Meer Berner-sennen liefhebbers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:03

Nog een leuk soort is familie van de berner, de Zwitserse Sennen! Geweldigg lief beest! we hebben een reu van 9 jaar oud <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:25

Franciee schreef:
Hallo! Hier ook een Berner fan :D Helaas hebben wij op 20 april de allerliefste Berner ter wereld in moeten laten slapen... Veel te jong dat ook nog, ze moest nog 6 worden... Ze was geopereerd aan dr kruisband en toen werd er raar weefsel gevonden. Dit is opgestuurd maar volgens 3 (!!) pathologen was het niks ergs. Wel dus... voor geinteresseerde wil ik het hele verhaal wel vertellen

Ze was de koningin in ons hun en kon me altijd op vrolijken <3 Ik denk met enorm veel geluk terug aan haar! Ik zal morgen even kijken of ik wat leuke foto's kan posten van Noa, want niks was haar te gek :') Wat die hond allemaal heeft gepikt van ons _O-

Ik zou, ondanks dat ik het ras echt super vind, geen Berner meer willen. Veel te veel gezondheidsproblemen helaas...

Veel sterkte met Daisy!

Helaas is dat waar maar de vereniging werkt keihard aan de gezondheid.

Een tip voor iedereen, als je ooit weer op zoek gaat naar een Berner Sennen puppy, vraag eens na bij de vereniging waar je een geschikte fokker kunt vinden.

Zinzi_jewel

Re: Meer Berner-sennen liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:21

Ik wil deze Berner een keer naar de trim salon brengen zodat haar poten weer netjes zijn .
Borstelen vindt Ze zalig .
Dat heb ik al gedaan ...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:31

Klopt de vereniging doet goed werk, maar helaas zullen er altijd "fokkers" zijn die het voor het geld doen en niet de gezondheid voorop stellen.

Mijn berner komt uit een lijn, waar de meeste ouder dieren allemaal ouder dan 10 zijn geworden, nu bied dat ook geen garantie maar toch denk ik dan dat het wel een gezonde stamboom is.

Ze zeggen wel eens een berner, altijd een berner en voor mij is dat ook echt! Afbeelding

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:10

Voor mij blijft de Berner ook nummer 1. En voor wat betreft die gezondheidsproblemen, je moet gewoon geluk hebben en vooral de hond, hond laten. Mijn eerste Berner had geen stamboek en achteraf heb ik hem waarschijnljk bij een broodfokker gekocht. Ze is 12 jaar geworden, heb wel op 8-jarige leeftijd een tumor laten verwijderen, maar verder heeft ze nooit iets gemankeerd. Mijn tweede (huidige) Berner komt ook van de boerderij, ook geen stamboek. Is inmiddels alweer 7 en heeft ook nooit wat ernstigs gehad. Wel zijn ze erg gevoelig voor hotspots. Moet er wel bij zeggen, dat mijn honden alle ruimte hebben, aangezien ik op een boerderij woon.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:17

Wij hebben ook echt pech gehad hoor!

Super om te horen dat er toch ook nog Berners zijn die 10 jaar worden! Echt het zijn zo'n leuke honden <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:29

Een wat ouder topic maar mijn vraag gaat over de Berner dus toch het beste topic denk ik :D

Die van ons (reu) is nu 5 maanden en we vinden zijn haren nogal kort. Op zijn rug zag je echt dat de vacht veranderde, dat werd stugger haar en meer slag er in. De zijkanten van zijn lijf zijn nog wel zacht maar zo kort

Vroeg er vd week ook nog iemand of we hem geschoren hadden, dus ja dan twijfel je helemaal

Iemand die weet hoe de vacht veranderd van pup naar volwassen hond?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:43

Yom dat durf ik niet zo te zeggen eigenlijk, je zou je vragen kunnen stellen op de facebookpagina van de vereniging, daar zitten ook wat trimsters tussen met Berners.

Komen er nog mensen naar de Bernerdag?

BERNERDAG 2016
Op zaterdag 10 september 2016 organiseert de VBSH weer de jaarlijkse Bernerdag!
De keuring is voor alle Berners met stamboom en zonder stamboom van 3 tot 24 maanden en vanaf 8 jaar, ook gecastreerde reuen vanaf 8 jaar mogen meedoen.
U hoeft geen lid te zijn van de Vereniging de Berner Sennenhond.
De keuringen vinden buiten plaats.

Vanaf 9.30 uur bent u welkom op het terrein en om 10.15 uur starten we met de veteranenparade. Alle aanwezige veteranen kunnen meedoen met de parade, daarvoor hoeft uw Berner niet voor de keuring ingeschreven te zijn, waarbij de oudste aanwezige veteraan nog eens extra in het zonnetje wordt gezet.
Alleen de ingeschreven veteranen doen mee aan de keuring.
Op het inschrijfformulier in uw clubblad kunt u zien welke klassen er zijn, het online inschrijfformulier komt maandag 4 juni online, de reuen zullen gekeurd worden door keurmeester Jettie Alberts en de teven door aspirant-keurmeester Wendy van Dijk.

We hebben er dit jaar een extra klasse bijgedaan, de zogenaamde recreantenklasse.
Om in te schrijven voor de recreantenklasse. De recreantenklasse is een extra klasse bedoeld voor die mensen die normaal niet deelnemen aan shows en tentoonstellingen en het leuk vinden om hun hond te laten zien. De recreantenklasse is een extra klasse bedoeld voor NIET fokkers. Fokkers mogen aan deze klasse niet mee doen dat wil zeggen honden op naam van fokkers mogen niet meedoen en fokkers mogen ook geen honden op naam van een ander voorbrengen in deze klasse. Deelnemers aan deze klasse moeten aan de Baby-, Puppy, Jeugd- of Jonge Hondenklasse mee doen en worden nogmaals kort beoordeeld voor plaatsing in de eindring. Zo zullen van elke klasse (Baby, Puppy, Jeugd, Jonge Honden) de beste 4 uit de recreanten strijden om de nummer 1 in die klasse. Uiteindelijk wordt zo de beste recreant van de dag bepaald. Let op: dit kan in theorie ook de Beste hond van de dag zijn mits in eigendom en voorgebracht door een recreant. De beste recreant wordt bepaald voordat de Beste hond van de dag wordt bepaald.

Entree: De entree is gratis. Catalogus kost € 2,00. Bij de inschrijving voor de keuring is de catalogus inbegrepen. Inschrijfgeld (per hond) : Veteranen- en recreanteklasse gratis, alle overige klassen € 27,50.

Onze sponsor Profine zal aanwezig zijn met een stand, en niet te vergeten hun Bernermeisje Kira en diverse andere stands.

Dit jaar hebben we voor deze dag een parcours met behendigheid ingevoerd, natuurlijk letten we erop wat een Berner kan, voor de allerkleinsten is er ook een parcours, de instructeurs passen het allemaal aan aan de leeftijd van uw Berner. De instructeur weet precies hoe of wat, ze doet al jaren behendigheid met honden.

Let op: er zijn geen stoelen of banken. Wilt u zitten, neem dan uw eigen stoel mee.

De Bernerdag zal dit jaar gehouden worden op het terrein van de AKC, Polderweg 5 te Apeldoorn

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:52

Mijn berner kreeg echt pas een mooie lange vacht nadat ze een jaar was geweest. Onze logeerberner heeft een heel andere vacht, veel korter en stugger. Afbeelding

Dus het is echt afwachten, ze hebben allemaal andere vachten en vaak is het pas na een jaar hun definitieve vacht.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:46

die berner dag is wel leuk, alleen vrij ver weg

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:27

Ik kan helaas niet op 10 september

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 06:58

Klopt maar je moet er iets voor over hebben. Ik ben vrijwilliger die dag dus wij moeten daar al voor 8 uur zijn en ik woon in de buurt van Sevenum/Helden dus ik moet altijd vroeg uit de veren hahaha. Is wel echt een hele leuke dag!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:01

we willen nog mee doen met de berner dag maar het inschrijfformulier kan je niet meer openen. Heb gemaild maar nog niks gehoord helaas

maar ja anders gaan we maar gewoon een dagje kijken :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:05

Volgens mij is het inschrijftermijn verlopen. Ik zal morgen eens voor je navragen!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 02:25

Helaas geen volle Berner, anders waren we graag gekomen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:24

Geen stamboom bij mijn volle Berner .
Anders had ik graag eens mijn knappe meisje laten zien

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:28

Zinzi_jewel schreef:
Geen stamboom bij mijn volle Berner .
Anders had ik graag eens mijn knappe meisje laten zien

Dan is ze welkom hoor Zolang het een volle Berner is zijn ze op de jongehondendag ook stamboomloos welkom.

Alleen kun je nu niet meer inschrijven denk ik.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:32

Dank je Amanda want het zou nog wel leuk zijn

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:36

Wij hebben ook een Berner gehad , Wessel helaas onlangs moeten laten inslapen wegens met 1 jaar geopereerd aan ED en daardoor hele erge atrose in z'n elleboog . Wessel was 7 geworden , wat een topper was hij echt zo ontzettend lief . Konden alles met hem , ook onze kleine meid van bijna 2 was gek van hem , ondanks dat hij achteraf veel pijn heb moeten hebben gehad was hij ook altijd lief voor haar .
Nu hebben we gekozen voor een grote Zwitserse Sennen .. Vanwege de lange lijst problemen van de Berner .. We wilde wel het karakter van de Berner maar minder problemen en toch iets meer uithoudingsvermogen .. Kwamen we uit bij deze :)
Wouter is nu 9 wk .. Maar nu al zo lief en volgzaam ..
Ik krijg er nu geen foto's bij .. Even met een ander apparaat proberen ;)
Onze topper Wessel.
Afbeelding

Afbeelding

En onze nieuwe grote Zwiters :)
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:21

Heb bericht terug dat we niet meer kunnen inschrijven. Dus het wordt gewoon lekker kijken en genieten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:21

Ben je nog geweest Yom? Het was een heerlijke dag. Een van onze zelf gefokte pups was eerste bij de reuen :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:55

Ja we zijn nog geweest en het was leuk georganiseerd. Onze hond heeft nog even meegedaan aan het behendigheidscircuit en dat vond ie super leuk. Even een keer voordoen en dan hop er achteraan.

Nog wat lekkers gekocht voor hem en voer bij die ene stand die er stond. Hond mocht wel iets aankomen namelijk

Onderweg naar huis nog een ijsje gekocht voor hem want het was wel erg warm

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:13

Yom schreef:
Ja we zijn nog geweest en het was leuk georganiseerd. Onze hond heeft nog even meegedaan aan het behendigheidscircuit en dat vond ie super leuk. Even een keer voordoen en dan hop er achteraan.

Nog wat lekkers gekocht voor hem en voer bij die ene stand die er stond. Hond mocht wel iets aankomen namelijk

Onderweg naar huis nog een ijsje gekocht voor hem want het was wel erg warm

Wat fijn dat je het leuk vond! Op FB vind je de groep Berner Sennen Limburg, zij organiseren met regelmaat leuke wandelingen.

Was idd erg warm!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:23

ik zal hem eens gaan zoeken

op 1 oktober hebben we de reunie met de broertjes en zusjes bij de drunense duinen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:11

Mijn moppie is ook nog steeds bij ons. Op streng dieet, anders wordt ze erg ziek helaas. Maar ach, als dat het enige is.
Laatst is ze 9 jaar geworden en ondanks haar nierfalen, vergroot hart en atrose kon ik het niet laten haar te trakteren op wat lekkers. :+:
Afbeelding

Verder zijn onze kittens ook dól op haar.

Afbeelding

Gaat ze nog altijd mee naar stal een paar keer in de week. (Niet meer elke dag, vanwege haar atrose is dit echt te veel helaas.)
Afbeelding