Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnneJ1995 schreef:Ik wil wel even benadrukken, dat alle mensen die nu zeggen: mijn hond kan ook prima 8 uur alleen. Dit hoogstwaarschijnlijk over volwassen honden gaat. Onze volwassen kon bij noodzaak ook best een dag alleen, maar niet als pup..
Kirrr schreef:Uiteraard kan je een pup niet 8uur alleen laten. Maar dat schrijft TS zelf toch ook al.
Plus misschien is een asielhond ook wel een optie...
En ook dan zullen we de eerste weken vrij nemen en vriend zal thuis werken ook ivm introductie aan de katten.
. Een border collie, maar die heeft even gemist dat je als BC altijd voor energie enzo zou moeten zitten. De luilak slaapt de hele dag.... Als je hem meeneemt komt ie wel tot leven, maar in huis.... Man, wat is die hond lui!eilleen333 schreef:Er wordt ook gesproken over uitlaat service of dagopvang. Ik vind dat je niet aan een hond moet beginnen a;s je daarvan afhankelijk bent. Twee fulltime banen werken IMO niet met een hond in huis.
Ik heb dan zelf weinig ervaring met uitlaatservice, maar ik vind het een erg naar idee dat de hond thuis zit te wachten tot een vreemde hem komt halen, en dan even later weer thuis dropt en dan zit hij weer alleen. Ik vind dat niets.
Wij hebben zelf een hondje die echt saai is. Een border collie, maar die heeft even gemist dat je als BC altijd voor energie enzo zou moeten zitten. De luilak slaapt de hele dag.... Als je hem meeneemt komt ie wel tot leven, maar in huis.... Man, wat is die hond lui!
Maar die zou zat de hele dag alleen thuis kunnen zijn. Hij slaapt toch alleen maar. Maar ik vind dat wel sneu. Hij is graag onder de mensen. Wanneer een hond de hele dag alleen zit, krijg ik zelf een beetje een gevoel van: Ik wil voor de avond gezelligheid, maar de hond moet de hele dag alleen zitten wachten tot ik weer thuiskom.
Dit is natuurlijk mijn mening, het zal ook vaak genoeg wel kunnen, maar het zou mij niet trekken.
Amaris schreef:eilleen333 schreef:Er wordt ook gesproken over uitlaat service of dagopvang. Ik vind dat je niet aan een hond moet beginnen a;s je daarvan afhankelijk bent. Twee fulltime banen werken IMO niet met een hond in huis.
Ik heb dan zelf weinig ervaring met uitlaatservice, maar ik vind het een erg naar idee dat de hond thuis zit te wachten tot een vreemde hem komt halen, en dan even later weer thuis dropt en dan zit hij weer alleen. Ik vind dat niets.
Wij hebben zelf een hondje die echt saai is. Een border collie, maar die heeft even gemist dat je als BC altijd voor energie enzo zou moeten zitten. De luilak slaapt de hele dag.... Als je hem meeneemt komt ie wel tot leven, maar in huis.... Man, wat is die hond lui!
Maar die zou zat de hele dag alleen thuis kunnen zijn. Hij slaapt toch alleen maar. Maar ik vind dat wel sneu. Hij is graag onder de mensen. Wanneer een hond de hele dag alleen zit, krijg ik zelf een beetje een gevoel van: Ik wil voor de avond gezelligheid, maar de hond moet de hele dag alleen zitten wachten tot ik weer thuiskom.
Dit is natuurlijk mijn mening, het zal ook vaak genoeg wel kunnen, maar het zou mij niet trekken.
Ik denk dat een hond misschien 3x op een 'vreemde' zit te wachten en bij de vierde keer al aan de deur zit omdat hij het busje hoort waarmee hij naar het bos gaat en daar twee uur mag rennen.
Dus dat zal wel meevallen.
Verder zal een hond best na de wandeling een paar uur slapen, en hop, daar is baasje weer.
Ik denk dat uitlaatservice een hele waardevolle aanvulling kan zijn. Als je een goede hebt.
. meggiemeg schreef:Punt is dat je niet alleen voor je werk weg bent, maar voor veel meer dingen dan je denkt. Sporten, boodschappen doen, op visite gaan, uit gaan enzovoorts.
In mijn ogen is het niet eerlijk om een hond dat aan te doen.
Jord schreef:Is er geen mogelijkheid dat je minder uur kunt werken bv 32, zodat je 2 halve dagen vrij bent? Als je vriend dan ook nog een paar x in de week thuis werkt. Maar beiden 40 u vind ik tov de hond echt niet kunnen, buiten je werk heb je wrs nog een hoop andere privé afspraken en uitjes en zit de hond dus nog meer alleen. Hoe leuk ook, doe het het dier niet aan. Of je zou een goed oppasadres moeten hebben waar je 'm kunt brengen als je bent werken?

Jord schreef:Zou sowieso niet aan een pup beginnen. Het ras dat je wilt heeft vast ook wel overplaatsers.

Geen probleem dat moet dan maar gewoon