Hufterproof speelgoed voor honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:09

Ons ei is geen jolly egg. Het is echt een keihard ei wat stuitert en alle kanten op vliegt maar wat een "normale" hond echt niet in de bek kan krijgen. Onze Mastin mix is het dus één keer wel gelukt maar daarna ook niet meer. Heeft wel als consequentie dat ei hem helemaal niet meer interesseert.

Gek genoeg hebben we hier ook een speelgoedwinkel bal en die is wel degelijk heel erg stuk maar blijft, ondanks dat hij zijn halve lijf mist, een balvorm behouden. Ding blijft leuk voor de honden.

Brievenbus

Re: Hufterproof speelgoed voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:11

Bij de action hebben ze nu een grote bal van touw, waar een aantal touwtjes uit steken. Onze hond is er helemaal wild mee, alleen moet ze hem wel bij zich houden, komt hard aan namelijk :p

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:01

De hond bij mij op dr paardenstalling doet heeeeel lang met een jolly bal *\o/*
eigenlijk voor paarden,maar zij vermaakt zich er wekenlang mee voor het kapot is.
is dus te proberen! :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:09

Kijk eens voor kleine kartbanden. Wel een versie zonder ijzerdraden erin!
Autobanden loopt staal doorheen, dus dat is zeker niet aan te raden!

Wij hebben een jollybal voor paarden bij onze cane corso geprobeerd...Nog geen half uur, bal van 40 euries stuk :(

Nu hebben we kartbandjes. Kosten 6,50 of 7,50. Gaan uiteindelijk ook kapot na intensief gebruik, maar dat duur wel ff. En de prijs is gunstig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:14

Wij hebben het hele assortiment van Kong in huis, dat blijft echt mooi heel! Alleen de Wubba Wet is minder stevig, logisch ook, want die moet drijven. Dan hebben we nog een Jolly Bal & zo'n geel ei, flostouwen en van het merk Anione (is Duits), ook echt stevig. Enige gezever met die Kong spullen is dat het smelt. :Y)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:26

Autoband :') en als dat niet werkt.. tractor/trekker band ? :)*

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:28

xTiffani schreef:
Autoband :') en als dat niet werkt.. tractor/trekker band ? :)*

Zie net dat er in autobanden ijzer zit ?, sorry wist ik niet.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:30

Wij hebben een kruiwagenband liggen voor onze sloper, ook hebben we een soort bot van kong, de pieper is er met een halfuur uit maar het omhulsel blijft dan nog zeker een halfjaar goed en veilig, ook hebben we deze en die is ook heel erg sterk!

Afbeelding

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:33

magda_90 schreef:
De Hyper Squawker Ball: Duurzaam speelgoed gemaakt van TPR (rubber) en praktisch onverwoestbaar nylon.
Daarbinnen in zit een squawker (pieper) verwerkt die onweerstaanbaar is voor honden.

[ [url=m/oeS90V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SMA94D.jpg]Afbeelding[/url] ]

4 keer mee gooien en meneer heeft het met zijn sterke kaken weer kapot gemaakt. }:0

Het gaat om een 1 jarige Duitse Staande langhaar reu. Een geweldige leerzame, enthousiaste, baldadige duvel uit een doosje. Vol met energie en zo'n fijne werkhond. Met helaas een veel te harde en enthousiaste beet wat al voor een hoge speelgoedrekening heeft gezorgd.

Toen ik van de week weer speelgoed kon weggooien (van dat hard rubberen spul) besloot ik online eens verder te sneupen en kwam ik op de lijn van de Hyper Squawker uit. Zou volgens de website ideaal zijn voor dit soort honden. -O- Helaas wil het in elkaar zetten niet zo lekker meer, het dopje valt er steeds van af.

Maar nu is het genoeg. Moet ik deze hond nu daadwerkelijk een baksteen geven? :') Want ook hard rubberen speelgoed laat het na een week of 10 afweten, als het al niet eerder is . Laatst zo'n mooie vijfhoek in 12 stukjes terug gevonden. >;)

Wie o wie heeft de tip voor hufterproof speelgoed of om hem respect bij te brengen? Hij wil zo graag kauwen (krijgt ook al veel grote kauwbotten) en speelgoed "dood" maken, dus ik zoek echt iets wat bestand is tegen extreem natuurgeweld?

Kan ik hem niet als proefdier opgeven ergens? Hondenspeelgoed testen?

de zwarte Kong gaat hier langer mee dan gemiddeld. Heb een kruising duitseherder x drentse patrijs met ook idioot sterke kaken.. Hij sloopt werkelijk elk speeltje maar een kong gaat hier wel aardig lang mee. Hij is nu bijna 7 jaar en sinds hij pup is heeft hij er 2 verslonden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:50

Ayasha schreef:
Dat monster hier is er zo gek van dat als mijn man een auto binnen krijgt om opnieuw op te bouwen, ze onder de auto kruipt en ze er zelf van af haalt. :x
-die dingen worden altijd wel vervangen dus kan op zich geen kwaad maar we stonden wel vreemd te kijken toen bleek dat die trut blijkbaar wist waar die dingen zaten... := -

:') _O- En dat niet doorhebben en dan denken dat je weg kan rijden...

Lastig hoor, dacht dat die van mij erg was, maar die heeft toch meer als missie het halen en brengen gelukkig.
Dat ei klinkt wel goed.
(en leer je hond nooit speelgoed zoeken, heb ik wel gedaan, daarna kon ik eigenlijk niets meer goed opruimen, want als hij ermee wou spelen ging ie het gewoon zoeken, vond het en maakte betreffende kast open)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:25

Ik lees mee.

Hier een mechel die alles kapot krijgt. Al meerdere speeltjes gekocht. Maar het is gewoon zonde van het geld :')

Achterthuis heeft hij wel een motorband en een dikke autoband. Daar smijt ie mee in het rond.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:38

Autobanden gingen er hier ook heel erg vlot doorheen met één van onze Duitse Herders :') De andere was niet zo gek op autobanden gelukkig. Hij viste de autobanden zelf van het erf (die lagen eerder op de kuilhoop).

1 uurtje tijd , band was al aan een kant los:

Afbeelding

Afbeelding

hier zowel de bovenste als onderste ring eruit..:

Afbeelding

De bal die je op de middelste foto ziet is tot nu toe het speelgoed geweest dat het bij ons het langste uithield. Deze bal veert namelijk ontzettend mee wanneer er in gebeten wordt, en als er gaten in ontstaan blijft de bal vorm houden. Uiteindelijk sloopten ze die ook wel, maar daar ging meestal wat tijd overheen. Inbijten en dan de bal terug laten ploppen (op 120 bpm ongeveer :') ) was namelijk ook heel erg leuk, waardoor het echte slopen wat uitbleef. Ze hadden allebei zo'n bal. De ene een oranje en de ander een Glow in the Dark bal :)

http://www.medpets.nl/jolly+bounce+n+play/

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 01:50

Waarom worden de honden dan niet gecorrigeerd? een grote bullepees geven of zo'n te vullen kong als afleiding eens maar Als ik zie dat de jonge hond hier gaat slopen dan corrigeer ik dat met mijn stem want als ze eens geen autobanden maar een zadel of kinderfiets etc leuk gaan vinden... Sorry maar ik vind dit te ver gaan in dingen toelaten maar ja zo denkt dus niet iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 02:22

Honden weten hier heel goed wat van hun is. Of van ons.

Daarnaast sloopt mijn mechel het niet expres. Maar speeltjes zijn gewoon niet bestand tegen zijn kaakkracht.

Gewone tennisbal ligt al doormidden, als hij ze gewoon vangt uit de lucht.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 02:32

Idd heb je van die gekke tennisballen die met 2 helften aaneen gelijmd zijn maar de tennisballen met gas gevuld, dus de professionelere zijn wel degelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 02:48

liekensancho schreef:
Idd heb je van die gekke tennisballen die met 2 helften aaneen gelijmd zijn maar de tennisballen met gas gevuld, dus de professionelere zijn wel degelijk.

Nope ook binnen 5 seconden kapot. Daarnaast vind ik ze niet geschikt voor honden.

Tennisballen van Kong kan ik paar weken mee trainen. Gebruik ze dus ook alleen voor training. Maar zijn daarna ook toe aan vervanging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:03

Hier wordt ook alleen speelgoed van de honden gesloopt, geen spullen van ons.Ik roep wel eens dat ze niet mogen slopen, alleen laat de grootste sloper dan meteen alles liggen en gaat zielig in een hoekje. Zij weet niet beter dan dat je speelgoed sloopt.

Ik heb nog niks gevonden wat het uithoudt. Kong is niet sterk genoeg, geen enkel speeltje van hun. := De zwarte kon heeft het misschien een week uitgehouden, maar ik dacht veel korter. Dat bot korter, andere speeltjes was 1 of 2 keer spelen. De safestick heb ik 2 keer meegenomen met wandelen... Tennisballen geef ik niet, die gaan te snel stuk en zijn niet goed voor de tanden. Soms koop ik een aantal flostouwen, dan hebben ze eventjes plezier in het slopen. Verder krijgt de ene lege kartonnen dozen, de ander krijgt de ballen die voor de training te slecht worden en dan heeft ze een paar minuten plezier in het uit elkaar trekken.

EDIT: Ik ken toch echt een hond die zo'n ei binnen een paar minuten kapot had. :') Kwestie van klem leggen en dan bijten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:25

In Den bosch zit een winkeltje en die verkoopt twee verschillende soorten flossen van 5 kg p.s. Geen aanrader voor binnen want onze stafford stond hem van links naar rechts te zwiepen,bedenk het bons..bons..bons er zelf maar bij :')

Flossen gaan hier redelijk mee en goede tennisballen ook maar mede omdat ze er van mij mer mag spelen maat zodra ze gaat liggen om het enkel nog te slopen ik het afpak.
Dit zal je niet bij iedere hond moeten willen, maar de onze heeft daar geen problemen mee.

Haalt voornamelijk Plezier uit trekken (houd ik zelf niet van, maargoed er is ook nog een vriendjelief in beeld) :roll:
En het springen naar de bal.
Apporteren wordt ze minder gelukkig van.. Dan moet ze het afgeven >;) dat doet ze overigens prima, maar dat is minder leuk spelen dan wanneer je het mag molestreren _O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:25

liekensancho schreef:
Waarom worden de honden dan niet gecorrigeerd? een grote bullepees geven of zo'n te vullen kong als afleiding eens maar Als ik zie dat de jonge hond hier gaat slopen dan corrigeer ik dat met mijn stem want als ze eens geen autobanden maar een zadel of kinderfiets etc leuk gaan vinden... Sorry maar ik vind dit te ver gaan in dingen toelaten maar ja zo denkt dus niet iedereen.

Ze wisten bij ons inderdaad heel goed wat van hun en wat van ons was. Daarbij waren het boerderijhonden en kwamen ze niet in huis. Ze waren verder heel goed opgevoed, luisterden prima, bleven op het erf en sloopten enkel hun eigen speelgoed. Ze kregen ook wel eens een koeienpoot (eigen koe in de vriezer) of een ander stuk koe, maar die werden altijd direct begraven als het aan de honden lag. Die kregen ze dus wel enkel onder toezicht en wanneer er een poging tot begraven werd gedaan haalden we deze weer weg en mochten ze er een andere keer weer mee verder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:17

liekensancho schreef:

Dat ze te ruw zijn met hun speeltjes wil toch niet zeggen dat ze andere dingen gaan stuk maken. :?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:59

Onze mechel is binnenhond en maakt binnen in huis niets kapot, hoor!
Maar zo'n hond zal toch echt ff dienen te ontladen en dan is hufterproof wel handig...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:15

Hoerbword ook alleen het speelgoed gesloopt, beest heeft verder nooit iets gesloopt.
Dat een hond zijn speelgoed sloopt wil dus niet zeggen dat het een ongeleid projectiel is wat alles loopt wat hij/zij tegen komt :+

Maar hier blijft het kong spul vrij lang heel en verder krijgt hij heel veel knaagmateriaal

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 14:03

Even alles bijgelezen en de tips opgeschreven. Helaas heeft de Dogzilla "gemaakt van oersterk en duurzaam rubber voor agressief kauwen en trekken" het ook binnen een week laten afweten. Ik heb ondertussen al contact met de leverancier wat dit vind ik niet kunnen binnen een week tijd 2 speeltjes naar de filistijnen die oersterk zouden moeten zijn.

Zodra het geld terug is gestort, ga ik zo'n ei en een kleine jolly bal kopen, ben benieuwd. :=

tinkermiep schreef:
Nylabone maakt kauwgoed voor de hardcore-sloper.

http://www.nylabone.nl/

Daar ga ik contact mee opnemen, het speelgoed is best prijzig en ik heb geen zin in weer weggegooid geld. :o

mariska_YeDo schreef:
wij hebben dé onverwoestbare, hufterproof bal!! Hier lopen 2 duitse herders die werkelijk alles kapot maakten, je gaf ze een speeltje, draaide je om, weg speeltje.. Nu hebben we een bepaalde bal voor ze bij agradi weg, maar je hebt ze ook bij meerdere winkels geloof ik. Die bal is werkelijk niét kapot te krijgen!! We hadden er eerst 1 grote, maar we hebben er nu laatst nog een bij gekocht die een paar cm kleiner was voor ons teefje. Echt die ballen zijn geweldig, zou het je echt aanraden om te proberen!

dit is de onverwoestbare wonderbal! :
http://www.agradi.nl/starmark-voerbal-t ... um-7cm.htm

Die mag ie binnenkort gaan uitproberen inderdaad!

Animal, die foto's, wat erg. _O- :')

liekensancho schreef:

Er is door anderen al antwoord gegeven, maar Mo weet exact wat van hem is en wat niet. Het gros van het speelgoed is niet bestemd tegen zijn kaakkracht, gooi maar een zware kwaliteit tennisbal naar hem, één beet omdat hij hem uit de lucht grist resulteert al in een door de midden gebroken bal. Dat is met het balletje uit de OP ook gebeurt, een paar keer uit de lucht vangen en dat was de bal. Of een paar keer lekker kauwen terwijl in de tuin ligt en het bot is door het midden.

Dit is onze slopertje. :)

Afbeelding

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:58

magda_90 schreef:
mariska_YeDo schreef:
wij hebben dé onverwoestbare, hufterproof bal!! Hier lopen 2 duitse herders die werkelijk alles kapot maakten, je gaf ze een speeltje, draaide je om, weg speeltje.. Nu hebben we een bepaalde bal voor ze bij agradi weg, maar je hebt ze ook bij meerdere winkels geloof ik. Die bal is werkelijk niét kapot te krijgen!! We hadden er eerst 1 grote, maar we hebben er nu laatst nog een bij gekocht die een paar cm kleiner was voor ons teefje. Echt die ballen zijn geweldig, zou het je echt aanraden om te proberen!

dit is de onverwoestbare wonderbal! :
http://www.agradi.nl/starmark-voerbal-t ... um-7cm.htm

Die mag ie binnenkort gaan uitproberen inderdaad!

Animal, die foto's, wat erg. _O- :')

En, heeft hij de bal al uitgeprobeerd? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:04

Die bal had onze mechel zo kapot :')