Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar we denken eraan om een bensch aan ge schaffen zodat hij daar in kan waneer niemand thuis is
har166 schreef:Als ik jou was dan zou ik deze hond behandelen als een pup. Dus na ieder slaapje, eten en spelen naar buiten nemen om te plassen en ja dat betekend dat je zo 15 keer per dag buiten staat. Daarnaast moet je je kinderen aanleren dat zij de hond alleen mogen aaien als hij naar hen toe komt en dat zij niet naar de hond mogen lopen om hem te aaien. In de toekomst kun je dit aanpassen maar op dit moment kun jij volgens mij nog niet zijn signalen interpreteren.
LittleDaisy schreef:Okee, vandaag heeft hij weer 2x geplast, op het moment dat ik aan t stofzuigen was. Heb hem geroepen en foei gezegt vervolgens ging hij grommen en daarna heb ik hem rustig naar het balkon geroepen. Maar als ik straks aan het werk ben hoop ik dat hij niet meer in huis plast. Hij is goed zindelijk zeiden de vorige eigenaars. Snap dat het angst is maar ben toch ook wel stiekem een beetje bang dat als ik straks weer moet werken dat het hele huis onder geplast ismaar we denken eraan om een bensch aan ge schaffen zodat hij daar in kan waneer niemand thuis is
BKonline schreef:Mijn advies is om dit hondje te overhandigen aan iemand die weet hoe je met een angstige hond/hond met gebruiksaanwijzing om moet gaan. Zo voorkom je van beide kanten teleurstelling en het risico dat de hond een keer uit angst van zich af gaat bijten. Of je hebt ervaring, tijd en een lange adem of je geeft deze uitdaging over aan iemand die dit wel heeft. Hoe goed bedoeld het ook is.
geerke schreef:volgens mij is hij gewoon bang...niet straffen,niet in een bench opsluiten en gewoon geduld hebben.
Begrijp ik het nu verkeerd maar heb jij kleine kinderen?Hoe is hij daar tegen?
_Nelleke_ schreef:Maar op het moment dat de hond gromt heb je al heel veel signalen gemist. Het lijkt me daarom verstandig dat je echt gaat zoeken naar een kundige en positieve hondenschool die jou het e.e.a. kunnen bijbrengen over hondengedrag.

Je moet kijken wat passend is voor jullie allemaal, ook wat past bij jouw hondje. maras schreef:Volgens mij Nelleke schrijft Pauline juist dat ze jou in het algemeen quote, niet omdat jij iets naars gezegd zou hebben. Dus van een persoonlijke aanval is dan geen sprake . Maar om terug te komen op het hondje lijkt mij toch ook dat het heel verstandig is voor ts om hulp te gaan zoeken, als ik het zo lees is het gedrag van hondje niet goed ingeschat door ts en het lijkt me enorm triest voor een herplaatser als hij nog vol stress in de nieuwe situatie zit en zijn signalen worden niet begrepen.
Liannevh schreef:Het hondje is heel netjes, hij waarschuwt dat hij je eng vindt. Kwestie van vertrouwen opbouwen en vooral NIET straffen als hij gromt.
Het beestje is net een paar uur bij jullie, een vreemde moet ook niet gelijk aan mij gaan zitten als ik iemand niet ken. En ook de plaats kent hij niet omdat hij nieuw is in huis.