Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
callum schreef:Wat een aparte tekening hebben ze zeg zo mooi.
Zorg voor 2 kattenbakken. Laat ze niet naar buiten voordat ze gecastreerd zijn. Castreer op tijd.
Uhm en idd speeltjes een voerbal word hier erg gewaardeerd. Krabpaal lekker mandje doos
Uhm ja namen. Salt and pepper
RaafSmits schreef:Wat is er mis met Toet en Rebel?????
Namen uit een tekenfilmduo vind ik vaak te voor de hand liggend en kinderachtig.
( Onze eerste familie honden heten "Woeffie en Waffie "............dan schaam je je toch rót als hond?????)
Daarom vind ik Pepper en Ginger ook minder......beide twee lettergrepen, beide eindigend op "er "
Jou katten komen dan wel tegelijk, maar het zijn twéé individuen!!!
Nee.....het ís al eerder gezegd hier......jou eigen keuze ís helemaal niet slecht!!!
Remark schreef:callum schreef:Wat een aparte tekening hebben ze zeg zo mooi.
Zorg voor 2 kattenbakken. Laat ze niet naar buiten voordat ze gecastreerd zijn. Castreer op tijd.
Uhm en idd speeltjes een voerbal word hier erg gewaardeerd. Krabpaal lekker mandje doos
Hoezo 2 kattenbakken? Wij dachten eigenijk als we een bak kopen waar ze met zijn tweetjes in kunnen is dat goed.
bigone schreef:Zorg dat er wat voer wat ze gewend zijn meekomt uit Frankrijk, belangrijk om voorzichtig naar het voer van jullie keuze over te stappen. Even langs de da voor een check up, ze zullen wel geent zijn want anders mogen ze de grens niet over. Veel plezier met ze, ze zien er erg leuk uit.
Ik wilde haar eerst iets in de richting van Shadow noemen (ze is grijs), maar dat paste dus ook niet bij haar.
Vooral die linker is erg leuk!
Ghostattack schreef:Wat betreft namen, je kan van tevoren bedenken maar meestal is het zo dat de namen vanzelf komen. Mijn moeder wou onze kat Gijs noemen. Alleen hij was totaal geen Gijs.. maar echt een Felix. Dus hij heet nu Felix. Onze andere kat was enorm klein toen ze bij ons kwam, dus die heet nu MaxieIk wilde haar eerst iets in de richting van Shadow noemen (ze is grijs), maar dat paste dus ook niet bij haar.
Maar och wat een schatjesVooral die linker is erg leuk!
Kan echt niet wachten tot ze er zijn.
RaafSmits schreef:De "gouden regel "van katten en kattenbakken is eigenlijk het aantal katten +1 .
Als je dagelijks de kattenbakken schoonmaakt kan het wel, maar katten zijn heel erg op hun hygiëne gesteld.
Je hebt dus kans dat als er een kat flink heeft lopen stinken de andere kat bedankt voor de eer en náást de bak zijn behoefte kan gaan doen.
Een alternatieve bak kan dan veel schelen.
Als de mogelijkheid/ ruimte bestaat zou ik zeggen waarom niet.
Het verdient zich ook wel terug hoor.....als de beide kattenbakken minder intensief worden gebruikt.
Toet en Bo (Beau ) kan trouwens ook heel goed.
faunty schreef:Onze kat sparrow is vernoemt naar captain jack sparrow van pirates of thee Caraïben, omdat hij een beetje huppelt met rennen , zulke dingen zijn ook altijd leuk.
Verder is een krabpaal echt een aanrader .
RaafSmits schreef:Ik zou de katten eigenlijk pas naar buiten doen als beide zijn geholpen.
Dan kunnen ze op de eerste plaats goed wennen aan jullie, en belangrijker misschien nog is dat poesjes met een maand of vijf zes al krols kúnnen worden......dús gedekt.
En a) denk ik dat je dat überhaupt niet moet willen en b) maar zeker niet zo jong.
Voor een katertje geld het zelfde.
Alleen gaan die op stroop.
Als jullie kater nog niet thuis geaard is heb je dikke kans dat hij straks een ander huis als de zijne gaat zoeken, want die gaan zo maar tientallen kilometers van huis, als het een beetje stoere kerels zijn......of ze worden door andere katers die nog in takt zijn "de wijk "uitgejaagd.
Dat wil je ook niet, met twee van die prachtige jongelingen.
Eerst castreren/ steriliseren, rustig een week of twee laten herstellen en dan rustig aan naar buiten.
Remark schreef:callum schreef:Wat een aparte tekening hebben ze zeg zo mooi.
Hoezo 2 kattenbakken? Wij dachten eigenijk als we een bak kopen waar ze met zijn tweetjes in kunnen is dat goed.