Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
piezze schreef:Maar hoe bepaal je de grootte van het risico op vlooien? De hond wordt meerdere malen per dag uitgelaten midden in een dorp. Hoe weet je of er vlooien zitten ergens?

maralyn schreef:magriet schreef:Mijn hond heeft via de da een groot tabl gehad. Ze at het of was het voedsel, Dit beschermt 3 maanden tegen vlooien en teken. Helaas weet ik niet meer hoe dit heet
Dat is de bravecto.
Werkt erg prettig!! Veel mensen zijn er erg blij mee.
) Urielle schreef:Tja, hond en katten hebben een Seresto band, maandelijks een pil om vlooien te doden die bijten en een om vlooien die bijten steriel te maken maar ik kom er niet helemaal vanaf, dus ik weet het niet meer.
robert45 schreef:Ergens in je huis moet een besmettingsbron zitten, bijvoorbeeld van de mooie hoogpolige kleden waar dus een hoop vuil onder gaat zitten.
Larven leven van ons huisvuil. Op een glad oppervlakte zitten die niet. Dus ga maar na waar kieren, plinten etc zijn dat zijn de plaatsen waar je flink moet stofzuigen. De deurmat en dan ook de mat uit nemen en leegkloppen. Etc. Etc.
De stofzuigerzak een nacht in de vriezer. Dan is alles dood wat je hebt opgezogen.
Een auto kan ook nog een bron van besmetting zijn, wat te denken van die heerlijke hondenauto's met lekker veel vuil en oude kleden.
Hanteer bovenstaande behandeling maar eens en binnen een paar maand zal er af raken. Je kan namelijk nooit alle plaatsen bereiken vandaar dat er toch altijd iets blijft liggen.
Urielle schreef:robert45 schreef:Ergens in je huis moet een besmettingsbron zitten, bijvoorbeeld van de mooie hoogpolige kleden waar dus een hoop vuil onder gaat zitten.
Larven leven van ons huisvuil. Op een glad oppervlakte zitten die niet. Dus ga maar na waar kieren, plinten etc zijn dat zijn de plaatsen waar je flink moet stofzuigen. De deurmat en dan ook de mat uit nemen en leegkloppen. Etc. Etc.
De stofzuigerzak een nacht in de vriezer. Dan is alles dood wat je hebt opgezogen.
Een auto kan ook nog een bron van besmetting zijn, wat te denken van die heerlijke hondenauto's met lekker veel vuil en oude kleden.
Hanteer bovenstaande behandeling maar eens en binnen een paar maand zal er af raken. Je kan namelijk nooit alle plaatsen bereiken vandaar dat er toch altijd iets blijft liggen.
Wij wonen in een oud huis, in verbouwing, dat barst van de kiertjes en spleten en onafgewerkte hoeken dus dat is gewoon vlooienparadijs. Met stofzuigen ben ik er dus niet. Ik heb echt al minstens duizend euro uitgegeven aan sprays, insectenbommen etc. maar ik vrees dat ik het huis gewoon nog het best in de fik kan zetten
Ze werken wel alleen ze komen niet op de juiste plaatsen. Ja dan is het inderdaad dweilen met de kraan open. Echter door telkens de dieren te behandelen met een uitwendinge spot on oplossing en een inwendige oplossing kan je het probleem wel heel goed onder controle brengen. Kan nog maaaanden duren maar uiteindelijk zal het minder worden.