Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella_e schreef:Ik heb net gelezen dat een natte handdoek over de rug helemaal niet goed is. De haren worden nat en het gaat broeien waardoor de kans op over verhitting alleen maar erger word.
hier het linkje:
http://www.shibalog.nl/?p=19730
Hier staan overigens ook nog andere tips over koelen wel goed is.
mirriezz schreef:Ja, sorry hoor. Nu ga ik toch even reageren. Op die website staat ook dat je geen emmer water over je hond heen mag gooien. En hij mag ook niet in een (o, er staat "koud") zwembad. Ik heb mijn twijfels, sorry.
Daarnaast: onze lab kan zelf kiezen wat hij met zijn handdoek doet. Als hij hem er meteen af zou gooien, omdat hij het niet fijn vind, dan zou ik het ook niet meer doen. Mij valt juist op dat hij er lekker een tijdje mee rondloopt. Blijkbaar vind hij het dus wel fijn, daarom geven we hem die af en toe. Het is ook niet dat hij de hele dag ingepakt in een natte dwangbuis rondloopt he.
Hij kan lekker zelf beslissen wat hij ermee doet, dus ja, ik laat hem wel lekker dier. Hij mag kiezen, ik bied hem alleen een extra mogelijkheid, want ja, ik heb geen vijver voor hem in de achtertuin waar hij 24/7 in kan zwemmen (wat hij overigens zou doen als het kon)
.
mirriezz schreef:Marcella_e schreef:Ik heb net gelezen dat een natte handdoek over de rug helemaal niet goed is. De haren worden nat en het gaat broeien waardoor de kans op over verhitting alleen maar erger word.
hier het linkje:
http://www.shibalog.nl/?p=19730
Hier staan overigens ook nog andere tips over koelen wel goed is.
Ja, sorry hoor. Nu ga ik toch even reageren. Op die website staat ook dat je geen emmer water over je hond heen mag gooien. En hij mag ook niet in een (o, er staat "koud") zwembad. Ik heb mijn twijfels, sorry.
Daarnaast: onze lab kan zelf kiezen wat hij met zijn handdoek doet. Als hij hem er meteen af zou gooien, omdat hij het niet fijn vind, dan zou ik het ook niet meer doen. Mij valt juist op dat hij er lekker een tijdje mee rondloopt. Blijkbaar vind hij het dus wel fijn, daarom geven we hem die af en toe. Het is ook niet dat hij de hele dag ingepakt in een natte dwangbuis rondloopt he.
Hij kan lekker zelf beslissen wat hij ermee doet, dus ja, ik laat hem wel lekker dier. Hij mag kiezen, ik bied hem alleen een extra mogelijkheid, want ja, ik heb geen vijver voor hem in de achtertuin waar hij 24/7 in kan zwemmen (wat hij overigens zou doen als het kon)

DatBenIkNou schreef:mirriezz schreef:
Ja, sorry hoor. Nu ga ik toch even reageren. Op die website staat ook dat je geen emmer water over je hond heen mag gooien. En hij mag ook niet in een (o, er staat "koud") zwembad. Ik heb mijn twijfels, sorry.
Een hond kan alleen helemaal niet kiezen. ..die weet niet instinctief wat goed of slecht voor hem is hoor! Die moet je tegen zichzelf beschermen en gewoon binnenlaten. Ik begrijp niet dat jullie een hond in de brandende zin laten liggen. ZE zijn zo oververhit, een hond snapt dat niet helaas. Dat heeft niks te maken met wel of niet lekker dier laten zijn.
Ik heb 1 uitzondering en 2 die je echt moet beschermen. Maar met 35 graden plus mag zelfs de uitzondering niet zelf bepalen, we blijven binnen. Alleen gaan veel te veel mensen er van uit dat een hond slim genoeg is om over zulke dingen na te denken. Een hond denkt niet na over een handdoek die over hem heen ligt, dat dat na een tijdje vreselijk kan gaan broeien. Een hond denkt niet na dat zwemmen en daarna in de zon blijven lopen ook niet handig is. Een hond kán wel besluiten dat de zon te heet is als ze er in liggen, maar dat kan voor sommige al te laat zijn. Met deze temperaturen hoeven ze namelijk niks te doen om oververhit te raken...
Dat we de auto eerst een tijd hebben laten draaien zonder honden en zonder ons er in vergeten we even voor het gemak.