Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:28

Airedale terrier.

Geweldige, speelse, eigenwijze, leuke, kindvriendelijke, koppige hond.
Mijn beste vriendin, maatje en zusje. Geweldige hond. Is erg eigenwijs en nieuwsgierig. Ik wil nooit meer een andere hond <3

hipkippie

Een ras waar ik nooit wat mee had, maar door mijn vriend mee in aanraking ben gekomen, de Whippet. We hebben er zelf een van net 4 jaar die we vanaf pup hebben. Wil geen ander ras meer weer :D Al sluit ik andere windhonden niet uit :P

Onze Shyla

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hipkippie op 08-07-15 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambi1995

Ik ben opgegroeid met een Schotse Collie... Dit is ook een hond die ik wel weer zou willen alleen dan de kortharige variant.

We hebben nu een Rhodesian Ridgeback

Afbeelding

Afbeelding

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:32

Ik heb 2 favo rassen en ze zijn echt tegenpolen van elkaar ;)

Nummer 1 is de Fila Brasileiro. Wat mij betreft de mooiste hond op aarde, geen populaire hond en zeer zeker geen makkelijke hond. Ik heb de grote eer om mezelf de eigenaar van zo'n hond te mogen noemen.
Twoface worden deze honden genoemd en dat is een waarheid. Voor ons een werkelijke scooby doo, 1 van zijn koosnaampjes is holly hobbie ;) Voor onbekenden een waakhond zonder vrees, zeer intimiderend.
Deze lijkt wel op de onze...

Afbeelding

Nummer 2 is de Golden Retriever, 13 in een dozijn, maar om een zeer goede reden. Ze zijn mooi, ze zijn makkelijk, ze zijn geweldig. Mijn voorkeur gaat uit naar een "donkere" golden, de echte witkoppen vind ik jammer, ook vind ik het "oude" type het mooiste.

Afbeelding

moyra

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:36

Absoluut de Duitse herder :j
In de toekomst komt er zeker eentje of twee :D

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:39

Voor mij zeker weten de Rottweiler. Vanaf baby af aan mee opgegroeid. Tussendoor nog andere honden gehad maar vond de rottweilers toch wel de beste honden die we gehad hebben, 3 in totaal waarvan we de laatste helaas in Maart hebben moeten laten inslapen.

Onze rottweilers waren altijd de beste knuffelaars, super lief, (flink) waaks waar nodig en ik denk dat ze letterlijk voor ons door het vuur waren gegaan als dat nodig was. Geweldige trouwe honden. <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:42

Wij hebben nu een golden retriever van 12. Dat is een heel fijn ras! Maar ik ben verliefd op de schotse collie <3

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:43

SandraVerl schreef:
Nynke1 schreef:
Hier Rhodesian Ridgeback, nooit meer anders.

[ [url=m/StEuvU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/omWepn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, die heeft ook een leuk snoetje! Hoe oud is jou hond? Mijne oudste is 8, mijn jongste is 2. De oudste is heel open, wil ieders vriend zijn. De jongste is een heel aanhankelijke knuffelkont die bij vreemden eerst even de kat uit de boom kijkt.

Thnx! Leuk koppel heb jij, ik wil er ook nog graag 1 bij. Die van mij is nu 7 maanden en al een hele beer met zijn 41,5kg (maar geen gram vet op z'n lijf!). De foto's zijn van mei dus daar was hij nog wat jonger. Die van mij is ook een allemansvriend en mega mensgericht, op het irritante af soms :+ . Die vind echt alles en iedereen leuk, leuker, leukst.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:43

Zelf heb ik een Mixje van mijn 3 favoriete rassen. Stabij/Border collie x Golden Retriever(jactlijn). Deze topper heeft behoorlijk veel drive, veel karakter eigenschappen van de border collie!

Mocht ik weer een opvolger zoeken, zoek ik het weer in een soort gelijke kruising.

Een Gollie of een Garafiano lijkt mij ook erg leuke honden.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:44

Voor mij toch echt de Oudduitse herder! Prachtige honden! Heb zelf ook een dekreu, Abe fan Anne's Hiem :D Hij heeft een super karakter!

Afbeelding

Hij staat hier scheef, zijn rug is als hij recht staat gewoon recht :)
Afbeelding

Ook vind ik bordercollies erg leuk! :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:45

zal vast geen verrassing zijn, hahaha...

maar uhh de rottweiler natuurlijk :)) mijn wens was ooit 6 rottweilers te hebben,zijn er nu maar 4,maar ik ben ook zwaar fan van mijn kruisingen,en daar zijn er dan ook 4 van te vinden hier..

maar rotties,jaa daar kan je me wel voor wakker maken :+:

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:47

Old english bulldogs, we hebben er drie van thuis en verder nog een paar uitgezet. Maar ze zijn zó lief, en zó aanhankelijk. Tegelijkertijd zijn ze ook aandoenlijk dom en lomp, echt geweldige honden :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 19:48

kimmie261 schreef:

maar uhh de rottweiler natuurlijk :)) mijn wens was ooit 6 rottweilers te hebben,zijn er nu maar 4,maar ik ben ook zwaar fan van mijn kruisingen,en daar zijn er dan ook 4 van te vinden hier..

allemaal in huis?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:48

Oudduitse herder, duitse herder en mechelaar <3
Ben opgegroeid met mechelaars.

Maar oud duitse blijf ik tof vinden, wij hebben sinds kort een pupje thuis <3

Afbeelding

Afbeelding

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:50

De Basset Hound :j
Het kunnen ongelooflijke koppige rotbeesten zijn en je hebt er een engelengeduld voor nodig. Maar wat zijn ze toch ongelooflijk grappig en vriendelijk naar iedereen!
En dit soort stomme acties krijg je dagelijks cadeau, voor de dagelijkse lach op je gezicht :D

Afbeelding

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:51

Bordercollies :+:

Heb nu twee bonerianen mixjes, maar: nothing beats a BC! :D

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:52

De Nova Scotia duck tolling retriever. Mijn (onze ;) ) lieve slimme alleskunners.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:52

Larissajulia schreef:
Voor mij toch echt de Oudduitse herder! Prachtige honden! Heb zelf ook een dekreu, Abe fan Anne's Hiem :D Hij heeft een super karakter!

[ [url=m/owSQJX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij staat hier scheef, zijn rug is als hij recht staat gewoon recht :)
[ [url=m/pyyjof.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook vind ik bordercollies erg leuk! :D

Oudduitse herder vind ik ook erg mooi! Vind het zo zonde wat ze hebben gedaan met de Duitse herder, van de schoonheden zoals die jij hebt naar mislukte hyena's (sorry voor mijn woordkeuze).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:54

Ik heb niet één ras dat het allemaal heeft, maar de poedel komt er het dichtste bij. De game die een APBT heeft, dat volle voor gaan, dat mis ik. Het atletische dat een windhond heeft, dat mis ik. Het vocale had ik liever niet gehad. Maar het niet verharen, de verschillende maten, de kleuren, de redelijk atletische bouw, de gehoorzaamheid (heel belangrijk voor mij), de gezondheid, de will-to-please, het enthousiasme, de speelsheid en de fijne omgang met hond en mens (wel liefhebbend zonder vreselijk lomp te zijn). Dat heb ik nog niet gecombineerd in welk ander ras dan ook gevonden.

En er komt misschien nog wel een APBT, en als ik echt veel land heb misschien nog wel een whippet, er komt sowieso een rottweiler (per 1 augustus al, als erfhond) en ik ga dus zien hoe het verder loopt. Misschien nog een herder erbij, die zijn serieuzer dan poedels, of een border collie als ik een flinke groep schapen ga bezitten.

Maar poedels zijn voor mij de honden die het dichtste bij mijn ideaal komen.

Afbeelding

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:54

Mijn favoriet is de golden retriever. 2jaar geleden mijn eerst golden laten inslapen.

Nu een eigen huisje en natuurlijk weer een golden erbij.

Ze is nu 4mnd oud en heeft al haar eigen zwembad.

Afbeelding

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:56

Ik ben helemaal fan van de Vizsla's. Ze kruipen zo op je schoot en zijn elegant in beweging!
Twee van mijn oppas gezinnen hebben er een en later komt er (minimaal :D ) één!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:58

Ik ben mijn hart verloren aan onze tsjech. Toen ze een jaar was zei ik, nooit meer :D
De puppytijd was een hel!
Maar we houden er een geweldige hond aan over. Het enige dat ik zou willen veranderen eraan is het feit dat ze door haar te grote jaaginstinct niet kan loslopen ...

Afbeelding

Afbeelding

Stiekem ben ik ook nog gek van de cavalier king charles spaniel. Die hondjes hebben zo een grote will to please. Zelfs mij oma'tje die nog bij mijn moeder woont doet nu nog haar uiterste best als ik een oefening vraag, ook al kan ze die fysiek amper nog :D

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:59

Van huis uit opgegroeid met een Drentse Patrijs, heerlijke hond en zo'n clown.

En nu zelf een Mudi, en wil nooit meer anders. Wat een heerlijke hond. Ongelooflijke werklust, niets is te gek, maar een stuk zelfstandiger als de BC. Heerlijk, wat een hond.

Daarnaast ook gek van de Australian Shepherd en de Oudduitse Herder. Maar beiden hebben me teveel haar, want ik ben geen kammer en borstelaar :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:59

Cinnepin schreef:
kimmie261 schreef:

allemaal in huis?

ja :j ,waar anders???

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:00

Duhelo schreef:
Ik ben mijn hart verloren aan onze tsjech. Toen ze een jaar was zei ik, nooit meer :D
De puppytijd was een hel!
Maar we houden er een geweldige hond aan over. Het enige dat ik zou willen veranderen eraan is het feit dat ze door haar te grote jaaginstinct niet kan loslopen ...

[ [url=m/f0c5mt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vRpJ9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem ben ik ook nog gek van de cavalier king charles spaniel. Die hondjes hebben zo een grote will to please. Zelfs mij oma'tje die nog bij mijn moeder woont doet nu nog haar uiterste best als ik een oefening vraag, ook al kan ze die fysiek amper nog :D

wow das net een wolf! Gaaf