig risico wat wordt genomen.

Ik snap dit echt niet sorry, ik snap dat jullie goede bedoelingen hebben maar met alle wil in de wereld snap ik niet dat niet 1 van jullie dit misschien niet zo'n strak plan vonden... Dat katje maakt nu al genoeg mee en dan ook nog bezoek en wat ik begrijp dus al met zo'n 3 weken naar een ander adres. Ik reageer niet vaak in de beestenboel topics, maar ik vind dit gewoon echt niet kunnen. Sorry dat ik er zo hard in ben.

Sunrise dat snap ik best, maar dan kan je ook andere oplossingen verzinnen dan ermee gaan slepen. Waarom niet vanuit jou een passend adres gezocht en met 12 weken naar een nieuw huisje...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:00

lifaya schreef:
Ze heeft een nieuwe en andere kattenbak die aan de andere kant van de kamer staat :) ze is niet in dat gedeelte nog geweest. Ik check mijn kat ook elke keer als ze uit de bak komt. Als het ook maar een beetje vies is word ze gewassen.

Daarbij heeft de kitten een panacur kür gekregen en zal ze die ook weer over enkele dagen krijgen voor de zekerheid :)

Kitten blijft tot ze gezond is en op gewicht, gewoon wanneer het verantwoordelijk is. Vanaf 9 weken iig.
Bezoek komt morgen sowieso, gewoon om te kijken. Ze weten ook dat als het minder gaat ze niet lang kunnen blijven en handen goed wassen. Dus dat moet wel loslopen

Giardia blijft een hele tijd in huis hangen. Jijzelf loopt trouwens ook gevaar bij deze ziekte.
Kitten kan het dus alsnog oppikken, ook al is je andere kat misschien giardia-vrij.

Hopelijk vanavond goed nieuws. Arm ding..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 20:04

Ik weet wat giardia inhoud :) heb er 2,5 maanden mee gekampt ;)

Ik heb geen zin om daar commentaar op te krijgen, ik had die kitten ook absoluut niet in huis gehaald als die test positief was geweest op een parasiet. Ik heb het beste met dieren voor, net als sunrise. Wij nemen de verantwoordelijkheid voor iets waar de rechtmatige eigenaar niks mee deed.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:05

Omdat dit geen mogelijkheid was met een dochter van 3 en 3 katten en een man met een hekel aan katten ;)

Als het anders gekund had had ik dat zeker gedaan, maar heb gedaan wat mij het beste leek. En nee niet 3 weken want mijn DA schatte ze vorige week op 6 weken. Net nadat ik ze opgehaald had :)

en daarbij kwam dus dat ze zei dat ze 7 weken oud waren, dat maakt ook nogal een verschil denk je niet?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:19

Sunrise19 schreef:
Omdat dit geen mogelijkheid was met een dochter van 3 en 3 katten en een man met een hekel aan katten ;)

Als het anders gekund had had ik dat zeker gedaan, maar heb gedaan wat mij het beste leek. En nee niet 3 weken want mijn DA schatte ze vorige week op 6 weken. Net nadat ik ze opgehaald had :)

en daarbij kwam dus dat ze zei dat ze 7 weken oud waren, dat maakt ook nogal een verschil denk je niet?

Dat eerste had je eerder kunnen bedenken, er zijn echt genoeg mensen die zo'n kitten wel evt in 1 x willen opvangen tot 12 weken.
TS zegt toch net dat kitten met 9 weken naar nieuw baasje gaat? Zou niet mijn keus zijn, maar uitgaande dat ze nu 6 a 7 weken betekent dat dat ie toch nog max 3 weken bij z'n derde huisje blijft?

5, 6 of 7 weken het is allemaal veel te jong. Tuurlijk is het rot dat die eigenaar daar over heeft gelogen maar wat maakt het feitelijk nu uit.

Maar goed, gebeurd is gebeurd, hopelijk is de DA vanavond niet te laat en verder zou ik nogmaals willen benadrukken om voorlopig geen bezoek voor het kitten te doen en pas met 12 weken naar het volgende adresje. Dat snapt dat nieuwe baasje heus wel, als die niet nog even kan wachten om het beestje te zien ivm beterschap voor het kitten is ze het niet waard.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:25

Mijn zwartje blijft gewoon hoor ;) En tja, ze heeft oproepen op facebook gedaan en niemand die ze wou hebben... Ik zag dat zij het was en ben naar haar toe gegaan en gevraagd hoe en wat.

Vorig jaar had ik al een nest kittens van haar in mijn schuur.. Inmiddels zijn bijna alle poezen gesteriliseerd behalve de moeder poes van deze kittens.

En tja met 8 maanden al een eerste nestje is natuurlijk ook super normaal.. Moeder poes had 4 kittens waarvan er al 2 dood waren. Deze mochten amper meer drinken en ze viel ze ook aan zoals ik begreep.

Ik zag een moeder poes die niet naar haar kittens om keek, totaal geen interesse toonde en toen ze nog wouden drinken werden ze gegrepen.

Als er ook maar enige andere optie geweest was had ik dat aangepakt. Maar het feit dat ze er maandag vanaf moest omdat ze woensdag op vakantie ging zegt imo ook al genoeg :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 20:32

Ze blijft minimaal 3 weken. zolang het nodig is . Er word nu gedaan alsof ik beter helemaal geen kitten had kunnen opvangen , wat is beter, een tijdelijk opvsng adres of gedumpt worden? ;)

Kan haar ook morgen meteen naar haar nieuwr huisje laten gaan hoor maar dat leek mij niet verstandig. Maar ja wat weet ik...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:39

Nouja als dat mogelijk is, waarom is ze dan niet meteen van sunrise naar dat andere huisje gegaan? Dat was wel veel beter geweest ja.

Sunrise, volgens mij zie ik diegene waar jij die kittens vandaan hebt nergens hier op bokt. Dus die kan er niets van leren en zo te horen wilt diegene dat niet gezien jouw beschrijving.
Maar jullie kunnen er wel wat van leren en het katje nog de best mogelijke zorg geven.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:43

Omdat mijn man dit pertinent niet wilde, eigenlijk zou iemand de kater nemen ik het poesje. Op het laatste moment heeft diegene afgezegd en heeft lifaya aangeboden haar op te vangen. Dit kon niet direct omdat zij met haar werk zat.

Dus dat is het verhaal :) Ik heb namelijk heel veel mensen gevraagd of die er wat in zagen maar niemand voelde zich geroepen alleen Lifaya :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:44

Dat ze hun moeder moeten missen is al erg genoeg. (ookal deed die niet altijd even vriendelijk) Maar dat de kittens ook uit elkaar zijn gehaald, vind ik onbegrijpelijk. Door de kittens minimaal 12 weken bij elkaar te houden, verminder je de stress die ze zonder moeder al genoeg ervaren.
Is er geen mogelijkheid om de kittens alsnog weer bij elkaar te brengen?
Dat is dan wel weer gezeul met die kleintjes, maar dan hebben ze iig elkaar.

Ik zou graag de gegevens van de "fokker" ontvangen. Met liefde doe ik dan even een melding bij de dierenpolitie.

Succes met het kitten, hopelijk kan de DA hem weer oplappen!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:48

Ik ga hier geen gegevens vrij geven, ik moet hier ook wonen he ;)
En ik ga niet voor iemand mezelf onveilig voelen in mijn eigen huis ;)

Het zijn geen type mensen die het erbij laten namelijk en ben overdag wel alleen met mijn dochtertje.

Het katertje heeft overigens nergens last van en is ook zijn zusje niet gaan zoeken. Verder wist ik ook niet dat het niet kon anders had ik ze wel samen naar iemand gedaan.

Katertje speelt gewoon mauwt niet, drinkt goed en eet goed. Nu weer terug in huis is geen optie helaas. Want dan had ik ze beiden wel gehouden tot 12 weken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:00

Er valt jullie ook niets te verwijten. Met de beste bedoelingen vangen jullie de kittens op. En dat je van te voren dan bepaalde dingen niet bedenkt of over het hoofd ziet, daar heb ik alle begrip voor.
Maar het erge is dat dit soort foute figuren aan de gang kunnen blijven omdat niemand aan de bel trekt.
Ik snap jou ook, je hebt geen zin in herrie, logisch. Maar het is zo frustrerend dat er nog zoveel mensen zijn die dieren als dingen zien en er mee omgaan als wegwerpproducten, vreselijk.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:01

Ik snap dat een kitten van hot naar her sleuren niet ideaal is, maar ik vind wel dat er na 1x er wat over te zeggen ze het wel zal weten.. Zelf reageer ik niet heel vaak op bokt, en heb onlangs zelf een topic voor mijn zieke opvangkitten geopend met angst voor de commentaar van bokt.

Lifaya ik hoop dat de kitten er bovenop komt. Zo'n dierenarts van wacht laten komen kost inderdaad een flinke duit, maar ik vind het top dat je je er toch voor inzet. Had je zelf al gecontroleerd of de kitten koorts had? Die van mij at niet, braakte & lag enorm vaak neer alsof ie geen energie over had om dagdagelijkse dingen te doen. Uiteindelijk had hij last van spoelwormen (gehad) en daardoor waren zijn darmen ook enorm ontstoken. Een antibiotica kuur & kittenmelk die enkel bij de dierenarts te verkrijgen was waren de oplossing. Op een week tijd was hij 200g bijgekomen en weer op vast voedsel aan het overgaan :j
Het heeft wat tijd en zorg gekost maar nu is hij eindelijk er bovenop! De dierenarts dacht ook even dat er een milde variant van kattenziekte aanwezig was, maar hier zijn we nooit zeker van geweest.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:07

Hoe ging het bij de DA, lifaya? :)

En jongens, laten we geen verwijten over en weer gooien, het is niet op een ideale manier gegaan maar de katjes leven nog en ze zijn nu eenmaal waar ze zijn. Ik denk dat het enige belangrijke nu is dat het poesje er weer bovenop komt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:08

Ze kon niet temperaturen maar de situatie is nu dat ze uitgedroogd is en onder de vlooien poep zit ondanks ik ze meteen heb behandeld.

Overigens niet gek dan dat een kitten zwaar te leiden heeft, heb hier alles gewassen meteen behandeld, gelucht en de kittens behandeld na bezoek van de dierenarts.

Maandag ga ik met zwartje dus ook weer naar de dierenarts. Overigens delen we de kosten :)
Voel me echt ontzettend beroerd op dit moment, heb het idee dat mijn hele goede bedoeling alleen maar gefaald heeft. Heb niet het idee dat ik iets goeds gedaan heb.

Heb alles gedaan wat ik kon doen, maar blijkbaar was ook dat niet goed genoeg :( Ik baal ontzettend!

Die vlooien vind ik dan ook helemaal erg ondanks ik meteen alles gedaan heb wat ik moest doen. Ik heb advantage gekregen maar dit is blijkbaar niet het beste?

Ik ontvlooi altijd met spul van de dierenarts en omdat ik verhuist ben is dit sinds kort pas mijn dierenarts. Ik ging dus ook uit van haar oordeel.

De kitten is 7 weken maar ziet eruit als 5,5 ook qua gewicht.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:12

Meid, je doet enorm je best voor dat ukkie en dat siert je. Wees trots op jezelf dat je met beperkte middelen en kennis je zo inzet.
Dat je er nog tig kriebelige huisdieren bij hebt gekregen, is niet jou schuld, maar wel heel vervelend voor die kleine.(en voor jou ook trouwens)

De schuld en verantwoording ligt bij de "fokker" en niet bij jou. Wees trots op jezelf dat je dit allemaal voor die kleine doet!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:16

Ik ben een stille meelezer en laat ik vooral eerst even zeggen dat jij absoluut het juiste gedaan hebt!! Ook al redt het kitten het niet, JIJ hebt haar van een lange lijdensweg en misschien zelfs een triestere dood gered. Nu kun je haar eventueel nog verder leed besparen, mocht het nodig zijn, en geloof mij, dat is heel veel liefde. Hoe dan ook hebben jullie het leven van deze kittens verbetert. Dus echt, petje af.

Heel goed overigens dat jullie niet hebben gewacht met de DA. Ik hoop dat het inderdaad door de vlooien kwam en dat er misschien nu een goed dieet voer gevonden kan worden, waardoor Sonic lekker weer gaat eten en weer aankomt.

Sterkte! En geloof mij, je hebt het écht niet voor niets gedaan! In tegendeel. Jullie hebben het geweldig gedaan en hebben een groot hart voor dieren getoond.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:46

Ik ga niet in op de negatieve en vingerwijzende reacties.

Sonic was helemaal uitgedroogd, heeft 3 flinke spuiten vocht gekregen, niet leuk voor zo'n klein ding. Ze heeft ook een spuitje tegen het braken gekregen en een pipet stronghold voor kittens die ik morgen als ze zich beter voelt kan toedienen. Ze is dus zoals de dierenarts het kom zien aan de ogen ca 7 weken, maar heeft dus het lijf van een 5 weken oude kitten en erg licht. Een erge achterstand opgelopen doordat er dus in haar eerste weken niet naar omgekeken is door zowel haar moeder en "fokker".

Betreft bezoek morgen, mag gewoon doorgaan, zolang we het maar rustig aan doen. Ze blijft hier tot ze helemaal aangesterkt is en er gezond en fit uit ziet. Moet eerst wel even afspraken maken met die persoon betreft kosten want de afspraak was eerst 40 euro voor onkosten (krijgt kattenbak, schep en voerbakjes en eten erbij) maar dit consult heeft mij 100 euro gekost en mocht het niet beter gaan moet ze wss antibiotica krijgen. Ik had haar heel graag gehouden maar gezien ik vrijwel zelden geluk heb, durf ik het niet aan een tweede kat erbij te nemen, en zo zie je maar weer... Ik heb altijd pech. 2015 is een poedersuiker geweest voor mij :+ en nee, niet alleen vanwege dit :p

Ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt, ze ligt nog steeds in haar reismandje, helemaal uitgeput natuurlijk van al die prikken. Infuus bij kittens is niet leuk...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:48

Volgens mij mag je Advantage pas geven aan kittens vanaf acht weken. Deze katjes zijn dat nog niet toch? Tel daarbij het veel te lage gewicht op, misschien is het kleintje daar ziek van geworden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:49

Lifaya, heb je de dierenarts verteld dat het kitten ontvlooid is met Advantage?