Ervaringen verwilderd kitten tam maken en behandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:18

Ik denk inderdaad dat er ergens een keer knappe heer een bezoekje aan de dames gebracht heeft <<) En ach, nichtjes en neven dat komt wel vaker voor, toch :roll:

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:23

Zijn inderdaad supermooie kittens!
Voor het ontwormen houden wij in het begin een schema van 2 weken, dus je kunt veilig opnieuw ontwormen. Dat andere middel ken ik niet, maar ook dat kitten zou ik opnieuw ontwormen met milbemax. Wat betreft het toedienen van de finidiar geven wij altijd een mililiterspuitje mee. Deze kun je vullen met de finidiar en dan kan je de juiste hoeveelheid gemakkelijk geven. Deze spuitjes kun je zo ophalen bij jouw dierenarts.

Amable

Re: Ervaringen verwilderd kitten tam maken en behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:23

Thanks! Ga ik naar vragen!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:54

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen Amable :j

Als alleen jij eng bent en de verdere wereld niet dan inderdaad lekker oefenen met oppakken / knuffelen en zo laten zien dat jij niet alleen de smerige-medicijn-vrouw bent maar ook op lekkere plekjes kan kriebelen en jammies meebrengt :j Hihi

Prachtige diertjes trouwens! Echt uit een zwarte x zwart witte? O.o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:00

Dit zijn absoluut heilige birmaantjes, of een kruising daarvan, is nl exact die van mij.
Als je die eenmaal tam hebt kom je er niet meer vanaf ;-), heerlijke knuffels.

Dat komt wel goed, gewoon af en toe oppakken en verplicht knuffelen en verder gewoon aanwezig zijn, dan komt het vanzef goed.
Ontworming eerste 3x om de 2 weken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:09

Wat een leukerds! Inderdaad iets van birmanen :j
Weet je zeker dat ze 8 weken zijn? Ik vind ze nog jonger ogen.
Ga je ze zelf houden?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:58

Ik had niet van die blauwoogjes verwacht! Mooi hoor! Zit ergens wel een ras doorheen. Niet het langharige van de birmaan, wel de witte voetjes, althans die voorste heeft dat, bij de andere kan ik het niet zien. Siamees? Nou ja, een mooi point ras :P

Inderdaad weer eerder ontwormen, zeker als ze van stal komen zullen ze dat waarschijnlijk wel nodig hebben... Pas vanaf een week of 12 geloof ik hou je bij kittens een ander schema aan dan elke twee weken. Vanaf een half jaar in principe elke 3 maanden ontwormen. Al zijn de meningen over ontwormen verdeeld. Bij kittens zou ik regelmatig ontwormen wel aanraden, best veel mensen die denken dat 1 keer wel genoeg is...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 20:40

Zo, de milbamax zit er in :Y) heb verder een antibioticum gekregen "flagyl suspensie, speciaal voor kittens, niet in het bijzonder voor giardia, maar in zijn algemeen. Hier hadden zijn ze vaker kittens van de diarree afgekregen, dus hopen dat dat nu ook werkt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:55

Amable schreef:
Zo, de milbamax zit er in :Y) heb verder een antibioticum gekregen "flagyl suspensie, speciaal voor kittens, niet in het bijzonder voor giardia, maar in zijn algemeen. Hier hadden zijn ze vaker kittens van de diarree afgekregen, dus hopen dat dat nu ook werkt.

Klinkt beter, skip de finidiar maar, als je dat er niet in krijgt, werkt alleen maar soort van stoppend doet verder niets en als het giardia is is de flagyl betere stap.

Oh, wat zijn ze knap!! En leuk!
En nog jong, dat komt wel goed, hier op stal 2 Henkies die tot ze zeker 4 maand oud waren nooit in handen waren geweest, zijn nu echte stalkers, lopen achter iedereen aan, breekt er af en toe je benen over.
Aaien kan je ze alleen op de plaats waar je ze voert of soms toevallig, maar ze lopen wel tussen je voeten en voor je voeten en geven miljoen kopjes en ja, ze zijn ook door mij te ontwormen met pillen.
Dus best tam geworden eigenlijk en die van jou zijn veel jonger!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 21:00

Kijk, dat blijven fijne berichten! :D ik moet zeggen, ze doet het eigenlijk best prima, heb nu wat verplichte knuffel momenten ingelast en stiekem vindt ze het best gezellig, maar ook nog spannend. Ik had eerder ergens gelezen dat je het kitten het tempo moest laten bepalen, dat had ik dus heel bewust gedaan maar merk nu met gewoon iets assertiever dat ze dat veel beter oppakt, dus blij :D en het ventje is zojuist op schoot gekropen, het is zo'n lief ding <3

Het meisje heeft overigens geen witte sokjes, dus de klassieke seal point print ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 08:04

Die antibiotica vinden ze wel echt heel erg smerig :(:) is echt heel sneu, gaan volledig over de flos en kwijlen naderhand, voel me gewoon een dierenbeul zo -O-

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:45

Het moet ook wel in het karakter zitten van de kat.
Heb er hier 1 die komt uit het wild en is de aller aller aller liefste kat die je maar kan wensen. Een echte kroel doos en altijd bij me willen zitten, waar ik ga of sta is zij ook MAAR alleen bij mij. Van niemand wil ze iets en laat zich ook Door niemand aanhalen.

Dan heb ik er nog 1 die heeft denk ik 8 jaar onder de kast geleefd en kwam alleen tevoorschijn als ze moest piesen of honger had en nu opeens ook de een more social beestje.

Katten zijn nu eenmaal eigenzinnige beestjes en hoeveel je ze ook op schoot neemt..het karakter speelt ook een grote rol.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 09:59

Ik denk zomaar dat het goed gaat komen :D

Het meisje heeft ontdekt dat knuffels krijgen fijn is <3

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:04

@ Amable: Ahhh, dat ziet er goed uit! :) Mooi beestje is het ook! Dat wordt zo een lekkere kroelkat :p

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:04

Ahhhh wat een schatje!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:26

Bijzonder toch? 2 weken geleden niet aan te raken en nu al zo knuffelen!

Ik heb het ventje net weer in bad gestopt, was hard nodig met alle aangekoekte diarree. Zag dat hij wat kloofjes onder zijn staart had, weet iemand of ik daar gewoon wat vaseline op kan smeren om het te verzachten?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:20

Nee hoor, dat is het fijne karakter van de heilige Birmaan ;).
Ja hoor daar kan je gewoon vaseline opsmeren

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 12:06

Silly1972 schreef:
Nee hoor, dat is het fijne karakter van de heilige Birmaan ;).
Ja hoor daar kan je gewoon vaseline opsmeren

Maar het zijn geen birmanen natuurlijk, ze lijken er enkel op ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:17

Giardia merk je echt wel. Gele brijachtige diarree. Heb je ze nu ontwormd met finidiar en milbemax? Kan zijn dat ze nu extra aan de diarree gaan want het is wel een aanslag op hun darmstelsel, alle goede en slechte bacterien zijn nu uit balans.

Het zijn echt schatjes, en dat komt wel goed hoor, en poesjes blijven wat feller dan mannetjes :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:20

Ze hebben het er duidelijk in zitten, die van mij was ook een kruising, mams was gewoon een cypers, maar ze had het uiterlijk van de birmaan, alleen korter haar, maar wel het karakter van de birmaan

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 09:15

Ik ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk gaan zijn :)

Gisteren toch nog eens terug naar de dierenarts geweest, diarree blijft aanhouden, maar vooral het katertje groeit niet goed en is me af en toe net wat te rustig. Hij speelt op zich goed, maar vooral naar de avond toe wordt hij wat tammer en trager, staat ook minder stevig op zijn pootjes als het poesje en tja, gewoon niet oed. Meisje doet het overigens super, groeit goed en is mega speels!
Bij de dierenarts bleek dat hij in een week tijd maar 10 gram aangekomen is, te weinig dus. Meisje was wel mooi volgens norm gegroeid. Klein microscopisch onderzoek (direct monster uit de anus) wees geen giardia uit, liet wel veel bacterien zien. Dit bewijst natuurlijk niet dat er geen giardia is, maar ook niet dat het er wel is. Ze wilde toch graag eerst de kuur antibiotica afmaken, daarnaast heeft ze hils A/D meegegeven als powerfood voor het mannetje, hopen dat hij daar wat beter op gaat groeien.

Gisterenavond lag hij lekker bij me op schoot te slapen, meisje is uit zichzelf meerdere keren ook op schoot geklommen om te proberen hem over te halen om mee te gaan spelen. Helaas voor haar was hij te moe ;) Maar wel tof dat ze uit eigen beweging durft te komen, ze was wel veeeeeelste wakker voor knuffels, maar zo af en toe een aai vond ze best gezellig <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:38

Heerlijk stelletje, nou hopen dat hij ook weer goed bijtrekt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 21:18

Afgelopen donderdag en vrijdag begon hij er ook nog eens bij te braken, dus meteen weer naar de dierenarts gerend, anti braak prikje erin. Gelukkig houdt hij zijn eten nu weer wel goed binnen. Ook is de antibiotica kuur afgelopen en heb ik het idee dat hij zich weer wat beter begint te voelen. Diarree is er wel nog steeds. Over een paar dagen ontlasting verzamelen, toch maar een onderzoek. Wil graag gericht behandelen dus heb daar bij de dierenarts op aangedrongen. Nu eerst wachten tot alle antibiotica eruit is om de resultaten niet te laten beïnvloeden.

Het meisje gaat goed! Heeft echt nog wel momentjes dat ze me spannend vindt maar ze zoekt me ook steeds meer op. Terwijl ik dit typ bijvoorbeeld ligt ze op schoot, op eigen initiatief <3
Afbeelding

En ze heeft zo'n knap snoetje <3
Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:23

<3 <3 <3
Ohhh wat een scheetje! Dat koppie! Daar wordt je echt meteen verliefd op!!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:31

Wat een super knappe kittens!
Ga je ze houden? O:)