Honden op het strand met warmte ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:23

anneliesdj schreef:
Veel mensen zeggen overigens; mijn hond vind het fijn, of hij gaat zelf in de zon liggen.
Wat dat betreft zijn honden net kinderen, ze weten niet altijd wat goed voor ze is en je moet ze tegen zichzelf beschermen.
Mijn hond ligt ook het liefst de hele dag te bakken, maar dat gaat dus niet door, die is nu overdag gewoon binnen. Jammer de bammer. Hij mag 's morgens vroeg een uurtje in de zon liggen en 's avonds mag hij ook naar behoefte naar buiten, als de zon weg is.

_/-\o_ hele goede verstandige keuze!

Ik lees genoeg mensen die vinden dat hun hond dat zelf wel kan bedenken of hij wel of niet in zon kan blijven.

Strand zou ik misschien in de avond doen, maar overdag zeer zeker niet. met 2 husky's hebben wij ook geen echte zonaanbidders. De jongste van 5,5 maand heeft heel erg zwaar nu. Dus veel binnen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:35

Nou ik zal je vertellen dat ik een Duitse Dog heb, een zwarte...
Toevallig is hij gister midden overdag naar buiten gelopen met de kinderen mee en ging dus ook meteen in de zon liggen, mijn man zou hem binnen doen maar dacht er niet meer aan en toen ik later thuis kwam lag hij dus nog net zo, helemaal languit en dan zie je hem pompen.
Ik vind het maar eng, ik denk echt dat als we er niets aan zouden doen hij gewoon het loodje zou leggen al zonnebadend.
Punt is natuurlijk ook dat het eerst lekker is en als het te warm wordt is het al te warm om overeind te komen en dan wordt je duizelig. Wij hebben verstand om te beredeneren dat dat echt een teken is om snel schaduw op te zoeken, een hond denkt alleen maar; ik voel me niet goed, ik blijf liggen.

daffodil

Re: Honden op het strand met warmte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:46

Nou inderdaad Anneliesdj, die dombo bij mij blijft ook maar liggen en ik zie m dan pompen...dood- en doodeng! Ik stuur m echt naar binnen, en ik zie m dan kijken want dat snapt ie niet, echt sneu!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:34

anneliesdj schreef:
Nou ik zal je vertellen dat ik een Duitse Dog heb, een zwarte...
Toevallig is hij gister midden overdag naar buiten gelopen met de kinderen mee en ging dus ook meteen in de zon liggen, mijn man zou hem binnen doen maar dacht er niet meer aan en toen ik later thuis kwam lag hij dus nog net zo, helemaal languit en dan zie je hem pompen.
Ik vind het maar eng, ik denk echt dat als we er niets aan zouden doen hij gewoon het loodje zou leggen al zonnebadend.
Punt is natuurlijk ook dat het eerst lekker is en als het te warm wordt is het al te warm om overeind te komen en dan wordt je duizelig. Wij hebben verstand om te beredeneren dat dat echt een teken is om snel schaduw op te zoeken, een hond denkt alleen maar; ik voel me niet goed, ik blijf liggen.

Zeker weten. Wij hadden van de week om 22:30 onze (husky) pup van 5,5 maand even laten spelen met een andere hond. Ik dacht dat het wel koel genoeg was. Dat we weer thuis kwamen was het beestje zwaar aan het hijgen en en aan het pompen en helemaal met haar koppie aan schudden. Er word dus met dit weer niet gespeeld ook al is het afgekoeld. Hebben d'r echt moeten koelen om haar weer wat rustiger te krijgen.

puppy1128

Re: Honden op het strand met warmte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:53

Die van ons hier blijven niet lang. Vaak ong 10 min met die hitte. Daarom laten we hun gang ook gaan. Als ze een uur daar zouden liggen sturen we ze ook naar binnen. Maar dat doen ze niet. Ze zoeken vaak zelf ook de koelte op :)

Zou het zelf ook niet fijn vinden om die 2 pompend daar te zien liggen.