Kat heeft zere poot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:22

pien2010 schreef:
Even voor degenen die perse willen dat ik naar de dierenarts ga met hem; kom dan zelf maar hier om dat beest in een draagmandje te stoppen.

We gaan in ieder geval even bellen en kijken wat de da zegt. Hij krijgt nu metacam zodat hij er ten minste niet te veel last van heeft

Je hoeft niet zo heftig te reageren, is helemaal nergens voor nodig en het siert je ook niet echt. Het enige wat wij zeggen is dat wij ook niet kunnen zien wat er mis is met de kat en dat de kans toch wel aanwezig is dat het permanente schade kan opleveren als je niet gewoon met hem naar de DA gaat. Beestje loopt duidelijk met pijn als hij zelfs toont dat hij niet meer op zijn poot wilt staan, wat wil je dan doen? Je kan niet zelf aanmodderen met medicijnen met dit soort dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:26

Ts reageert wrs zo omdat ze, als dat makkelijk gekund had, allang bij de dierenarts gezeten had. En dan is het wat vervelend als iedereen blijft doen dat het simpel is. De kat krijgt in ieder geval pijnstillers.
En overigens, moeten de dingen die je hier zegt je sieren? Boeiend...
Ik gok dat wanneer de dierenarts thuis komt de kat ook gevlogen is. Dan is hij waarschijnlijk net zo bang.
Laatst bijgewerkt door Vala op 08-06-15 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:27

Is de thuis dierenarts niet een optie? Die zou hem dan eventueel kunnen sederen en dan meenemen, mochten er foto's gemaakt moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:31

pien2010 schreef:
Even voor degenen die perse willen dat ik naar de dierenarts ga met hem; kom dan zelf maar hier om dat beest in een draagmandje te stoppen.

We gaan in ieder geval even bellen en kijken wat de da zegt. Hij krijgt nu metacam zodat hij er ten minste niet te veel last van heeft

Ja, zeg... 'T is toch zeker jouw kat, neem gewoonte verantwoordelijkheid! Desnoods wikkel je 'm in een handdoek, je gaat mij echt niet vertellen dat het onmogelijk is om 'dat beest' in een mandje te krijgen.

Medicijnen geven zonder diagnose, topkeuze...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:32

Mijn half wilde kat verstopte zich al als ze een vreemde bij ons het pad op zag lopen. En onder vreemden verstond zij iedereen behalve mijn man en ik :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:50

pien2010 schreef:

Als je dichtbij woont wil ik dat best doen. Gok alleen dat je niet in gemeente stadskanaal woont?
Verder hoef je echt niet zo kribbig te reageren. Jij hebt een moeilijke kat, het is jouw verantwoordelijkheid daar zo goed mogelijk voor te zorgen. En via internet kan gewoon niemand zeggen wat de kat heeft, kan van alles zijn. Je kan daar dus ook geen enkel zinvol antwoord op krijgen. Kat heeft pijn, dus is een dierenarts nodig of moet je zelf kunnen ingrijpen. En metacam geven is puur symptoombestrijding en zou ik juist niet doen als je niet weet wat het is....

Dat de kat groot is is lastig, maar dan koop je toch gewoon een vervoersmand voor honden? Ik heb een hondenbench aangeschaft voor mn halfwilde want die krijg je ook onmogelijk in een mandje gepropt. Daarmee heb ik haar laatst naar de dierenarts gebracht om te laten chippen. Beestje moest eerst verdoofd voordat dit kon. Dierenarts heeft gewoon zo snel mogelijk (en niet netjes, is onmogelijk) die verdovingsspuit erin geramd. Niet elke dierenarts is even handig met katten, voor zulke katten ga ik dus naar praktijken die ervaring hebben met zulke tijgers. Kortom, je kan je laten tegenhouden door zulke moeilijkheden, of je neemt je verantwoordelijkheid en zoekt oplossingen. Sterkte!

beatje

Re: Kat heeft zere poot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:52

Ik zal het wel weer niet mogen zeggen,Maar ik vind het weer vol flauwe excuses.Ik ga zelfs met een wilde kat naar een dierenarts en julie kunnen dan niet eens met je eigen kat.
Als je dieren te duur vind,begin er dan gewoon niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:08

pien2010 schreef:

In welke regio woon je?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:17

Gewoon even met dierenarts bellen waarschijnlijk kunnen ze iets kalmerende klaar leggen wat je door wat eten kan doen en dan kan je haar echt wel meenemen. En vervoersmandjes zijn er in heel veel maten.
Waarschijnlijk zit er of ergens een abces in die poot of breukje etc. Of iets uit de kom er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:19

Ieder dier heeft recht op hulp, wild of vals. hier ook zo,n druktemaker. Mocht er ooit iets zijn, dan hup een pilletje er in zo dat ze rustig word en dan naar de dierenarts.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:22

Ik vind het niet eerlijk tegenover de kat dat je zoiets als excuus gebruikt, hij heeft duidelijk pijn.
Dus hup, naar de DA.

Je hoeft mij niet te vertellen hoe lastig het is.
Ik moet hier zelfs naar de buren om hun kat te vangen.. het hele huis word eerst over de kop gehaald omdat ze overal onder gaat zitten, ze poept en plast alles onder. Is het bakje alweer uit voordat het deurtje dicht is
En je moet zeker een winterjas en leren motor handschoenen aan, anders mag je zelf ook naar de dokter.
Met z'n 3en lukte het, niet naar 4 of 5 keer misschien zelfs wel niet na 10 keer.
Maar de aanhouder wint.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:20

We hebben ook een keer open gehaalde armen gehad met het in een doos doen van een poes die gesterilliseerd moest worden. Jammer, maar wij zijn verantwoordelijk voor ons ziek dier of in dit geval om te voorkomen dat ze jonkies kreeg.....

Voor ieder probleem is een oplossing..... als je maar wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:24

Jammer dat TS niet reageert op mijn vraag, maar wel in andere topics reageert.
Dit dier loopt misschien wel met een gebroken pootje rond en heeft zorg nodig.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:26

ik heb mijn armen open gehad toen mijn kat heen moest voor een blaasontsteking, maar het is wel gelukt, ( ik heb er littekens aan over gehouden :+ ) die van mij was een boerderij kat :+ dus een htk moet wel lukken denk ik, even volhouden, en anders even een sterk persoon vragen om hulp, wel met motorpak :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:26

Ik heb vier katten en twee zijn onmogelijk te vangen. Mandje rechtop zetten, dikke handschoenen aan, kat insluiten en vangen. Het is verschrikkelijk om naar te kijken maar het is echt even op je tanden bijten. Nadeel is wel dat als je kat in dolle paniek door de kamer rent, hij zijn pootje misschien wel meer verwond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:27

In bepaalde gevallen wil een dierenarts ook nog weleens aan huis komen.
Je betaald dan wel meer, maar hé, als je voor dieren kiest, is het je plicht om ze pijnvrij door het leven te laten gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:29

Het beste is denk ik om van tevoren bij de dierenarts even een licht verdovend middeltje te vragen waardoor hij wat makkelijker te vangen is. Zelf aankloten met metacam vind ik echt zeer onverantwoord en ook echt niet zo diervriendelijk :o Beestje heeft gewoon een dierenarts nodig. Gaat misschien even poedersuiker worden maar het kan niet anders. Die van ons houdt ook niet van z'n reismandje en moest vandaag zelfs in de bus in z'n mandje. Arme beestje heeft dat hele ding onder lopen zeiken (blaasgruis dus moeilijke controle over z'n urine en dus ook nog eens stress) maar hij ligt nu weer super rustig naast me te slapen en hij gaf net alweer kopjes. Katten snappen het ook wel als je ze helpt, zijn slimmere beestjes dan we denken

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:35

Mijn dieranarts komt aan huis, heb ook zo'n kat die te groot is voor een standaard reis mandje en hem er met veel moeite inkrijg. Als hij er eenmaal in is loopt het stress level hoog op. Welke regio woon je? Kan evt wel de kliniek doorgeven als het een beetje in de buurt is.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:39

Volgens mij ben je gewoon te beroerd om even wat moeite te doen om de 15-jarige dame naar de DA te brengen.
Maar wat speelt er nou echt? Is ze:te oud? te duur? te veel werk?
WTF? Waarom zou een Bokker eigenlijk jou kat naar de VA moeten doen? Omdat jij blijkbaar niet bij je kat in de buurt wil komen?

Klinkt meer als: een kat is leuk zolang ik er geen last en geen kosten aan heb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:42

TS is nog niet zo oud dat zij de volledige verantwoording heeft voor de kat ben ik achter. Maar TS willen je ouders de verantwoording niet nemen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:42

Ik geloof niet dat dat het is hoor...

Mijn jongste poes is als de dood voor vreemden...ik kan haar wel in het mandje krijgen maar ze is zo ontzettend bang voor vreemden, zeker als ze niet thuis is...niemand kan haar pakken zonder handschoenen en dan nog is ze doodsbang en haalt dus uit...DA vertelde dat ze zo moeilijk was toen ik haar kwam halen na de sterilisatie...hartverscheurend was het. ;(

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:45

Een da wil vast wel aan huis komen (bij gemengde praktijken doen ze dit meestal wel, de echte huisdierklinieken wat minder) maar die gaat echt niet die kat vangen hoor. TS zal em nog steeds zelf moeten pakken en waarschijnlijk ook vasthouden en zo te lezen is dat al een probleem. Of dat een oplossing is betwijfel ik dus.
Ik neem die stressbeesten juist mee naar de praktijk, alleen inslapen laat ik thuis doen. Thuis zijn ze op eigen terrein en vaak veel feller dan in een vreemde omgeving.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:58

Aiaiaiai TS ;(

Onze jongste kat is gevonden in Osdorp met 3 gebroken poten waar ze een aantal operaties voor moest ondergaan. Tijdens de controles moest ze onder narcose omdat ze anders de DA opat. Dus ik kijk er niet naar uit om met haar naar een DA te moeten maar als het écht moet heb je er niks aan om op Bokt of andere fora meningen te vragen. Helaas. Als ze dus al een tijdje mank loopt en het nu ook nog eens dik is weet je denk ik zelf ook wel dat je er niet onder uit komt, hoe moeilijk ze het jullie gaat maken...

Succes!