Wat doen met nestjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:50

Martine_R schreef:
Dankje Sharon ;) Doe ik uiteraard. Ik wacht ff op mijn vader om te vragen wat voor dakpannen er op het dak komen. Dan bel ik de vogelopvang wat ik het beste kan doen. Want als er pannen op komen waar de vogels weer onder kunnen, kunnen de nesten misschien wel weer terug geplaatst.
.

Ik ben bang dat terugplaatsen niet gaat werken, als ze eenmaal weg worden gehaald, zullen de ouders niet terug komen, tenmintse vaak althans...

Monchou

Re: Wat doen met nestjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:52

Oh nou dat zal ik ff overleggen met de Vogelopvang dan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:57

Ligt eraan. Vogels kunnen niet zo goed ruiken en zijn flexibeler dan wij mensen vaak denken.
Ik durf te wedden dat het in 50% van de gevallen zeker wel goed zal gaan als het niet te lang duurt. Het nadeel is alleen dat jij natuurlijk niet kan controleren als je (stel) 10 nestjes hebt, welke ouders wel terugkomen en welke niet. Dat werkt niet op een dak. Maar ga er niet vanuit dat de ouders de jongen zo snel verstoten.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:38

Vanmorgen gingen alle pannen eraf en heb ik gelukkig minder nesten gevonden dan ik had gedacht. Veel nesten waren leeg.

Uiteindelijk heb ik 2 nestjes weggebracht naar de Dierenambulance/opvang waarvan de vogeltjes net een klein beetje veertjes begonnen te krijgen, en 4 jonge vogeltjes die waarschijnlijk over een paar dagen hadden kunnen uitvliegen. Hopelijk redden ze het allemaal.

Helaas kunnen ze niet weer terug geplaatst, er komt helaas een soort van rand onder de pannen waardoor de vogels er niet meer kunnen nestelen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:53

Wat een goede oplossing. :)
Fijn dat het zo goed is afgelopen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:55

Spijtig dat ze niet terug kunnen, maar super opgelost door ze weg te brengen naar de dierenopvang :) goed gedaan!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:44

Je hebt in elk geval je best gedaan +:)+
Hoop dat ze het redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:47

Je hebt gedaan wat je kon :) , nestkastjes aan huis hangen geen goed idee zeker?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 18:03

Dat wordt denk ik lastig want we zijn in de zomer zelf veel in de tuin, precies waar ze nestelden maarja, dat was voor hun natuurlijk lekker hoog en dus lekker rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:14

Martine_R schreef:
Shirley schreef:
Nou...ander toontje graag!

Paar kilometer te hard rijden is nou niet bepaald te vergelijken met bewuste moord op een fiks aantal beschermde vogels, vind je wel :?

Dat toontje komt door jou beschuldigende en nogal overduidelijke post. Als je niks nieuws of nuttigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet.

Je had het over ''begaan zonder blikken of blozen een strafbaar feit''. Daarmee impliceer je dat jij of jouw ouders nooit een strafbaar feit begaan. Vandaar de vergelijking. Maar laat maar. Dit is allemaal verschrikkelijk off-topic en ik heb er ook niks aan.

Naar mijn weten heeft ze gewoon gelik hoor, jij wilt die mussen redden TS, en als de nestjes gewoon verwijderd worden dan begaan of je ouders of de dakdekker, whatever wie ze weghaalt toch echt een strafbaar feit, dat jij TS, dit niet strafbaar vind blijkt dan maar weer hoe "erg" je het vind. tenminste zo kwam dat bij mij over ;) maargoed fijn dat de beestjes goed zitten nu ;) goed gedaan.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 19:40

Ik snap niet waarom jij je bemoeit met een meningsverschil van anderhalve week oud. Ook vraag ik niet om jouw mening, want zoals je kunt lezen is het wat laat voor advies.

Ik wilde alleen degenen die al gereageerd hadden laten wetenhoe het is afgelopen.

Sjee wat word ik soms toch ziek van bokt.. zelfs als je probeert wat goed te doen en beestjes te redden is het niet goed. Er wordt haast verwacht dat ik zelf de instanties op mijn ouders afstuur..
Ik denk voortaan wel 3x na voor ik zo'n topic open, dat weet ik wel.. :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:50

Martine_R schreef:
Ik snap niet waarom jij je bemoeit met een meningsverschil van anderhalve week oud. Ook vraag ik niet om jouw mening, want zoals je kunt lezen is het wat laat voor advies.

Ik wilde alleen degenen die al gereageerd hadden laten wetenhoe het is afgelopen.

Sjee wat word ik soms toch ziek van bokt.. zelfs als je probeert wat goed te doen en beestjes te redden is het niet goed. Er wordt haast verwacht dat ik zelf de instanties op mijn ouders afstuur..
Ik denk voortaan wel 3x na voor ik zo'n topic open, dat weet ik wel.. :=

Ik zou ook zeker de politie op mijn ouders afsturen :P

Misschien heb ik er overheen gelezen
maar zitten de pannen er al op.
Er zijn nl ook speciale dakpannen voor vogels. Zou toch leuk en vooral goed zijn als ze wer terug komen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 19:59

Ja dat zei ik ook al tegen mijn ouders, maar ze hebben al dakpannen en daar kunnen ze dus niet onder.
Gelukkig hebben de buren wel huizen waar ze onder de pannen kunnen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:21

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:38

jemig wat een gezeur hier op ts zeg.... }:0

goed gedaan ts! hopelijk redden de kleintjes het. wordt je op de hoogte gehouden over de kleintjes of niet?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:18

Misschien dat ik die de musjes maar eens cadeau doe Kinke, dankje. Als ik een mooi plekje kan vinden.

Dat niet Syb_sem, maar misschien dat ik er over een week ofzo maar eens een belletje aan waag ;)