Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
minikatje schreef:Maar hebben de honden onderling contact gehad voordat ze grepen?
Als de hond vd ts alleen een stapje in de richting had gezet en vervolgens terug naar de ts zelf huppelde vind ik het wel zorgwekkend dat die honden zich losrukken (!) en vervolgens een hondje gaan molesteren.
Een loslopende hond zou namelijk niet zon grote trigger moeten zijn, wat als het een kind was?
Sleeper schreef:Tjeetje wat een schrik zeg. Heeft je hond geen angst naar andere honden er aan over gehouden? Sterkte! (overigens kan de politie natuurlijk wel een gesprekje houden met de eigenaar van de honden. Kan me niet voorstellen dat deze honden verder nooit agressief gedrag vertonen.)
En ik kan je verzekeren dat het héél veel moeite kost om 60kg koppigheid op dat moment op een ander idee te brengen. Op honden die rustig aangelijnd meewandelen reageert ze een heel stuk minder. Ik vind het dus ook heel ergerlijk als mensen hun hond laten loslopen onder het moto "maar die van mij luistert zo goed". Een huppelende hond is gewoon een trigger, vaak gewoon om mee te willen huppelen, maar soms dus ook voor andere dingen helaas.
marjonrebel schreef:Amandavd schreef:Als zijn honden aangelijnd waren en die van jou los in een gebied waar geen loslopen is toegestaan heb je dikke vette pech. Ik vind het sowieso een kwalijke zaak dat jouw hond niet voldoende onder appel staat en je hem toch loslaat.
Wat er gebeurt is is verschrikkelijk!! Dat staat vast en ik hoop echt van harte dat je hond opknapt en er verder niks aan over houdt, en dat de buurman iets aan het gedrag van zijn honden gaat doen, maar niet elke hond vindt een ander leuk en dan kunnen er dingen gebeuren.
Mijn hond staat dus wel onder apel want hij kwam direct terug toen ik hem riep voordat hij dus die andere honden benaderde hij maakte alleen aanstalte er heen te gaan. Zijn honden trokken zich op dat moment los en grepen mijn hond.
Babsiej schreef:Uiteraard mocht de hond daar niet loslopen. Maar ik zou niet zo hard zeggen dat daardoor geen aanspraak meer kunt maken op de schade die veroorzaakt is. Ik denk zelf namelijk dat de eigenaar van de honden die aanvielen wél aansprakelijk is.
Diablo schreef:Babsiej schreef:Uiteraard mocht de hond daar niet loslopen. Maar ik zou niet zo hard zeggen dat daardoor geen aanspraak meer kunt maken op de schade die veroorzaakt is. Ik denk zelf namelijk dat de eigenaar van de honden die aanvielen wél aansprakelijk is.
Dat denk ik ook. Ongeacht of de andere hond los liep, als jouw bezit schade aanricht aan het bezit van een ander, ben je volgens mij altijd aansprakelijk.