Vos weghouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Vos weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:21

Onze ren heeft 3 draden lopen die regelmatig overgroeid worden door gras etc en daar doet de batterij 9v het al ruim een jaar.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:21

Vervelend zeg! Wij hebben jarenlang last van vossen gehad. Maar sinds ik 2 jaar lang (zo'n 7 jaar terug alweer) paarden heb gehad bij de kippen zijn ze nooit meer gekomen. Mij is ook wel eens verteld dat paardenhaar in een (gebruikte) panty ophangen helpt. Die geur zou afschrikken. Wij hebben nu aan de overkant van ons huis op een weiland schijnbaar een vossenhol zitten met jongen. Maar desondanks is hij ook nog steeds niet bij onze kippen geweest, ook al staat het hok altijd al open en lopen ze overdag gewoon rond. Misschien is die panty met dat haar wel een goed idee!

Kirrr

Re: Vos weghouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:26

Lizy/palousaboy, op welke hoogtes hebben jullie de stroom hangen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:17

Ik heb nu 1 draad bijna op de grond tegen het graven en 2 draden boven het gaas tegen het kimmen (en om de kippen binnen te houden).

Bij de oude ren heb ik er 1 halverwege het gaas en 2 boven het gaas.

Het gaas hebben we niet ingegraven verder.

Heb er bij de nieuwe ren wel een klein randje beton langs liggen. Dit deels tegen het graven, maar ook om het maaien wat makkelijker te maken ;) dan zit ik niet telkens met de bosmaaier in het gaas. Kan er nu gewoon met de gewone maaimachine langs maaien.