poesje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar80

Re: poesje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:51

@ Zoe_97: O, 800 gram dat is geen enorm gewicht voor 9 weken... Zelfs nog best weinig. Mijn pleegkitten van 9 weken weegt al meer dan een kilo en die is niet super groot ofzo. Pleegkitten poesje van net 8 weken weegt ook zo'n 800 gram.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:53

mjn hondje is een dikke mini malteser. als vind ik dat hij qua groote tusssen mini en gewone maltsere inzit. Op deze foot was hij 8 weken en 700 gram, dat vertekend misschien iets minder :p
Afbeelding

Volgens de dierenarts was zijn gewicht net goed. hij eet hier ook goed en komt goed bij :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:56

switt schreef:
anitaolja schreef:
Wie weet uit de auto gezet....omdat ze niet echt verwilderd is!!

Katjes op die leeftijd zijn nog heel nieuwsgierig. Dat ze niet bang is zegt dus niets over het `verwilderd` zijn.

http://www.kittenleeftijd.nl is een leuke site met veel informatie over kittens. Misschien kun je aan de hand van de informatie hier ongeveer bepalen hoe oud ze moet zijn (kleur ogen, gebit, gewicht, etc).

Haar oogjes zien er een beetje apart uit maar ik denk dat dat aan de foto ligt....

Veel succes met haar!

Niet helemaal waar. Ik heb op een ranch gewerkt en we hadden 2 nesten daar van kittens. Het ene nest zat in de stal en kwam dagelijks in aanraking met de mensen, het andere nest zat achter een hooiberg waar we niet bij konden komen dus die zijn tot zeker 6 a 7 weken niet in handen geweest. Waren 2 kittens, een lapjes poes en een rooie kater. De kater heb ik met moeite toen ze aan het verkennen waren met handschoenen aan gevangen :+ Was een behoorlijk gevecht. Dit heb ik elke dag herhaald. Het poesje heb ik helaas maar 1 x kunnen vangen en die vond het vreselijk, sindsdien nooit meer kunnen pakken. Kater was na een week al goed gewend aan mij en kwam gewoon uit zichzelf naar mij toe :) Het is niet dat deze kittens nooit met mensen in aanraking zijn geweest, want wij liepen meerdere keren langs de hooiberg, maar ze vonden ons dus wel doodeng. Denk dus niet dat dit een verwilderde kitten is, puur omdat ze niet bang toont en zich liet vangen. Ik heb voor dat poesje echt de halve stal, hooiberg en machines afgerend in poging tot vangen :') De rooie was minder snel :))

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 12:03

misschien dat de foto ook een beetje vreemd is maar als ik nu kijk vind ik haar oogjes niet heel erg ongelijk, maar naar de da gaan we sowieso even!
had haar even op de grond gezet maar is wel meteen onder het bed helemaal in het hoekje gekropen, het beste haar daar laten zitten tot ze er zelf onder vandaan komt?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:04

... dubbel
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-07-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Zoe_97 schreef:
de foto vertekend misschien ene beetje, maar ik vind het erg meevallen. Hij zou wel een grote stevige kater gaan worden als hij in de voetsporen van papa treedt :D Hij weegt nu 800 gram en heeft een lekker bol buikje

pfff.. 800 gram met 9 weekjes.. monster zeg ik je, MONSTER :')

Rennie89

Ja hoor, laat haar maar daar zitten. Dit doen bijna alle katten op een nieuwe vreemde locatie (ook een reden voor mij om veel met mijn kat overal heen te gaan zodat ze dit dus niet doet, maar ik ben 1 van de weinigen :P )

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:11

@Zoe_97: O ja, op die foto lijkt hij al minder groot haha! En je hondje is wel klein zo te zien. Ik heb zelf een Maltezer x Havanezer die vrij hoog op de poten is.

En nee, 800 gram met 9 weken is echt geen monster :P Heel normaal gewicht, zelfs niet richting groot... Zie mijn eerdere posts over de pleegkittens... Ik heb er heel wat gehad en nu dus eentje van 9 weken die meer dan een kilo weegt, ziet er ook niet monsterlijk groot uit voor de leeftijd haha! Hij is dikke vriendjes met mijn hondje :)

@ ts: Succes met haar! :) Mooi dat je haar hebt meegenomen! :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:13

Zoe_97 schreef:
mjn hondje is een dikke mini malteser. als vind ik dat hij qua groote tusssen mini en gewone maltsere inzit. Op deze foot was hij 8 weken en 700 gram, dat vertekend misschien iets minder :p
[ [url=m/v0KUb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens de dierenarts was zijn gewicht net goed. hij eet hier ook goed en komt goed bij :D

die foto vertekende idd enorm.. daar klopt het wel :D

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:16

Dank je wel lifaya...dat is mijn ervaring dus ook _/-\o_

Hoop dat ze gezond verklaard wordt <3
Laatst bijgewerkt door anitaolja op 12-07-15 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:16

Dagmar80 schreef:
@Zoe_97: O ja, op die foto lijkt hij al minder groot haha! En je hondje is wel klein zo te zien. Ik heb zelf een Maltezer x Havanezer die vrij hoog op de poten is.

En nee, 800 gram met 9 weken is echt geen monster :P Heel normaal gewicht, zelfs niet richting groot... Zie mijn eerdere posts over de pleegkittens... Ik heb er heel wat gehad en nu dus eentje van 9 weken die meer dan een kilo weegt, ziet er ook niet monsterlijk groot uit voor de leeftijd haha! Hij is dikke vriendjes met mijn hondje :)

@ ts: Succes met haar! :) Mooi dat je haar hebt meegenomen! :)

heb net idd wat gewichtscures gezocht, maar hij zit inderaad onder de onderste lijn bij een kater, voor een katin zou het gemiddeld zijn :'). Dan maar iets meer natvoer hier bijgeven :p

Weet je al meer TS?

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 13:47

net bij de winkel wat van die kittenmelk en nat en droog voer, van het nat voer heeft ze net een beetje gegeten het gaat niet echt van harte en het is vooral een beetje likken/happen. voor de melk trekt ze haar neus op, poepen/plassen heb ik ook nog niet gezien

ik ben zo ongelukkig met dit soort dingen, bang dat ik iets fout doe oid :=

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:50

Het helpt soms om wat melk aan haar bekje te vegen. Dan likt ze zich schoon en als het smaakt drinkt ze misschien ook de rest. Succes, leuk diertje.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:52

veel kun je niet fout doen hoor. Misschien wat brokjes weken en neerzetten, paar keer kleine beetjes natvoer aanbieden, geitenmelk geven of gewoon water, bakje neerzetten met niet klonterende kattenbakkorrels en goed in de gaten houden dat ze wel regelmatig eet/drinkt en verder afwachten

Boelie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:00

charissa134 schreef:
net bij de winkel wat van die kittenmelk en nat en droog voer, van het nat voer heeft ze net een beetje gegeten het gaat niet echt van harte en het is vooral een beetje likken/happen. voor de melk trekt ze haar neus op, poepen/plassen heb ik ook nog niet gezien

ik ben zo ongelukkig met dit soort dingen, bang dat ik iets fout doe oid :=

Bel Moederloos Kitten op! Zij helpen je heel graag, ook als je het diertje zelf wil houden! :)
Ze hebben super veel kennis opgedaan en zijn heel vriendelijk.
Kijk anders eens op hun website. http://www.kittenopvang-moederloos.nl/

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:00

Ik zou inderdaad serieus hulp vragen.
Zo een jong kitten droogt snel uit, en ze moet blijven eten omdat anders haar organen uitvallen.
Plassen en poepen moet uiteraard ook op gang blijven.
Persoonlijk zou ik ze dus niet ergens in een donker hoekje laten zitten, maar kijken of je haar niet in een soort van bench kan zetten zodat je haar goed in de gaten kan houden.
Ook als je haar zelf wilt houden ( wat leuk zou zijn want het is een schatje ) zijn er echt wel mensen die jou daarin kunnen adviseren.
Maar ik zou niet!! afwachten mbt het welzijn van dit kitten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:42

Hoe gaat het met het poesje?

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:02

het gaat goed met haar! gister even langs geweest bij de da en ze had geen vlooien/oormijt e.d ze is ontwormd en over een paar weken mogen we terug komen om haar te laten enten en chippen. eten en drinken doet ze ook heel goed en plassen/poepen ook inmiddels, alleen nog even leren dat dat in de kattenbak moet gebeuren :+ nu nog een naam!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:48

Fijn dat het zo goed gaat. Veel plezier met haar enne nieuwe foto's plaatsen mag altijd hoor ;)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:54

Ahhhh wat schattig! En fijn dat ze bij jullie mag blijven! :)

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:21

Je raakt er toch aan gehecht hihi
Wat dacht je van Shadow als naam :wow:

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:08

Fijn dat het goed gaat!!!
Het is ook gewoon een aller schattigst poezenbeest.
Die verdient ook een gouden mandje!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:22

Aaah wat een katteboutje! Fijn dat het goed met haar gaat, top dat je haar hebt meegenomen! Alleen zou ze het niet overleven, dus dat heb je goed gedaan!