en weet dat mijn konijn dan ook niets zal ontbreken in basis verzorging denk dar ik haar maandje thuis laat en daarna maandje meeneem en even kijk onder welke omstandigheden ze het beste doet..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en weet dat mijn konijn dan ook niets zal ontbreken in basis verzorging Gianti schreef:bokt zou bokt niet zijn zonder niet relevante kritische noot
omdat ik heel simpel een ouder beest niet zo opgevoed meer krijg als mijn huidige konijn.. deze is zindelijk, knabbelt niet en komt als je der roept.. daardoor is het gewoon mogelijk om hoor zonder toezicht vrij rond te laten lopen.. ik moet er niet aan denken een knabbelaar te krijgen en dat ik ze voortaan moet opsluiten als ik wegga omdat ik niet weet hoeveel kabels daarna stuk zijn
Gianti schreef:bokt zou bokt niet zijn zonder niet relevante kritische noot
omdat ik heel simpel een ouder beest niet zo opgevoed meer krijg als mijn huidige konijn.. deze is zindelijk, knabbelt niet en komt als je der roept.. daardoor is het gewoon mogelijk om hoor zonder toezicht vrij rond te laten lopen.. ik moet er niet aan denken een knabbelaar te krijgen en dat ik ze voortaan moet opsluiten als ik wegga omdat ik niet weet hoeveel kabels daarna stuk zijn
switt schreef:Dan moet je misschien iets aan de huisvesting van je dieren veranderen als een dier zijn natuurlijke gedrag daarin niet kan uitoefenen? Konijnen zijn nou eenmaal knabbelaars. Je kan het kritisch noemen maar een konijn hoort gewoon niet alleen, hoe je het ook wend of keert.
Palmera schreef:switt schreef:Dan moet je misschien iets aan de huisvesting van je dieren veranderen als een dier zijn natuurlijke gedrag daarin niet kan uitoefenen? Konijnen zijn nou eenmaal knabbelaars. Je kan het kritisch noemen maar een konijn hoort gewoon niet alleen, hoe je het ook wend of keert.
Het natuurlijke gedrag van een konijn is óók tunnels graven en onder de grond wonen.
Wil het aantal mensen dat zijn/haar konijn in de tuin, maar onder de grond laat wonen even de handen opsteken? Dan zal ik even tellen....

Palmera schreef:switt schreef:Dan moet je misschien iets aan de huisvesting van je dieren veranderen als een dier zijn natuurlijke gedrag daarin niet kan uitoefenen? Konijnen zijn nou eenmaal knabbelaars. Je kan het kritisch noemen maar een konijn hoort gewoon niet alleen, hoe je het ook wend of keert.
Het natuurlijke gedrag van een konijn is óók tunnels graven en onder de grond wonen.
Wil het aantal mensen dat zijn/haar konijn in de tuin, maar onder de grond laat wonen even de handen opsteken? Dan zal ik even tellen....
heb al eerder langere tijd alleen gezorgd voor der en hond terwijl ik ook studeerde en dus studentenleven heb.. is inderdaad soms compromise sluiten en soms pittig maar heb dat er voor over
ik heb gekozen voor konijn en als ik daardoor eens nee moet zeggen tegen mee uitgaan enzo vind ik dat niet erg
Nimfee schreef:Ik begrijp nog niet zo goed wat je bedoelt... Wat is er mis mee dat het zo natuurlijk mogelijk moet? Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met de afmetingen... Die zijn te klein maar als er twee konijnen in kunnen dan is het goed? Die heb ik nog niet gelezen hier.
Palmera schreef:Nimfee schreef:Ik begrijp nog niet zo goed wat je bedoelt... Wat is er mis mee dat het zo natuurlijk mogelijk moet? Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met de afmetingen... Die zijn te klein maar als er twee konijnen in kunnen dan is het goed? Die heb ik nog niet gelezen hier.
Daar is niets mis mee.... Maar imo is er ook niets mis met de situatie die TS biedt.![]()
Omdat ze het konijn als huiskonijn (alleen) houd wil dat niet zeggen dat het dier slecht behandeld word. Het stoot mij een beetje voor het hoofd dat ze dan maar dat dier naar een opvang moet brengen.
Waarschijnlijk heeft haar konijn iig meer ruimte dan de meeste konijnen in een hok.

ik zal dan wel een dierenbeul zijn
Palmera schreef:Ze weten niet eens dat er een grote groene wei bestaat.
Palmera schreef:Goed. Dat is 1. En waarschijnlijk een uitzondering.
Maar wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen, is dat we allemaal een huisdier willen. Een diersoort dat nooit tam was geworden als de mens dat niet zo georganiseerd had. Maar zodra we dat huisdier hebben moet het ineens weer allemaal natuurlijk!
Zelfs de gemiddelde grote ren die te koop word aangeboden is eigenlijk nog te klein. Maar zolang we er maar twee konijnen in stoppen geeft dat klaarblijkelijk niet. Terwijl het gezien de afmetingen en de 'natuurlijke mogelijkheden' die de konijnen hebben in die ren, nog steeds verre van natuurlijk is.

Palmera schreef:Interessant.... Nu ga ik ver in mijn redenering.
Ik vind dus oprecht dat de mensen die TS afkraken, dat het niet kan wat zij doet, wat ver gaan in hun redenering.
Daarom kom ik met mijn argumenten. Om eens te zien hoeveel mensen hun konijn dan écht diervriendelijk houden.
Imo is waar TS mee bezig is goed. Het beestje krijgt de aandacht en kan zijn pootjes strekken. Het stoort mij dat er altijd wel wat te mekkeren en te verbeteren is, ook als je het gewoon goed doet.

Maar ze hadden wel pvc buizen en een bak zand