Baby katjes! Wat in huis halen + namen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby9

Re: Baby katjes! Wat in huis halen + namen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:02

Lilo en Stitch :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:23

Wat is er mis met Toet en Rebel?????

Namen uit een tekenfilmduo vind ik vaak te voor de hand liggend en kinderachtig.
( Onze eerste familie honden heten "Woeffie en Waffie "............dan schaam je je toch rót als hond?????)

Daarom vind ik Pepper en Ginger ook minder......beide twee lettergrepen, beide eindigend op "er "

Jou katten komen dan wel tegelijk, maar het zijn twéé individuen!!!

Nee.....het ís al eerder gezegd hier......jou eigen keuze ís helemaal niet slecht!!!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:36

Wat een aparte tekening hebben ze zeg zo mooi.
Zorg voor 2 kattenbakken. Laat ze niet naar buiten voordat ze gecastreerd zijn. Castreer op tijd.

Uhm en idd speeltjes een voerbal word hier erg gewaardeerd. Krabpaal lekker mandje doos
Uhm ja namen. Salt and pepper

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:44

Kam/borstel(ha om aan te schaffen, niet als naam). Halflangharen kunnen ook flinke klitten krijgen onder buikje en bij ellebogen. Nooit klitten eruit knippen, dan liever eruit scheren met een tondeuse(flinke kans om stukje vel mee te knippen, spreek helaas uit ervaring schaam schaam)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:59

pluisbeer schreef:
Kam/borstel(ha om aan te schaffen, niet als naam).
:') _/-\o_ :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:05

Leuke namen komen er voorbij!
Veel benodigdheden zijn al genoemd.
Kijk eens in het kittenklets topic voor misschien nog meer ideeën en tips voor vanalles en nog wat.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:00

Bedankt voor alle reacties! Heb een druk weekend gehad en even geen tijd om te reageren.

Las ergens de naar Bo, deze vind ik toch wel heel erg leuk!

Ben nu bezig met spulletjes te bestellen. Nu vroeg ik mij af, moeten we voor alle 2 de katjes 2 voerbakjes hebben? (water en brokjes) of kunnen de katjes ook delen? Onze vorige kat kreeg altijd onbeperkt droogvoer en ik denk dat onze nieuwe katjes dat ook krijgen. Nat voer geven wij niet dus daar hebben we geen bakjes voor nodig.

En nog even een vraag over een borsteltje. Het zijn halflangharige katjes, wat voor borstel kan ik dan het beste kopen?

Alvast super bedankt!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:01

callum schreef:
Zorg voor 2 kattenbakken. Laat ze niet naar buiten voordat ze gecastreerd zijn. Castreer op tijd.

Uhm en idd speeltjes een voerbal word hier erg gewaardeerd. Krabpaal lekker mandje doos

Hoezo 2 kattenbakken? Wij dachten eigenijk als we een bak kopen waar ze met zijn tweetjes in kunnen is dat goed.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:01

RaafSmits schreef:
Wat is er mis met Toet en Rebel?????

Namen uit een tekenfilmduo vind ik vaak te voor de hand liggend en kinderachtig.
( Onze eerste familie honden heten "Woeffie en Waffie "............dan schaam je je toch rót als hond?????)

Daarom vind ik Pepper en Ginger ook minder......beide twee lettergrepen, beide eindigend op "er "

Jou katten komen dan wel tegelijk, maar het zijn twéé individuen!!!

Nee.....het ís al eerder gezegd hier......jou eigen keuze ís helemaal niet slecht!!!

Niks haha! Alleen paps en mams vinden rebel niet zo, dus vandaar dat we nog even verder kijken naar namen die we misschien allemaal leuk vinden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:03

Remark schreef:
callum schreef:

Hoezo 2 kattenbakken? Wij dachten eigenijk als we een bak kopen waar ze met zijn tweetjes in kunnen is dat goed.

Ik hoor ook altijd dat je een kattenbak meer moet neerzetten dan het aantal poezen dat je hebt, maar hier hupsen er 3 rond, heb 3 kattenbakken staan en ze gebruiken er 2 :+

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:03

bigone schreef:
Zorg dat er wat voer wat ze gewend zijn meekomt uit Frankrijk, belangrijk om voorzichtig naar het voer van jullie keuze over te stappen. Even langs de da voor een check up, ze zullen wel geent zijn want anders mogen ze de grens niet over. Veel plezier met ze, ze zien er erg leuk uit.

Bedankt voor de tip! En we gaan inderdaad zeker langs de DA, o.a. voor een chip.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:06

Wat betreft namen, je kan van tevoren bedenken maar meestal is het zo dat de namen vanzelf komen. Mijn moeder wou onze kat Gijs noemen. Alleen hij was totaal geen Gijs.. maar echt een Felix. Dus hij heet nu Felix. Onze andere kat was enorm klein toen ze bij ons kwam, dus die heet nu Maxie :Y) Ik wilde haar eerst iets in de richting van Shadow noemen (ze is grijs), maar dat paste dus ook niet bij haar.

Maar och wat een schatjes <3 Vooral die linker is erg leuk!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:08

De "gouden regel "van katten en kattenbakken is eigenlijk het aantal katten +1 .

Als je dagelijks de kattenbakken schoonmaakt kan het wel, maar katten zijn heel erg op hun hygiëne gesteld.
Je hebt dus kans dat als er een kat flink heeft lopen stinken de andere kat bedankt voor de eer en náást de bak zijn behoefte kan gaan doen.
Een alternatieve bak kan dan veel schelen.

Als de mogelijkheid/ ruimte bestaat zou ik zeggen waarom niet.
Het verdient zich ook wel terug hoor.....als de beide kattenbakken minder intensief worden gebruikt.

Toet en Bo (Beau ) kan trouwens ook heel goed. :j

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:10

Ghostattack schreef:
Wat betreft namen, je kan van tevoren bedenken maar meestal is het zo dat de namen vanzelf komen. Mijn moeder wou onze kat Gijs noemen. Alleen hij was totaal geen Gijs.. maar echt een Felix. Dus hij heet nu Felix. Onze andere kat was enorm klein toen ze bij ons kwam, dus die heet nu Maxie :Y) Ik wilde haar eerst iets in de richting van Shadow noemen (ze is grijs), maar dat paste dus ook niet bij haar.

Maar och wat een schatjes <3 Vooral die linker is erg leuk!

Ja daar heb je inderdaad gelijk in! Onze vorige kat heette snuitje, omdat hij een leuk snuitje had haha. Dat bedenk je ook niet van te voren.

Ja ik vind de linker ook het leukste! :D Kan echt niet wachten tot ze er zijn. <3

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:12

RaafSmits schreef:
De "gouden regel "van katten en kattenbakken is eigenlijk het aantal katten +1 .

Als je dagelijks de kattenbakken schoonmaakt kan het wel, maar katten zijn heel erg op hun hygiëne gesteld.
Je hebt dus kans dat als er een kat flink heeft lopen stinken de andere kat bedankt voor de eer en náást de bak zijn behoefte kan gaan doen.
Een alternatieve bak kan dan veel schelen.

Als de mogelijkheid/ ruimte bestaat zou ik zeggen waarom niet.
Het verdient zich ook wel terug hoor.....als de beide kattenbakken minder intensief worden gebruikt.

Toet en Bo (Beau ) kan trouwens ook heel goed. :j

Ahaa oke. Dan ga ik thuis even overleggen. Het is wel de bedoeling dat ze zsm buiten hun behoefte doen en ik heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer je ze naar buiten kan laten? Daarnaast zullen we de kattenbakken veel verschonen want ik houd zelf ook niet van luchtjes haha! Maar voor de zekerheid is een extra bak misschien toch wel handig!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:16

Ik zou de katten eigenlijk pas naar buiten doen als beide zijn geholpen.
Dan kunnen ze op de eerste plaats goed wennen aan jullie, en belangrijker misschien nog is dat poesjes met een maand of vijf zes al krols kúnnen worden......dús gedekt.
En a) denk ik dat je dat überhaupt niet moet willen en b) maar zeker niet zo jong.
Voor een katertje geld het zelfde.
Alleen gaan die op stroop.
Als jullie kater nog niet thuis geaard is heb je dikke kans dat hij straks een ander huis als de zijne gaat zoeken, want die gaan zo maar tientallen kilometers van huis, als het een beetje stoere kerels zijn......of ze worden door andere katers die nog in takt zijn "de wijk "uitgejaagd.
Dat wil je ook niet, met twee van die prachtige jongelingen.
Eerst castreren/ steriliseren, rustig een week of twee laten herstellen en dan rustig aan naar buiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:20

faunty schreef:
Onze kat sparrow is vernoemt naar captain jack sparrow van pirates of thee Caraïben, omdat hij een beetje huppelt met rennen , zulke dingen zijn ook altijd leuk.
Verder is een krabpaal echt een aanrader .

Mijn kat heette ook eerst Jack van Sparrow. Toen we erachter kwamen dat het een vrouwtje was werd het Jackie.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 21:24

RaafSmits schreef:
Ik zou de katten eigenlijk pas naar buiten doen als beide zijn geholpen.
Dan kunnen ze op de eerste plaats goed wennen aan jullie, en belangrijker misschien nog is dat poesjes met een maand of vijf zes al krols kúnnen worden......dús gedekt.
En a) denk ik dat je dat überhaupt niet moet willen en b) maar zeker niet zo jong.
Voor een katertje geld het zelfde.
Alleen gaan die op stroop.
Als jullie kater nog niet thuis geaard is heb je dikke kans dat hij straks een ander huis als de zijne gaat zoeken, want die gaan zo maar tientallen kilometers van huis, als het een beetje stoere kerels zijn......of ze worden door andere katers die nog in takt zijn "de wijk "uitgejaagd.
Dat wil je ook niet, met twee van die prachtige jongelingen.
Eerst castreren/ steriliseren, rustig een week of twee laten herstellen en dan rustig aan naar buiten.

Oke bedankt!

Ze kunnen sowieso in de tuin. Deze is helemaal afgesloten dus als wij thuis zijn kunnen ze alsnog een soort van naar buiten. We gaan ze ook zodra het kan laten helpen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:23

Dat van die afgesloten tuin is helemaal mooi.
Mogelijk willen ze dan nog niet eens verder, maar ik zou geen risico's nemen.
Maar het is een leuk vooruitzicht hoor.....deze twee pluizenbollen :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:23

Remark schreef:
callum schreef:

Ik heb zelfs 3 kattenbakken met 2katten. Als je 1 kattenbak doet is hij erg snel vies en loop je het risico dat ze ernaast gaan plassen. En katten vinden het niet fijn om allebei op dezelfde kattenbak te moeten

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:34

Voor namen, poef en foep. Of timmy en Turner. Bij ons begint alles met een p , Poef, putje, en pummie.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:43

Aaawww kittens zijn zo leuk.
Ik denk dat alle benodigdheden al zo'n beetje genoemd zijn.

Vergeet vooral opvoeding ook niet. Een krabpaal gaat je meubels niet sparen hoor :=

Wat ik altijd deed bij nieuwe kittens is ervoor zorgen dat ze in ieder geval de eerste week niet alleen zijn. Dus ik of mijn (ex) vriend namen vrij. Zo kun je in de eerste week al een band maken met ze en ze goed in de gaten houden. Ook heb je dan voldoende tijd om even met ze naar de DA te gaan.

Vergeet trouwens geen ontworming te halen.

Wat betreft die kattenbakken kan ik het alleen maar eens zijn. Ik had 4 katten met 2 bakken, ging lang niet altijd goed. Sinds ze 4 bakken hebben zijn er geen problemen meer.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 09:43

Haha nee alleen die krabpaal zal niet voldoende zijn. Pap had het over een spuitje water als correctie, is dit niet een beetje zielig voor die kittens?

Ik heb gister is heel cool ding besteld....
Afbeelding

Daarnaast hebben we ook nog gewoon een mandje hoor.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:46

Nee hoor, waterspuit is niet zielig.
Ik heb er zelfs een gehad die het lekker vond en ervoor ging staan als ik met dat ding spoot.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 09:47

Hahaha dat is onhandig!