Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiki1976 schreef:In principe kan je bij een eliminatie dieet kiezen voor iedere vleessoort zolang ze deze nog maar niet gegeten hebben.
En ja dat is soms lastig, zeker als je hond hiervoor al bv op kvv/barf heeft gestaan.
Zo kwamen wij toen uit op kangoeroe, krokodil, over prijzig en moeilijk verkrijgbaar gesproken.
.turtlelito schreef:Misschien kunnen we met je meedenken......... Wat zijn de klachten en wat eet je hond nu (en heeft hij in het verleden gegeten?).
Als hij/zij 'gewoon' brok heeft gegeten zijn er nl nog wel wat 'light' methoden om mee te beginnen qua eliminatie, i.p.v. puur een nog niet eerder gegeven proteïne.
Gillbo schreef:Lotgering verkoopt het ook. Ze hebben diverse soorten, ook een combinatie van paard en eend
geerke schreef:misschien off-topic...aan spiervlees alleen heeft je hond niet genoeg,ook bot is belangrijk.Maar waarschijnlijk wist je dat al
. Maar voor de afwisseling een lekkere lap barven en om snoepjes van te drogen. Als ik 5 dagen kvv voer, kan 2 dagen geen bot, geen kwaad. Gillbo schreef:Lotgering verkoopt het ook. Ze hebben diverse soorten, ook een combinatie van paard en eend
.Wel jammer die lopen gewoon op mijn wei
beatje schreef:Geit is ook een goede,daar heb ik niet aan gedacht,ik vermoed dat het goedkoper zal zijn als hert.Kalkoen is eigenlijk het zelfde als kip,ik weet niet hoe die van jou daar op reageert? Die van mij begint ongeveer na een week te reageren als ik iets toevoegd aan zijn dieet.
. Na hoelang moet ik minimaal verandering zien ? LhinnOlijf schreef:Heb je geit al geprobeerd? Vaak kan je met een islamitische slager/ slachthuis aan mooie en relatief goedkope producten komen.
kiki1976 schreef:Ik zou het eens zoeken in vleessoorten met een lager eiwit gehalte. merkte dat het bij mijn hond heel veel uitmaakte.
Wild werd hier ook niet super gegeten (haas, fazant, etc) duif wilde ze helemaal niet eten.
Hert weer wel.
Parelhoen, kwartel, etc al eens geprobeerd?
en heb geen tijd om het uit te testen.. Moet genoeg voorraad hebben en als hij het niet lust, zit ik met teveel dus.. kiki1976 schreef:Is je hond ook op andere dingen getest?
Want bij mijn hond hebben ze ook getest op huisstofmijt etc
Achteraf bleek het bij onze hond te komen door een plant die we in de tuin hadden staan waar ze dus allergisch op reageerde.
kaatje888 schreef:Al eens gevraagd/geweest bij slagerij islam centrum rotterdam?
Al weet ik niet of ze daar paardenvlees verkopen,
maar wel geitenvlees etc.
kiki1976 schreef:Bij ons ook niet, maar omdat ze al bijna alles had gegeten was een eliminatie dieet haast onbegonnen werk. Stond namelijk al jaren op vers (barf en kvv).
Uiteindelik heeft ze er later ook een auto immuun ziekte bijgekregen, en helaas gaat vers nu helemaal niet goed meer bij dr.
Het enigste waar nu zonder reactie op reageert is 1 merk brok, en dat was eigenlijk het laatste wat ik wilde. Maar helaas in haar geval hadden we hierin geen keuze.
Dit is overigens niet door de da gebeurt, want hier gelukkig een da die pro vers is (is ook kvv dealer)