Dat is even flink schrikken! Gelukkig is de kitten in orde.
Als je op zoek wil naar een huisje voor de kitten omdat je het gevoel hebt dat dit buiten je kunnen valt is dat natuurlijk heel goed van je.
Echter wil ik nog wel even op de situatie reageren omdat ik me voor een zelfde situatie voorbereid, wellicht heb je er toch wat aan.
De kitten is er pas een paar dagen en dus druk aan het acclimatiseren aan de omgeving, jullie en de honden. Als je weet dat je Pitt een risico vormt, niet zozeer doordat hij hem op wil eten
maar door drukte etc. is het een goed idee wat je in principe aan begonnen was. Dus korte sessies (geen paar uur daar is zowel de hond als kitten niet klaar voor!) pitt aan de lijn, kitten rond laten lopen zodat ze elkaar kunnen zien/ruiken. Dit bouw je qwa tijd zeer rustig op gedurende de dagen of zelfs weken, liever te langzaam dan te snel! Je doel is hierbij dat de pitt het als normaal gaat beschouwen en het nieuwtje er dus af gaat. Je uiteindelijke doel is dat de pitt de kitten stomweg negeert. Daar gaat gewoon veel tijd en voorbereiding aan voorbij, geen dagen.De kitten mag de pitt in dit proces niet opzoeken! Daar is de pitt niet klaar voor. Ze mogen elkaar echt alleen maar observeren/ruiken.
Vergis je niet, deze periode, dat de pitt rustig aan de lijn is en niet overdreven meer op de kitten reageert dus eigenlijk vooral negeert, kan zomaar een kwestie van weken zijn! Als je het goed wil doen moet je deze tijd ook nemen en niet te hard van stapel lopen wat dus wel gebeurd is. Uren bij elkaar zetten en de situatie creëren dat de pitt bij de kitten kan is niet slim.
Als de pitt niet tot nauwelijks reageert op de aanwezigheid van de kitten en andersom is het vroeg zat om een stap verder te gaan dus dat de kitten de hond op zijn tempo op mag zoeken.
Als je echt te tijd neemt en je goed inleest had het bijna niet verkeerd kunnen gaan. Als je alsnog je research doet, en denkt dat je kundig genoeg bent, kan het nog steeds alle kanten op
.(Persoonlijk vind ik het dan wel jammer dat de kitten ontzettend onder deze situatie lijdt doordat je zo onvoorbereid bent
, dit had je van te voren allemaal goed uit kunnen zoeken zodat het voorspoedig zou gaan (enorm de tijd nemen, apart houden etc.). Het staat zo goed op internet beschreven!)
is een zeer terechte boodschap na een verhaal met genoeg goede bedoelingen.