Hond plast bloed, geen blaasontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Hond plast bloed, geen blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:49

Hoe is het nu met je hond ts?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:04

Als ik dit verhaal zo lees is het precies wat ik laats op mijn werk in et dierenasiel heb gehad. Hond die bloed plaste, dus ook behandeld voor blaasontsteking maar werd niet beter. Na een echo (op de röhntgen niks te zien) bleken er gezwellen te zitten. Na operatie is het bloed plassen gestopt. De tumoren bleken gelukkig goedaardig te zijn! Ze is nu heel erg goed aan het opknappen.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 21:57

Sorry, ik was heel druk met diplomauitreiking etc!

Gelukkig goed nieuws! De blaasontsteking is volgens het urine onderzoek weg, zondag kwam er nog wel wat bloed uit maar niet meer zo extreem als eerst, en nu heeft ze al 2 dagen niks meer geplast!
Nog heel even in de gaten houden, want er kwam wel lichtjes uit dat ze een heel klein beetje tegen diabetes aan zat. Maar dat streepje verkleurde zo weinig dat de DA zich daar nog geen zorgen over maakte. Behoorlijk opgelucht gelukkig :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:53

lovecappie schreef:

Gelukkig goed nieuws! De blaasontsteking is volgens het urine onderzoek weg, zondag kwam er nog wel wat bloed uit maar niet meer zo extreem als eerst, en nu heeft ze al 2 dagen niks meer geplast!
Nog heel even in de gaten houden, want er kwam wel lichtjes uit dat ze een heel klein beetje tegen diabetes aan zat. Maar dat streepje verkleurde zo weinig dat de DA zich daar nog geen zorgen over maakte. Behoorlijk opgelucht gelukkig :j

Fijn!Misschien wel een idee om in verband met diabetes in de toekomst even te vragen hoe je het best kunt voeren?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:40

lovecappie schreef:

Heb ik nog gemist (en ben te lui om het terug te lezen), is ze nog intacte teef?
Dan zou ik me om dat streepje toch wel zorgen maken.
Teven kunnen diabetes ontwikkelen, door elke keer loops te worden er tegen aan te zitten, tot ze een keer op een point of no return komen.
Te voorkomen door kastratie, als ze nog niet diabeet zijn.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:44

Sjolvir schreef:
lovecappie schreef:

Heb ik nog gemist (en ben te lui om het terug te lezen), is ze nog intacte teef?
Dan zou ik me om dat streepje toch wel zorgen maken.
Teven kunnen diabetes ontwikkelen, door elke keer loops te worden er tegen aan te zitten, tot ze een keer op een point of no return komen.
Te voorkomen door kastratie, als ze nog niet diabeet zijn.

Eerder in het topic werd gezegd dat ze gesteriliseerd is. :)

Gelukkig dat het meeviel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:02

Ha top, dan is dat geen probleem.
(ik weet het lui dat ik niet terug ging lezen)

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 22:30

Even een edit hier.

Is in de tussen tijd erg veel gebeurd, was tussendoor op vakantie etc. geweest dus niet veel tijd gehad om hier nog te editen :+

Maar goed, de precieze datums weet ik niet meer, maar ik gok zo'n 2 weken na het laatste DA bezoek begon ze toch weer met bloedplassen dus maar weer gebeld.
We mochten een weekje daarna langskomen om een foto van dr blaas te laten maken. Nou goed daarheen gegaan en op de foto was niks te zien, enkel een klein steentje wat er niet bedreigend uit zag en wat ze inprincipe zelf uit kon plassen zo klein was t.
De blaaswand was wel nog steeds verdikt dus ze moest aan een zwaardere antibiotica, deze was een week lang 2x daags een tablet en moest direct in dr mond gestopt worden (De andere was 1x daags en mocht met wat lekkers gegeven worden), en na een week weer urine af laten geven.

Wat ons weer niks verbaasde zat er nog steeds bloed in haar urine (Zagen we tijdens het uitlaten ook nog steeds). Ze wouden toch een echo laten maken wat weer 2 weken later pas kon. Afgelopen maandag was de dag van de echo en eindelijk licht in de duisternis. Wat ik al de hele tijd dus vermoede, en ondertussen vrijwel duidelijk was, geen blaasontsteking. Maar er zit òf een poliep, of een goedaardige tumor. Biopsie moet uitwijzen wat het is. Gelukkig geen kwaadaardiggezwel volgens de DA, aangezien dat blijkbaar meestal in de blaashals zit. Haar verwachting ging ook uit naar een poliep omdat het mooi rond van vorm was oid, en een tumor meestal wat hoekige kanten etc. heeft. (Weet even niet hoe ik het moet verwoorden :Y) )

Maar goed, aanstaande vrijdag word ze geopereerd. Gelukkig voor haar dat er eindelijk wat aangedaan gaat worden!
Maar toch ben ik een beetje zenuwachtig.. Ze is al zo'n stress kip en de DA waarschuwde al dat ze de eerste dagen echt 'zielig' is. Ze zal natuurlijk veel pijn hebben, maar ik vrees ook een beetje voor dr eetlust. Ze slaat nu al met gemak een dag over met eten, ze eet wanneer het haar uitkomt. Maar ja ze moet toch wat binnen krijgen..
Ook de zindelijkheid is een dingetje werd al gewaarschuwd.. Eerste paar dagen laat ze sowieso alles lopen, maar er is een kans dat de zindelijkheid altijd wegblijft, aangezien er een stuk van dr blaas word weggehaald.

Pfff arm kind van me, hopen maar dat alles goed gaat -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:13

Word je hond vandaag geopereerd TS? Heel veel succes en beterschap!

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 00:38

Voor diegene die het nog willen weten, plaats ik helaas alsnog de allerlaatste update.. Ik was er eerder niet aan toegekomen maar ik doe het nu toch maar om het van me af te schrijven.

Ze heeft het helaas niet gehaald . De operatie was niet helemaal geslaagd en we hebben haar de dag na de operatie in moeten laten slapen.
Het bleek toch een kwaadaardige tumor te zien wat 3/4 van dr blaas vulde. Ze hebben de tumor wel helemaal weg kunnen halen (ze hadden geen keus), maar ze moesten ook de blaas meenemen, waardoor er maar een kwart van dr blaas overbleef.
Het was in eerst instantie 5 dagen afwachten of ze het zou halen. De grootste zorg van de dierenarts was dat de blaas ging lekken, aangezien ze bijna de hele blaas moesten hechten. Als dit het geval was moesten we hopen dat haar lichaam het zelf opging lossen. Het was belangrijk dat haar blaas nog goed functioneerde, dus ze móest gaan plassen.

In die plusminus 24 uur tijd is er enorm veel gebeurd en zijn we nog 3x heen en weer naar de DA gereden. Uiteindelijk hebben we 29 augustus om 7 uur 's avondd besloten dr te laten gaan. Ze had zoveel pijn en dr blaas was nu al als een ketter aan het lekken (Normaal gesproken kijken ze het dus 5 dagen aan, maar er was nu al geen hoop meer). De DA zei dat als ze vantevoren wisten dat die tumor zo groot was, ze dr niet eens geopereerd hadden, zo klein was de overlevingskans. We kregen ook nog de keus om dr opnieuw te laten opereren, maar ze gaf al gelijk eerlijk toe dat er vrijwel geen hoop meer is. Mijn moeder zei dat als ze ongeveer nog 50% kans had om het te halen dat we het gedaan hadden, maar er was gewoon écht geen hoop meer.

Het is nu 2,5 maand geleden en ik mis dr echt vreselijk. Elk moment van de dag, ik voel me gewoon zo leeg. We hebben dr laten cremeren en haar as staat op mijn kamer met een foto erbij, elke avond brand ik een kaarsje voor dr. Ik heb een kettinkje van dr vachtharen laten maken en heb dit altijd om. Maar het is zo leeg in huis :'( Niet te beschrijven hoe erg ik dr mis.. Ik heb vaker afscheid van dierbare moeten nemen maar op een of andere manier heb ik hier veel meer moeite mee dan derest.. Misschien omdat het zo onverwachts was en ik de ochtend van de operatie nog dacht dat ze nog minstens 5 jaar bij ons zou zijn. We hadden nog zoveel plannen, mijn moeder was van plan om wanneer ze beter was een extra grote mand te kopen, en dr op een soort uitlaat service/opvang te doen hier in de buurt aangezien ze 2 dagen per week 5 uur lang alleen thuis was. En dat doet pijn..
Maar er zijn ook veel dingen wat beter is, ze heeft nu natuurlijk geen pijn meer, ze hoeft nu met de tijd van vuurwerk afsteken dat niet meer mee te maken, daar was ze zo bang voor.. Maar wat voor mij misschien wel het meeste rust geeft is dat ze nu weer bij dr oude baasje is, die had Keet naar ons gebracht omdat ze steeds zieker werd en uiteindelijk een paar maanden later overleed..

Lieve gekke Keti, wat word je gemist meisie.. ;(

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:48

Heel veel sterkte!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:41

Ouch wat een nare wending. Veel sterkte!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 04:41

Och, wat een nare wending. Was er goed stil van toen ik het las.

Van een blaasontsteking naar een kwaadaardige tumor. Dit had ik niet verwacht. Wie had zoiets ooit kunnen verwachten? Eerst een simpele blaasontsteking, dan een kleine plek op de echo, goedaardig en klein zou het zijn, en dan blijkt het een groot en kwaadaardig gezwel tijdens de operatie.

Wat moet het moeilijk zijn geweest. Een heel naar en zwaar verlies..

Jullie namen wel de juiste beslissing haar te laten gaan. Geen aankijken voor 5 dagen. Dan heeft ze tenminste die 5 extra dagen met pijn niet gehad... En geen zware operatie met een zeer kleine kans van slagen en veel pijn en leren aanpassen aan een kleine blaas, mocht het wel slagen. Dat was ook geen leven geweest.

Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden. Voel je niet schuldig om de dingen die nog zouden komen en die ze nu niet meemaakt, zoals een nieuwe mand en de uitlaatservice. 2x in de week 5 uur alleen, daar heeft ze echt niet onder geleden. Ze heeft dan wel geen uitlaatservice gehad, maar vast wel een geweldige baas die, als ze thuis was,super voor de hond zorgde en ook leuke wandelingen met haar deed. En zo'n mand, ze has vast wel een mooi eigen slaap plek die haar prima beviel. Ze hoeft zich echt niet schuldig te voelen daarover. Een hond slaapt overal wel lekker, vaak soms op de lekkere koele vloer.

En, Keti is bij haar oude baasje. Ze zijn weer samen. Zij heeft op Keti gewacht. Ze is een stuk vroeger naar haar baasje toe gegaan dan dat verwacht werd, en hoe erg ook voor jullie, haar oude baasje is vast happy haar weer bij zich te hebben, waar ze ook mogen zijn.

Nog heel veel sterkte voor jullie beide. Ondanks dat het alweer wat langer terug is, zoiets blijft altijd pijn doen. Maar je kunt er nu alweer overschrijven. Dat kon je eerder blijkbaar niet. Dus dat is een goede stap in de richting van verwerken. Op den duur denk je terug aan Keet, met een lach en doet het verlies niet zo'n pijn meer als nu. Dan overheerst de glimlach als je aan alle leuke en lieve momenten denkt.