paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:50

Het is wellicht niet duur voor het product, maar als je bedenkt dat ik 1 kilo per dag geef, dan lopen de kosten hoog op. Vandaar opzoek naar een goedkoper alternatief. Al mochten deze er zijn mbt paardenvlees.

Daarom de eerste periode ook begonnen met een ander diersoort en wil hierna overgaan met paardenvlees

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:52

Deze prijs is trouwens wel van een jaar of 5 geleden trouwens.

In totaal is het wel een duur kostenplaatje ja. Mijn bull kreeg er rijst bij.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:55

Rijst is een vulmiddel en zit niks in wat ze kunnen gebruiken. Daarnaast moet ik dat natuurlijk niet geven als ik aan het uitsluiten ben, hahaha :+ .

Ik ga morgen even alle slagers bellen en kijken naar de mogelijkheden. Weet ook niet hoe ik zoiets aangeleverd krijg ect.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:56

Weet iemand toevallig ook een verkooppunt in het oosten van het land?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:05

Denk dat elke (of de meeste) kvv leveranciers ook in het oosten bezorgen toch ??

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:10

Prijs ligt er natuurlijk een beetje aan wat je precies wil voeren. Ik kwam rond de vijf euro per dag uit (voor onze hond van ongeveer 45 kg) en heb daarom voor de Trovet worst gekozen. Die was ook ongeveer vier euro per dag, maar makkelijker in het gebruik.

Hij krijgt de verschillende smaken worst nog steeds trouwens, hij is er echt dol op! Maar nu wel voor 'erbij' ipv als hoofdvoeding. Bij mijn hond bleek de allergie nl niet in de voeding te zitten (is waarschijnlijk een allergie voor voorraadmijt, ben nu aan het desensibiliseren).

Kliniek in Oisterwijk is trouwens een aanrader bij allergie (je eigen dierenarts moet doorverwijzen), maar dan is het wel handig als je al een eliminatiedieet hebt gedaan. Dat is nl ook hun eerste stap.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:15

Ik begin as week pas met eliminatie dieet, dus zover ben ik nog lang niet, haha.
Ik wil gewoon einde van de rit op zoveel mogelijk diersoorten uitkomen, wat geen jeuk oproept.
Maar aangezien hij paard nog nooit gehad heeft, kan hij daar geen allergie voor hebben opgebouwd. Wou hier in 1ste instantie mee beginnen. Maar dan moet ik dus minimaal 1 maand puur paard voeren. Dit loopt aardig in de kosten, dus ga dit in een later stadium doen, waarbij ik het kan afwisselen met andere smaken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:44

In principe kan je bij een eliminatie dieet kiezen voor iedere vleessoort zolang ze deze nog maar niet gegeten hebben.
En ja dat is soms lastig, zeker als je hond hiervoor al bv op kvv/barf heeft gestaan.
Zo kwamen wij toen uit op kangoeroe, krokodil, over prijzig en moeilijk verkrijgbaar gesproken.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:56

Misschien kunnen we met je meedenken......... Wat zijn de klachten en wat eet je hond nu (en heeft hij in het verleden gegeten?).
Als hij/zij 'gewoon' brok heeft gegeten zijn er nl nog wel wat 'light' methoden om mee te beginnen qua eliminatie, i.p.v. puur een nog niet eerder gegeven proteïne.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:05

kiki1976 schreef:
In principe kan je bij een eliminatie dieet kiezen voor iedere vleessoort zolang ze deze nog maar niet gegeten hebben.
En ja dat is soms lastig, zeker als je hond hiervoor al bv op kvv/barf heeft gestaan.
Zo kwamen wij toen uit op kangoeroe, krokodil, over prijzig en moeilijk verkrijgbaar gesproken.

Het is idd lastig aangezien ik veelal al eens gegeven heb. En die andere smaken is 1 moeilijk aan te komen of 2 lust meneer niet -O-.

turtlelito schreef:
Misschien kunnen we met je meedenken......... Wat zijn de klachten en wat eet je hond nu (en heeft hij in het verleden gegeten?).
Als hij/zij 'gewoon' brok heeft gegeten zijn er nl nog wel wat 'light' methoden om mee te beginnen qua eliminatie, i.p.v. puur een nog niet eerder gegeven proteïne.

De klachten zijn dat hij onwijs veel krabbelt bij zijn flanken/buik. Nergens anders bijna en zijn poep is altijd breiig. De DA vond dit op een voedselallergie lijken. Brok zit hij al 1,5 jaar niet meer op en wil ik ook niet.
Dieren wat hij voornamelijk at, zijn: eend, kip, lam, rund, vis, uhhh
Smaken die hij wel eens gegeten heb, maar niet op vaste basis en vaak: konijn, haas, patrijs, fazant, hert. Dit gaat er allemaal ook niet makkelijk in. Kalkoen, gans en paard enkele keren op. Dus deze wou ik wel een keer toevoegen.

Wellicht vergeet ik een diersoort hoor.. :Y)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:07

Lotgering verkoopt het ook. Ze hebben diverse soorten, ook een combinatie van paard en eend

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:11

misschien off-topic...aan spiervlees alleen heeft je hond niet genoeg,ook bot is belangrijk.Maar waarschijnlijk wist je dat al ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:13

Gillbo schreef:
Lotgering verkoopt het ook. Ze hebben diverse soorten, ook een combinatie van paard en eend

Ja en eend heb hij al gehad, dus kan ik niet mee elimineren. Moet echt puur paard zijn.

geerke schreef:
misschien off-topic...aan spiervlees alleen heeft je hond niet genoeg,ook bot is belangrijk.Maar waarschijnlijk wist je dat al ;)

Uiteraard weet ik dit, als ervaren kvv voerder :P. Maar voor de afwisseling een lekkere lap barven en om snoepjes van te drogen. Als ik 5 dagen kvv voer, kan 2 dagen geen bot, geen kwaad.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:14

Interessant onderwerp , ik ben ook al tijden op zoek naar een goede slachterij die vlees wil verkopen en als het even kan in het noorden van het land

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:16

Gillbo schreef:

Lotgering heeft geen puur paard.Daar zitten anderen dieren bij verwerkt dat is het nadeel van lotgering.Lotgering op zich voer ik wel graag aan de andere honden ,het is teminste betaalbaar voer.

Briitje ,wij zijn begonnen met een allergie brok,dat werkte niet terug overgeschakeld naar vlees, dan hebben we een eleminatie dieet op vis geprobeerd ,dat was het ook niet.Hij reageert op kip op rund op eend, fazant lust er hier niemand >;) .Wel jammer die lopen gewoon op mijn wei :D

Ik kreeg van de da het advies paard of kangeroe te proberen maar kangeroe is nog duurder.Zelf ben ik nu aan het kijken of ik aan hertenvlees kan komen.Maar ik vrees dat niks goedkoop gaat zijn.Meneer weegt dus ook 45 kg.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:18

Nou ik zit precies in hetzelfde schuitje als jou, lees ik al. Mijn hond weeg ook 45 kg en moet geen fazant -_-.. Dusja ik weet hoeveel alles kost pfff..
Ben bang dat hij ook geen hertenvlees zal eten. Ik ga nu beginnen met kalkoen en wil dan geit, paard en vis toevoegen. Dan ben ik al een heel eind en kan ik steeds verder gaan.

Ik ga lotgering zo even opbellen of enkel paard ook mogelijk is, voor in de toekomst.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:23

Geit is ook een goede,daar heb ik niet aan gedacht,ik vermoed dat het goedkoper zal zijn als hert.Kalkoen is eigenlijk het zelfde als kip,ik weet niet hoe die van jou daar op reageert? Die van mij begint ongeveer na een week te reageren als ik iets toevoegd aan zijn dieet.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:24

Heb je geit al geprobeerd? Vaak kan je met een islamitische slager/ slachthuis aan mooie en relatief goedkope producten komen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:31

Ik zou het eens zoeken in vleessoorten met een lager eiwit gehalte. merkte dat het bij mijn hond heel veel uitmaakte.

Wild werd hier ook niet super gegeten (haas, fazant, etc) duif wilde ze helemaal niet eten.
Hert weer wel.

Parelhoen, kwartel, etc al eens geprobeerd?

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:32

Al eens gevraagd/geweest bij slagerij islam centrum rotterdam?
Al weet ik niet of ze daar paardenvlees verkopen,
maar wel geitenvlees etc.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:35

beatje schreef:
Geit is ook een goede,daar heb ik niet aan gedacht,ik vermoed dat het goedkoper zal zijn als hert.Kalkoen is eigenlijk het zelfde als kip,ik weet niet hoe die van jou daar op reageert? Die van mij begint ongeveer na een week te reageren als ik iets toevoegd aan zijn dieet.

Dit zeiden inderdaad meer mensen, maar niet geschoten is mis, toch? Ik kan nog niet zeggen hoe hij reageert, aangezien ik het vlees nu besteld heb en wacht tot as donderdag. Dus begin dan gelijk.
Alleen het moeilijke in dit geval is, als hij blijft jeuken, is dat omdat het geen voedselallergie is of hij reageert niet goed op de kalkoen *\o/*. Na hoelang moet ik minimaal verandering zien ?

LhinnOlijf schreef:
Heb je geit al geprobeerd? Vaak kan je met een islamitische slager/ slachthuis aan mooie en relatief goedkope producten komen.

Nee want moet nog beginnen met 1 maand 1 diersoort uittesten. Geit komt wel ook aan de orde. Maar in een later stadium.

kiki1976 schreef:
Ik zou het eens zoeken in vleessoorten met een lager eiwit gehalte. merkte dat het bij mijn hond heel veel uitmaakte.

Wild werd hier ook niet super gegeten (haas, fazant, etc) duif wilde ze helemaal niet eten.
Hert weer wel.

Parelhoen, kwartel, etc al eens geprobeerd?

Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ben bang dat het ook geen succes word :( en heb geen tijd om het uit te testen.. Moet genoeg voorraad hebben en als hij het niet lust, zit ik met teveel dus..
Gelukkig zijn er nog wel aardig wat opties!

Bedankt voor t meedenken allen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:39

Is je hond ook op andere dingen getest?
Want bij mijn hond hebben ze ook getest op huisstofmijt etc

Achteraf bleek het bij onze hond te komen door een plant die we in de tuin hadden staan waar ze dus allergisch op reageerde.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:39

kiki1976 schreef:
Is je hond ook op andere dingen getest?
Want bij mijn hond hebben ze ook getest op huisstofmijt etc

Achteraf bleek het bij onze hond te komen door een plant die we in de tuin hadden staan waar ze dus allergisch op reageerde.

Nee niet getest, maar de symptomen waar hier ook niet naar, dus vandaar.

kaatje888 schreef:
Al eens gevraagd/geweest bij slagerij islam centrum rotterdam?
Al weet ik niet of ze daar paardenvlees verkopen,
maar wel geitenvlees etc.

zojuist opgebeld haha.. Hebben geen paardenvlees, wel andere soorten vlees. Ga ik zeker een keer langs voor snackjes!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:46

Bij ons ook niet, maar omdat ze al bijna alles had gegeten was een eliminatie dieet haast onbegonnen werk. Stond namelijk al jaren op vers (barf en kvv).

Uiteindelik heeft ze er later ook een auto immuun ziekte bijgekregen, en helaas gaat vers nu helemaal niet goed meer bij dr.
Het enigste waar nu zonder reactie op reageert is 1 merk brok, en dat was eigenlijk het laatste wat ik wilde. Maar helaas in haar geval hadden we hierin geen keuze.
Dit is overigens niet door de da gebeurt, want hier gelukkig een da die pro vers is (is ook kvv dealer)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:59

kiki1976 schreef:
Bij ons ook niet, maar omdat ze al bijna alles had gegeten was een eliminatie dieet haast onbegonnen werk. Stond namelijk al jaren op vers (barf en kvv).

Uiteindelik heeft ze er later ook een auto immuun ziekte bijgekregen, en helaas gaat vers nu helemaal niet goed meer bij dr.
Het enigste waar nu zonder reactie op reageert is 1 merk brok, en dat was eigenlijk het laatste wat ik wilde. Maar helaas in haar geval hadden we hierin geen keuze.
Dit is overigens niet door de da gebeurt, want hier gelukkig een da die pro vers is (is ook kvv dealer)

Ah wat een vervelende situatie. Ik ben niet anti brok, mits het een goede brok is. En in jouw geval had je dus weinig keus. Als je hondje zich maar beter voelt.

Ik hoop dat we met het elimineren een stuk vooruit gaan en het krabbel gewoon stopt. Het is zeker een hoop gedoe met puzzelen. Maarja wat moet dat moet.