Oude kat, laten inslapen of zelf laten sterven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:48

sterven moet hier zo kort mogelijk proces zijn,dus ik zeg,vragen aan de DA of hij de kat wil helpen met sterven maar dan aan huis...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:50

kimmie261 schreef:
sterven moet hier zo kort mogelijk proces zijn,dus ik zeg,vragen aan de DA of hij de kat wil helpen met sterven maar dan aan huis...

Ik was ook zoiets aan het typen. Sterven is niet leuk, dus waarom moet het dan langer duren dan nodig?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:51

Sheran schreef:
Er was wel morfine in het spel, maar voor een andere kwaal. Natuurlijk gaat je maag enzo zeer doen, maar lang duurt het niet. Als de kat echt veel pijn heeft slaapt ze niet rustjg.

Als je morfine geeft, doet het wat het moet doen. Of je het nou geeft ivm benauwdheid, het is ook een pijnstiller, dus dat doen het dan ook. Mensen laten versterven zonder morfine is onmenselijk. Alles gaat zeer doen, je vergiftigd jezelf (schijn je ook enorme jeuk van te kunnen krijgen!), geen pretje.

Dat de kat misschien rustige lijkt te slapen kan ook doordat ze simpelweg op is, en dus geen puf meer heeft om zich goed te uiten...

Ik zeg ook uit haar lijden verlossen, is het enige humane dat je kunt doen. Als het mandje pijnlijk is kun je haar ook in je armen (met dekens en al) meenemen, lekker warm tegen je aan. Dat is, als de DA niet kan komen om het thuis te doen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:52

Mijn kat van 21 hebben we een paar jaar geleden ook laten inslapen. Hij at niet meer en kon bijna niks meer. Dan is er ook niet veel meer te redden, we hebben hem daarom uit zn eventuele lijden verlost. Nu ligt hij begraven in de tuin.

Ik zou het niet anders willen doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:54

Dat ze lekker opgerold ligt te slapen zegt niets.. ze kan ook zo liggen van de pijn, omdat ze zichzelf aan het vergiftigen is.

Nee.. als ze zover is dat ze dood gaat, waarom dan niet de allerlaatste keer er zijn voor het dier en het comfortabel laten gaan??
Mijn inziens is dat het laatste wat je voor zo'n dier kan doen..

Verder wens ik jullie veel sterkte toe :(:)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-06-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Villanelle

Re: Oude kat, laten inslapen of zelf laten sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:58

Ik zou haar thuis in laten slapen door de dierenarts. Dan bespaar je haar wellicht de stress van de rit naar de da en sterft ze in haar eigen vertrouwde plekje.
Moeilijk voor jullie, veel sterkte.

R.X.

Re: Oude kat, laten inslapen of zelf laten sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:03

Ik zou een sfspraak maken met een fijne da die het dier in laat slapen op de plek waar de kat wil.

Sterkte aan jullie allen.