Kat wil niet in reismandje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:10

Heike schreef:
Lukkie (inmiddels overleden) lag altijd in zijn reismandje. Die stond op de kast en was zijn favoriete slaapplek. Maar oh wee als die mand naar beneden kwam. Dan wist hij het al en moest ik hem idd vangen met de handdoek en dan met handoek en al in de mand stoppen.(proppen)

Eenmaal thuis lag hij 's avonds gewoon weer in dat mandje.

Dus hij had echt geen hekel aan dat mandje. Maar wel een hekel aan naar de dierenarts gaan....

Hier precies zo. De mandjes staan gewoon open op de kattenkamer. En op 1 na liggen ze er dagelijks in te slapen. Die ene blieft gewoon liever de bank :+
Maar owee als ik het mandje even anders neerzet en een van de katten oppak. Kat in kwestie heeft meteen in de gaten dat hij/zij het mandje in moet. Overigens hoef ik dat nog niet met handdoek te doen, maar gemakkelijk gaat het niet. Ook niet na trainen, snoepjes en andere leuke dingen. Ze weten dondersgoed dat verplicht het mandje in moeten gewoon foute boel is :=
Vrijwillig gaan ze er namelijk wel gewoon in, zodra ik weer op de bank zit.

Ik zet overigens het mandje met de achterkant tegen de muur (zo schuift hij niet), pak een kat op, voorpoten vast (vanwege uithalen)!en schuif 'm zo naar binnen. Soms een extra duwtje tegen de kont. En meteen het deurtje dicht doen. Werkt 99 van de 100 keer prima.