Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
callum schreef:Het is een mooi hok maar een konijn heeft niet echt iets aan plateaus. Is veel te klein idd. weet niet of ze ook los mogen in huis? maar met 2 konijntjes zorgen dat ze genoeg ruimte hebben zodat ze elkaar ook uit de weg kunnen.
Casmihra schreef:Nogmaals, erg bedankt voor de tips over het hok. Maar alsjeblieft maak zelf een topic aan over deze konijnen als je wilt praten over het feit dat ze ongezond worden gefokt, daar is dit topic niet voor.
Bedankt voor je advies Babbelientje!
Azmay schreef:Casmihra schreef:Nogmaals, erg bedankt voor de tips over het hok. Maar alsjeblieft maak zelf een topic aan over deze konijnen als je wilt praten over het feit dat ze ongezond worden gefokt, daar is dit topic niet voor.
Bedankt voor je advies Babbelientje!
Ik ben bang dat deze kooi te klein is voor konijnen en cavias en opgegeten gaat worden door alle knaagdieren. Ziet er leuk uit maar verder niet heel handig.
Babbelientje schreef:2m2 is dierenmishandeling, rond de 8m2 is... nou ja, in mijn ogen veel te klein, maar je konijn zal er niet dood van gaan. 15m2 is niet groot, dat is gewoon wat een konijn nodig heeft.
Mensen denken altijd dat konijnen vallen in de categorie hamster - cavia - rat. Dat is niet waar. Die dieren kunnen best aardig leven in een hok van 2m2 (hoewel groter natuurlijk altijd beter is). Een konijn valt meer in de categorie hond - kat - paard: dieren die (vrijwel) vrij moeten kunnen bewegen. We voeren ook geen discussies of je een kat kan houden in een hok van 1x2 meter, dus dat zouden we bij konijnen ook niet moeten doen.
Het is overigens een misvatting dat kleinere konijnen minder ruimte nodig hebben. Wat ze missen aan maat hebben ze vaak dubbel wat betreft energie. Daarom moet een hok voor een klein konijn minstens zo groot zijn als voor een Vlaamse Reus of Franse Hangoor.
EDIT: graag gedaan, ik hoop dat je een mooi huis kunt vinden voor je konijnen. Post je een foto als het gelukt is?