Volgtopic: agility hindernissen bouwen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Volgtopic: agility hindernissen bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:56

Maximaal 60 springen L honden, je hebt uitzonderingen met wedstrijden, maar dat is vooral buitenland, dan staat de L op 65.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:13

ik zou zelf altijd op gras of zand trainen , maar een keertje op tegels kan niet veel kwaad

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:38

Met tegels moet je weloppassen, laatst liep de Mechelvan mijn opa en oma helemaal mank omdat ze op tegels gerend had. Voetkussentje geschaafd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:13

Ik heb waarschijnlijk over het tegel gedeelte heen gelezen, maar dat is echt héél slecht. Zo heb je een hond naar de haaien.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 09:53

Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik echt wat aan!

Hier zijn dan eindelijk de foto's! Sorry voor de slechte kwaliteit... := Ik zal vanmiddag of morgen even foto's maken met mijn camera :)
Afbeelding

En nog wat close-upjes:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is hoe ze er nu bij staan:
Afbeelding

Ik heb gisteren dus alle hindernissen in de grondverf gezet, helaas is dat nog niet helemaal klaar... Ik was bezig met de laatste hindernis en toen was de grondverf op... |o Ik ga vandaag het geel van de balken verven en morgen het blauw daarvan en misschien ook wat blauw van de hindernissen :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:25

WoW! Dat ziet er gaaf uit!
Zeker leuk!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:49

Wat leuk dat je zelf hindernissen gaat maken!

Mijn set bestaat nu uit 12 paaltjes van pvc, 4 hindernissen van pvc en een tunnel (deze gewoon gekocht). En een tas van Favoriet waar de palen en hindenissen in passen. Ideaal dus.

Bij mij zijn ze nog saai grijs, moet ze nog een kleurtje geven. Eens zien of ik een foto heb. Met 2 dagen stonden zowel de paaltjes als de hindernissen in elkaar.

Zeker niet op tegels laten springen dit is erg slecht voor de spieren en gewrichten omdat de stenen niet meeveren.

De hoogte voor een large hond (boven de 43cm) is tussen de 55cm en de 65cm. Mijn hond springt dus standaard op 65cm hoogte.

Edit: zie nu je update, ziet er netjes uit! Die van mij zijn met pinnen zodat ze in de grond geprikt worden.

Ik had hiervoor mooie houten hindernissen gemaakt die inklapbaar waren maar waren helaas te groot en te zwaar om fatsoenlijk ergens mee naartoe te nemen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:48

Leuk!
Hoe heb je de staander gemaakt?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:26

Bedankt voor de leuke reacties :)

@Seni, wow, een hele set van alleen pvcbuizen? Daar ben ik wel benieuwd naar ;) Ik denk er inderdaad ook overna om een tunnel te kopen. Helaas is een tunnel van Ikea te klein voor mijn hond... Waar heb jij jouw tunnel gekocht? Ik wou inderdaad eerst ook iets inklapbaars maken maar dat heb ik uiteindelijk toch niet gedaan. Deze zijn ook erg groot maar opzich wel te vervoeren :)

@Jessica_1998, tja... beetje moeilijk uit te leggen... :') Eigenlijk heb ik er vooral voor gezorgd dat er zo veel mogelijk hout de grond raakt, als je snapt wat ik bedoel :) Daar wordt hij erg stevig van! Dat heb ik dus gedaan doormiddel van een plank tegen de paal en tegen die plank ook nog een lat. Voor de rest ligt en nog en lat naar achteren zodat er een soort T ontstaat. En dan heb ik puur voor de stevigheid nog een schuine balk erop gezet, hierdoor wordt de staander echt stevig! Ik hoop dat je het zo een beetje snapt :) ?!

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:33

Kan zien dat je er druk mee bezig bent! Ziet er goed uit!
De lepel/houtje waar je de balk oplegd is die verstelbaar of gewoon vast?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:38

Danique01 schreef:
Kan zien dat je er druk mee bezig bent! Ziet er goed uit!
De lepel/houtje waar je de balk oplegd is die verstelbaar of gewoon vast?

Bedankt! Ja, ik ben er zeker druk mee bezig... :')
De houtjes zijn inderdaad verstelbaar met vleugelschroeven :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:08

Heb zo geen foto, ga zo naar de behendigheidsles dus dan zet ik even geen parcours meer op. Maar zal morgen even parcoursje uitzetten en wat foto's maken!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:22

Ik zit hier lekker te lezen met m'n pup op schoot :')

Ja vriend, dat ga jij ook doen als je groot bent B-)

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 20:04

chantalnadia schreef:
Ik zit hier lekker te lezen met m'n pup op schoot :')

Ja vriend, dat ga jij ook doen als je groot bent B-)

:') _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:49

Seni schreef:
Wat leuk dat je zelf hindernissen gaat maken!

Mijn set bestaat nu uit 12 paaltjes van pvc, 4 hindernissen van pvc en een tunnel (deze gewoon gekocht). En een tas van Favoriet waar de palen en hindenissen in passen. Ideaal dus.

Bij mij zijn ze nog saai grijs, moet ze nog een kleurtje geven. Eens zien of ik een foto heb. Met 2 dagen stonden zowel de paaltjes als de hindernissen in elkaar.

Zeker niet op tegels laten springen dit is erg slecht voor de spieren en gewrichten omdat de stenen niet meeveren.

De hoogte voor een large hond (boven de 43cm) is tussen de 55cm en de 65cm. Mijn hond springt dus standaard op 65cm hoogte.

Edit: zie nu je update, ziet er netjes uit! Die van mij zijn met pinnen zodat ze in de grond geprikt worden.

Ik had hiervoor mooie houten hindernissen gemaakt die inklapbaar waren maar waren helaas te groot en te zwaar om fatsoenlijk ergens mee naartoe te nemen.

Waarom standaard op 65? NL liggen de latten op 60, enkel im Eupen, Eifel en Oostenrijk ben ik de latten op 65 tegengekomen. Het voegt niks toe aan de training....

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 09:40

Ik heb de balken nu helemaal af *\o/* En ik moet zeggen dat ze best goed gelukt zijn :o
Ik heb eerst het geel iets te lang geverfd, daarna over dat te lange stuk tapjes geplakt zodat ik een strakke lijn zou krijgen.
Afbeelding

En nu heb ik de tapjes eraf gehaald:
Afbeelding

Ik ga vandaag proberen alle hindernissen blauw te verven :)

Helaas heb ik een probleem: ik heb geen idee waar ik ze kan laten... ze zijn zo groot... :\ :') Ik zat te denken bij mij op stal, maar weet natuurlijk niet of dat mag. Iemand tips?
Laatst bijgewerkt door AnimalFriend op 24-07-15 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:42

Ik vind het vooral knap dat je dit binnen durft te doen. _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:38

Wauw! Vind het er oprecht gaaf uitzien!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:18

Sweet!!! Netjes gedaan hoor. :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:22

Nu het zwembad hier weer uit de tuin is heb ik opeens meer ruimte, komen allemaal agility ideeën naar boven borrelen, weet iemand of er speciale matten zijn voor agility op tegels? Die je onder de hindernissen etc kunt leggen? Wil zelf namelijk ook hindernissen gaan bouwen.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:59

Bedankt allemaal :)

@KimD, Hahah, buiten zouden er allemaal stofjes in de verf komen, dus dan toch maar binnen. Heb nog maar één keer witte vlekjes in mijn huis gevonden _O-
@Chantalnadia, leuk dat je dit ook wilt doen! Ik ben benieuwd, stuur je wat foto's als je bezig bent? :) Matten op tegels zou ik niet weten maar ik heb hier geleerd dat je niet op tegels mag trainen :o Is je plan om in je hel tuin een speciale mat te leggen?
Wel fijn trouwens dat je er de ruimte voor hebt, ik heb hier van te voren niet echt over nagedacht en ik heb nog niet echt een idee waar ik ze moet laten... :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:10

AnimalFriend schreef:
Bedankt allemaal :)

@KimD, Hahah, buiten zouden er allemaal stofjes in de verf komen, dus dan toch maar binnen. Heb nog maar één keer witte vlekjes in mijn huis gevonden _O-
@Chantalnadia, leuk dat je dit ook wilt doen! Ik ben benieuwd, stuur je wat foto's als je bezig bent? :) Matten op tegels zou ik niet weten maar ik heb hier geleerd dat je niet op tegels mag trainen :o Is je plan om in je hel tuin een speciale mat te leggen?
Wel fijn trouwens dat je er de ruimte voor hebt, ik heb hier van te voren niet echt over nagedacht en ik heb nog niet echt een idee waar ik ze moet laten... :')

zoveel ruimte heb ik niet :')
Is meer de bedoeling dat er elke keer een of twee obstakels komen te staan. Weet dat ik niet op tegels mag trainen, daarom juist de matjes.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:15

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:16

leuk ik volg ook even!

Ik heb bij de ikea een tunnel gekocht (klein hondje :D) van 9,95 oid

bij de welkoop prikpaaltjes, die kan ik gebruiken als staanders voor sprongetjes en voor de slalom

alleen waar heb jij die mooie smalle pvc buisjes vandaan? hier bij de bouwmarkt alleen maar hele dikke helaas :(

Band wil ik zo'n echte zwemboei op de kop tikken en ook gewoon tussen 2 prikpaaltjes hangen

wip/schutting/kat hou ik wel voor bij de les, dat worden te grote/ingewikkelde dingen ben ik bang.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:31

Hebben ze bij de Ikea een hondentunnel? Of is deze voor kinderen :+