Dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:18

Leffroi schreef:
Leffroi schreef:
Maar dat wordt er toch niet gevraagd? TS vroeg of het dierenmishandeling was.

Nee hoor, ts vraagt of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort nare gebeurtenissen ;)
En dit is nu eenmaal een discussieforum.

Leffroi

Re: Dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:19

Dan nog worden er antworden gegeven op vragen die niet gesteld worden.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:20

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan dat alle buurtkatten in onze tuin hun behoefte doen.
Laatst kleine moestuinplantjes overgepoot, een net erover heen, stokjes ervoor, en ja hoor je raadt het al: er zat natuurlijk zo'n k*tkat in verstrikt _-:(
Als dat nog eens gebeurt zal ik er zeker een emmer water overheen gooien...

Het is natuurlijk niet goed te keuren dat katten echt mishandeld worden, maar ik kan me best voorstellen dat mensen het echt zat worden. Scheren zal geen mishandeling zijn denk ik, maar houd het goed in de gaten(en zoek naar een oplossing zodat anderen geen last van je kat hebben!!)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:22

Het is geen tondeuse maar stress. Bij onze eigen kat meegemaakt waarvan ik ook echt stellig overtuigd was dat hij door iemand met een tondeuse gegrepen was bij het buikgebied en zijn achterpoten... alleen tja, geen buren en kat was dus 3 dagen weg gebleven omdat mijn hond pas was overleden en hij dus de stress van het verdriet van mij niet aan kon.

Paar maanden geleden de kat van vriendin idem dito, leek ook 'kaal geschoren' ook dezelfde plek als bij mijn kat toendertijd ( we wonen 1 uur en 3 kwartier van elkaar vandaan ;-) ) en deze kat werd door de nieuwe kater constant op zijn dak gezeten in huis, hij durfde zelfs het huis niet meer in. De kat wordt nu met een soort rustgevende druppeltjes behandelt van de dierenarts dacht ik en de rode kat is gecastreerd, daarmee komt het haar nu gelukkig ook weer terug ( dat duurt enorm lang, ook bij onze kat toen).

Waar je kat dan stress van heeft, geen idee, misschien toch mensen die haar wegjagen etc dan, maar de plaats van het kale gebied lijkt dus enorm op de ervaring die mijn vriendin en ik met onze katten hadden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:24

hwn schreef:
Maaarije, ai, da's wel erg zeg!

Een kat hoef je trouwens niet binnen te houden, is een vrij dier. En wil je andermans katten buiten houden, hou dan gewoon je deur dicht lijkt me? (helpt trouwens ook tegen inbrekers en zo).

:')
Dit meen je toch niet serieus hé?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:37

xLeonietje schreef:
Snap ik zelf wel, ik zou het ook niet super vinden zo'n kat die de hele tijd binnen wipt. Maar om haar in de tuin te houden is gewoon niet te doen. Ze is echt altijd al een buitenkat geweest en onze tuin is echt 4,5m x 2m dus dat vind ik ook sneu voor haar :( .
De vrouw heeft er trouwens echt geen problemen mee hoor! :D Ze vind het juist wel gezellig zegt ze zelf en Nouki is ook helemaal vriendjes met haar geworden. Daarbij is die kat ook heel blij met het gezelschap, ze zijn echt niet te scheiden! <3

Deze buurvrouw heeft er geen problemen mee.
Maar laat ik je vertellen wat er gebeurt als de kat bij mij binnen zou komen op die manier. Dan zou mijn jongste dochter, gek op beestjes, heel hard 'aaahhwwww' roepend de poes proberen te gaan aaien, terwijl poeslief haar huidschilfers en haren op mijn meubels en vloer achterlaat. Een uur later zou ik dan met een zwaar benauwd, huilend en doodziek kind met een allergische aanval op schoot zitten, omdat ze helemaal niet tegen katten kan. Als mijn man dan thuis zou komen, zou die na een poos ook rondlopen met dikke, tranende ogen, een loopneus en piepende longen. Ook hartstikke allergisch.
Maar wij moeten dan onze deuren maar hermetisch gesloten houden, omdat jij jouw kat niet op eigen terrein kunt houden? Best bijzonder...

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:42

Nou ik zou er niet van gediend zijn als er een vreemde kat in mijn huis zou rondwandelen. Ten eerste weet je niet wat zo'n dier bij zich draagt (vlooien) en als ie dan lekker je eten van het aanrecht komt eten had ie van mij ook een emmer water over zich heen gekregen. Niks te dierenmishandeling.

Wij hebben bij mijn vader eens een kat van de buren binnen gehad, die had onze eigen kat de stuipen of het lijf gejaagd en het hele huis overhoop gehaald.
Ik ben een kattenliefhebber maar ik wil never nooit geen vreemde katten (meer) in mijn huis.

De kat is jou verantwoordelijkheid, die ene buurvrouw kan het misschien leuk vinden, maar er zijn ook zat mensen die er niet van gediend zijn.
Hou je kat lekker binnen of maak een ren wanneer er meerdere klachten komen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:02

Het is jou kat dus jij bent er verantwoordelijk voor dat anderen er geen last van hebben. Lekker de tuin afzetten dan weet je zeker dat je kat niks overkomt.

Hier een kat in de straat zat ook 2 x bij ons binnen, makkelijk eruit kunnen jagen en toevallig een tijdje daarna een hond aangeschaft die het niet zo op katten heeft. Die kat steekt sindsdien heel voorzichtig onze tuin over en nergens meer last van. Anders was ik zeker gaan klagen bij de eigenaren.
Leuk zo'n kat, mag best een dutje in de tuin doen hier maar binnen of poepen in de tuin zeker niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:33

Sinds wij een mechel hebben. Hebben we gelukkig weinig last meer van vreemde katten bij ons in de tuin.

Eigen (binnen)katten doet ie niks tegen. Maar een vreemde kat mag rennen voor zijn leven. Tjah aard van het beestje.

Hebben de buren netjes gewaarschuwd. Dat als hun katten op ons terrein komen. Dat ze een probleem kunnen hebben.

Geen enkel vreemd dier komt zomaar bij ons in de tuin. Heerlijk!