Welk middel tegen vlooien en teken bij buitenhond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:20

Voor mij geen pipetjes meer, zieke dieren, verbrande huid ennog onder de vlooien. Na de Seresto band nooit geen
vlo meer gezien.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:37

Thioro schreef:
Bravecto.
Het duurt echt geen 48u voor het werkt. Paar uur na inname vallen vlooien en teken dood van de hond.

Enige nadeel is idd dat sommige honden het moeilijk verteren. Komt ook niet heel vaak voor.

Nee sorry heb het nog even nagelezen geen 48 maar wel 24, en dat is dan aan het einde van de 3 maanden. Tuurlijk vallen ze er in het begin snel af als er in 1x een dosis van 25 mg/kg stof in het bloed komt (vertaald naar mensen zou dit een pil ter grote van een mars reep zijn). De eerste weken is 90% weg na 8 uur maar dat is nog steeds genoeg tijd om ziektes over te brengen en zich voort te planten en dan heb je de overige 10% nog die langer zit.

Paperboy

Re: Welk middel tegen vlooien en teken bij buitenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:40

Hier ook Bravecto, geen teek meer gezien. Mijn reu is heel gevoelig op zijn maag en darmen maar hier geen enkel probleem gehad. Wat ik me wel afvraag hoe groot is de kans op ziekte van Lyhme bij honden... ken er persoonlijk geen een en ook niet bij mijn dierenarts. Haal al jaren dagelijks teken vanaf ook die langer vastzitten en nog nooit een zieke hond gehad. Mijn honden kregen een hekel aan het verwijderen van de teken daarom nu bravecto...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:14

Hier ook Bravecto. En hij heeft nog nooit een vlo of teek gehad.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:42

Ik heb pipetjes (verschillende merken) en een vlooienband (volgens mij seresto) geprobeerd. Nog had mijn hond vlooien en had ze ook jeuj op de plaatsen waar de band en het spul uit het pipetje zaten.
Uiteindelijk zijn ze na veel wassen (wekelijks wassen met afwasmiddel en 3 a 4 wekelijks de woning met wisselende anti vlooienspul inspuiten) weggegaan.
Dit jaar in april of maart de eerste keer het huis al ingespoten en 1 juni een bravectopil gegeven. Daar heeft ze tot nu toe nog geen reactie op gegeven en ik heb nog geen vlooien gevonden (net nog gewassen en geschoren).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:22

Gisteren langs mijn dierenarts geweest en gelijk Bravecto gekocht! Ik ben benieuwd deze zomer! Dankjewel voor jullie tips.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:25

Misschien een rare vraag maar ik lees veel positieve reacties over bravecto maar werkt dit middel ook tegen de omgeving?
Ik begrijp dat je de omgeving altijd goed moet zuigen/ schoonmaken en een vlooienband in je stofzuiger zak moet leggen etc. maar we hebben een vrij groot huis met overal houten vloeren en tapijt.. Hoe goed ik ook schoonmaak, helemaal weg te krijgen zijn die beestjes niet! -O-
Ook lees ik over bravecto enige negatieve reacties omtrent de veiligheid, is de seresto vlooienband ''veiliger''?

Word gek van de vlooien op de hond, hij heeft al zoveel middeltjes gehad, gewassen met anti vlooien shampoo en inmiddels ook prikken bij de DA maar we komen er maar niet van af _-:(